jak wypozycjonowac strone za darmo

Spis treści

Jak wypozycjonować stronę za darmo?

Jak wypozycjonować stronę za darmo? Czy w ogóle jest to możliwe? Jakie efekty osiągniemy, korzystając wyłącznie z darmowych sposobów pozycjonowania i jak długo będziemy czekać na efekty? O tym wszystkim przeczytacie poniżej. Zachęcamy do lektury! 

Pozycjonowanie strony za darmo ‒ czy to możliwe? 

Czy możliwe jest pozycjonowanie strony za darmo? I tak i nie. Wiele osób sądzi, że pozycjonując stronę www samodzielnie, unikanie wszelkich kosztów, oprócz oczywiście własnego czasu. 

Często jednak takie osoby zapominają, że koszty pozycjonowania to nie tylko wynagrodzenie dla specjalistów SEO czy copywriterów, ale także inne wydatki. Mowa tutaj o wykupie dostępu do specjalistycznych narzędzi czy kosztach publikacji artykułów na portalach zewnętrznych (koszt samej publikacji wynosi od kilkudziesięciu złotych do kilkunastu tysięcy). 

Co więcej, pozycjonerzy, copywriterzy, web developerzy przez cały czas rozwijają swoją wiedzę, uczestniczą w szkoleniach i konferencjach, a to także generuje koszty. Zlecając pozycjonowanie agencji SEO, nie musimy przejmować się takim wydatkiem. Jeśli jednak sami dbamy o widoczność witryny, wyjazdy na szkolenia czy zakup kursów on-line, może okazać się konieczny. 

Samodzielne pozycjonowanie strony 

Jak zacząć pozycjonować stronę www? Krokiem numer jeden będzie dokładna weryfikacja witryny. Sprawdźmy, czy struktura strony jest przyjazna dla użytkownika, czy odwiedzający nie będą mieli problemów ze znalezieniem informacji i produktów. Prześledźmy czy na poszczególnych podstronach znajdują się treści ‒ jeśli tak, jaka jest ich jakość. Zweryfikujmy także grafiki, prędkość ładowania strony, adresy URL i metadane. 

Pamiętajmy, że pozycjonowanie to także działania poza stroną www, przede wszystkim linkowanie zewnętrzne. Sprawdźmy więc, za pomocą bezpłatnych narzędzi, jakie odnośniki kierują na naszą stronę. 

Następnie porównajmy naszą stronę do strony konkurencji. Prześledźmy witryny z naszej branży, które zajmują miejsce na pierwszej stronie bezpłatnych wyników wyszukiwania. 

Na podstawie zebranych informacji ustalimy, jakie prace należy wykonać, jakie działania są pilne, a jakie elementy nie wymagają zmiany. 

pozycjonowanie strony za darmo

Jak wypozycjonować stronę za darmo? 

Po dokładnej analizie strony www i konkurencji będziemy mogli przejść do poszczególnych prac. Wszystkie działania powinny być prowadzone regularnie, z uwzględnieniem wyłącznie uczciwych metod pozycjonowania. 

Słowa kluczowe a pozycjonowanie strony 

Czy frazy, na które chcemy pozycjonować stronę www, mają potencjał? Czy są wyszukiwane? Jaka jest liczba wyszukiwań w miesiącu? Jaka jest konkurencyjność poszczególnych fraz? Odpowiedzmy sobie na te pytania. Tutaj pomocne będą odpowiednie narzędzia, na przykład Planer słów kluczowych.

Optymalizując podstronę pod daną frazę, pamiętajmy o synonimach, słowach bliskoznacznych, frazach semantycznych. Sprawdźmy w narzędziach (na przykład Answer the public, Planer słów kluczowych), jakie kwestie w danym temacie mogą być interesujące dla użytkowników. Wskazówek udzieli nam sama wyszukiwarka Google, a mówiąc dokładniej, autouzupełnianie. 

Treści a pozycjonowanie strony 

Treści to jeden z istotniejszych czynników rankingowych. Zadbajmy więc o to, by na każdej podstronie znajdował się jeden nagłówek H1, nagłówek powinien zawierać główne słowo kluczowe, a także nagłówki H2 i H3 (także ze słowami kluczowymi). Teksty powinny być w 100% unikalne i w ciekawy, wyczerpujący sposób omawiać temat. 

Ważne są zarówno opisy usług i produktów, jak i artykuły blogowe.  Artykuły blogowe będą doskonałym źródłem wiedzy dla użytkowników, a dzięki linkowaniu wewnętrznemu wzmocnią autorytet stron produktowych. 

Linki zewnętrzne i wewnętrzne  

Następny krok to linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne. Linki wewnętrzne to linki w obrębie strony. Linkujemy z artykułów blogowych do podstron produktowych, z jednej strony produktowej na inną, ze strony głównej. Przemyślane linkowanie sprawi, że strona będzie bardziej przyjazna dla użytkownika. To nie koniec, dzięki linkom wewnętrznym roboty lepiej zrozumieją strukturę naszej strony, powiązania między poszczególnymi adresami URL, a to poskutkuje szybszą indeksacją.

Linki zewnętrzne to odnośniki ze źródeł zewnętrznych. Takie linki muszą być pozyskiwane w naturalny sposób, pochodzić z różnych, wartościowych źródeł. 

Linki do podstron witryny możemy umieszczać w mediach społecznościowych, na Profilu Firmy w Google, w katalogach firm. Takie publikacje nie będą jednak wystarczające.

Profil linków warto uzupełnić o linki z artykułów sponsorowanych (publikacja na portalach zewnętrznych związana jest z kosztami), ze stron zapleczowych (własnych lub oferowanych przez firmy zewnętrzne), ze stron innych firm w pewnym stopniu powiązanych z naszą branżą.  

SEO techniczne 

Inne działania w obrębie strony, o których koniecznie musimy pamiętać to: 

  •  zakup i wdrożenie certyfikatu SSL,
  • optymalizacja adresów URL, 
  • optymalizacja prędkości ładowania,
  • kompresja grafik, 
  • atrybuty ALT.

Wszystkie te czynności z powodzeniem wykonamy samodzielnie, bez konieczności ponoszenia kosztów (oprócz zakupu certyfikatu). Oczywiście po uprzednim uzupełnieniu wiedzy z danego zakresu. 

Pozycjonowanie strony za darmo 

Jak widać, można w znacznym stopniu zredukować koszty pozycjonowania. Pamiętajmy jednak, że brak budżetu to zazwyczaj mniejsze efekty i dłuższy czas oczekiwania na rezultaty. Już na starcie mamy mniejsze szanse niż firmy, które inwestują w zwiększenie widoczności w bezpłatnych wynikach wyszukiwania duże środki. 

Musimy mieć też na uwadze konieczność nieustannego zwiększania wiedzy, a to zarówno czas, jak i koszty. To nie koniec, w razie awarii strony, zaawansowanych kwestii technicznych skorzystać będziemy musieli z pomocy specjalisty, a to także wygeneruje koszty.

Jak Ci się podoba artykuł? Oceń
Maciej Muchowski

Rozpoczął swoją karierę w branży SEO i marketingu w 2010 roku. Jego specjalizacją jest kreatywny link building oraz webdesign. W chwili obecnej największą przyjemność sprawia mu pozycjonowanie lokalne, którego optymalizację potrafi wykonać w ekspresowym tempie, nie tracąc przy tym, ani procenta jakości działania. Doskonale odnajduje się w skomplikowanych i zawiłych sytuacjach projektowych, kiedy nieocenione jest jego nieszablonowe podejście. W swojej bogatej karierze w branży SEO, tworzył strategie link buildingowe dla największych brandów w Polsce.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Picture of Karina Zielińska
Karina Zielińska

Piszę, praktycznie o wszystkim. Zawsze robię z sercem i na 100%. Nawet wtedy, gdy temat jest z kosmosu i wymaga godzin researchu. Stawiam na współpracę, w której każdy jest wygrany.

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza