pozycjonowanie zagraniczne w 5 krokach

Spis treści

Pozycjonowanie zagraniczne w 5 krokach

Obecnie coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na świadczenie usług nie tylko na polskim, lecz także na zagranicznym rynku. Wiąże się to jednak z koniecznością zadbania o widoczność strony www w sieci. W tym celu należy podjąć odpowiednie działania on-site i off-site. Jakie? Na czym polega pozycjonowanie strony za granicą?

Pozycjonowanie zagraniczne – sklep internetowy, strona www

Pozycjonowanie zagraniczne daje wiele możliwości. Przede wszystkim umożliwia dotarcie z ofertą do klientów z innego kraju, na przykład ze Stanów Zjednoczonych, Włoch, Niemiec, Wielkiej Brytanii. Dzięki temu można powiększyć grono odbiorców, zwiększyć rozpoznawalność firmy i oczywiście zyski. Aby klienci zza granicy skorzystali z usług firmy, warto zdecydować się na pomoc profesjonalnej agencji SEO. Pozycjonowanie stron zagranicznych wymaga bowiem wiedzy z zakresu optymalizacji na zagranicznym rynku.

Odpowiednia domena

Pozycjonowanie zagraniczne należy rozpocząć od wybrania domeny z odpowiednim rozszerzeniem, np. uk, us, it, fr, de. Dzięki temu roboty Google (nazywane również crawler, bot, spider) będą mogły zinterpretować wersję językową strony internetowej. W przypadku pozycjonowania międzynarodowego można zdecydować się także na inne struktury adresów URL, takie jak:

  • subdomena – adres utworzony w ramach domeny głównej, np. www.pl.newpage.com,
  • podkatalog – część domeny głównej, przykład adresu internetowego to www.newpage.com/pl,
  • gTLD to skrót od generic top-level domain, jest to rozszerzenie internetowe, takie jak org, net, com (np. www.newpage.com).

pozycjonowanie zagraniczne

Audyt SXO

SXO to skrót powstały od fraz Search Engine Optimization (SEO) i User Experience (UX). Kompleksowy audyt SXO jest podstawą działań optymalizacyjnych. Poprawnie przeprowadzony zwiększa widoczność strony www oraz sprawia, że nowi użytkownicy trafiają na witrynę z naturalnych wyników wyszukiwania. Ponadto audyt SXO pozwala:

  • uzyskać wyższy współczynnik konwersji,
  • ustalić jakie elementy wymagają poprawy oraz wyeliminować wszelkie mankamenty,
  • wskazać mocne strony witryny www,
  • zoptymalizować czas ładowania strony www,
  • ulepszyć Core Web Vitals (FID, LCP, CLS), czyli wskaźniki rankingowe dotyczące wydajności i szybkości strony, co przyczyni się do poprawy interaktywności i stabilności witryny; w ten sposób stanie się ona bardziej przyjazna dla klientów.

Strategia SXO

Pozycjonowanie zagraniczne to także działania podejmowane w ramach SXO – dobór fraz kluczowych i unikatowych treści dla danej witryny. To również optymalizacja strony, czyli edycja kodu źródłowego tak, aby był dostosowany do wymogów wyszukiwarki oraz nie zawierał żadnych błędów technicznych, które utrudniałyby poprawne indeksowanie i funkcjonowanie strony www przez roboty. Dzięki dobrze zaplanowanej strategii SXO można:

  • zapoznać się z potrzebami klientów, kontrahentów i partnerów biznesowych zza granicy,
  • przeanalizować zachowania potencjalnych odbiorców w internecie (najczęściej stosowane frazy kluczowe, najpopularniejsze wyszukiwarki itd.),
  • szybciej pozyskać klientów zagranicznych,
  • ustalić najistotniejsze działania SEO,
  • zwiększyć sprzedaż,
  • wypracować przewagę nad konkurencją,
  • zwiększyć ruch na witrynie z organicznych wyników wyszukiwania.

Optymalizacja treści i optymalizacja kodu strony – działania on-site

Pozycjonowanie on-site to niezwykle istotny proces, który obejmuje następujące działania:

  • optymalizacja grafik,
  • dostosowanie strony www do urządzeń mobilnych,
  • zmiana adresów URL w taki sposób, aby były user-friendly,
  • utworzenie meta title (tag tytułowy strony internetowej) i meta description (opis strony widoczny w wyszukiwarce, który zawiera konkretne słowa kluczowe),
  • usunięcie zduplikowanego contentu,
  • zmniejszenie objętości kodu źródłowego strony,
  • umieszczenie w treści nagłówków H1, H2, H3 itd., wezwania do działania (call to action), np. sprawdź naszą ofertę, kup teraz, a także fraz kluczowych.

Pozycjonowanie zagraniczne to również działania podejmowane poza obrębem witryny, które polegają na pozyskiwaniu linków zewnętrznych z innych stron internetowych. Celem pozycjonowania off-site jest zwiększenie liczby linków przychodzących. Najpopularniejsze źródła odnośników to blogi, katalogi, fora internetowe, artykuły sponsorowane.

Pozycjonowanie zagraniczne – jak długo trzeba czekać na efekty?

Zastanawiasz się, jak długo trzeba czekać na satysfakcjonujące rezultaty pozycjonowania za granicą? Jest to zależne przede wszystkim od konkurencyjności branży, w której działa firma. Zwykle pierwsze efekty pozycjonowania zagranicznego (lepsza widoczność, wzrost ruchu na stronie) widzimy już po kilku miesiącach.

Jak Ci się podoba artykuł? Oceń
Paweł Kapłan

W branży marketingu internetowego od 2010 roku. Swoja przygodę rozpoczynał od lokalnego SEO oraz Google Ads (w tamtym czasie jeszcze Google Adwords), natomiast znacznie bardziej zaczęło go pociągać tradycyjne pozycjonowanie w bardzo trudnych i konkurencyjnych branżach. Pracował przy wielu projektach dla dużych brandów(Empik, Bonprix, BMW), ale najbardziej lubi mocne wyzwania gdzie klient znajduje się w pozycji "underdoga". Paweł brał udział w warsztatach prowadzonych przez takie osobistości jak Dixon Jones (Majestic SEO), Razvan Gavrilas (cognitiveSEO) czy Neil Patel.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza