Coraz więcej osób pracuje nad poprawą kondycji fizycznej. Wielu z nas, dla poprawy zdrowia i samopoczucia, decyduje się na regularne treningi, a nawet na współpracę z trenerem personalnym. Nic więc dziwnego, że siłowni, klubów fitness, ofert trenerów personalnych wciąż przybywa, a konkurencja jest coraz większa.
Pojawia się więc pytanie, jak wyprzedzić konkurencję i dotrzeć do potencjalnych klientów? Jakie rozwiązania z zakresu marketingu i pozycjonowania będą dobrym wyborem dla trenera personalnego lub klubu fitness? Jakie formy promocji sprawdzą się w branży fitness?
Trener personalny, siłownia – strona www
Bez względu na to czy prowadzisz siłownię, czy jesteś trenerem personalnym, pierwszym krokiem, by dotrzeć do odbiorców, jest budowa strony. Większość użytkowników, zanim zdecyduje się na wykupienie karnetu do klubu fitness lub współpracę z trenerem personalnym, odwiedza stronę internetową.
Na twojej witrynie internetowej powinny więc znaleźć się wszystkie istotne dla stałych i nowych klientów informacje. Pamiętaj także o designie i bezawaryjnym działaniu witryny.
Sama budowa nowoczesnej, funkcjonalnej strony to nie koniec. Trzeba jeszcze zadbać o to, by klienci znaleźli witrynę. Mowa oczywiście o pozycjonowaniu, czyli zwiększaniu widoczności w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. W pozycjonowanie warto zainwestować już na samym początku. Jest to proces długofalowy – im szybciej zaczniemy działać, tym szybciej będziemy mogli cieszyć się z efektów.
Widoczność w wyszukiwarce Google – pozycjonowanie
Dlaczego pozycjonowanie jest tak ważne? Potencjalny klient, który szuka w sieci trenera personalnego lub siłowni, koncentruje się na propozycjach z pierwszej strony wyników wyszukiwania. Wysokie miejsce w rankingu Google to sposób, by dotrzeć do potencjalnych klientów.
Prowadzone w prawidłowy sposób pozycjonowanie to nie tylko widoczność w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, ale też większa rozpoznawalność, przewaga nad konkurencją.
SEO dla trenera personalnego, siłowni
Działania seo to działania prowadzone bezpośrednio na stronie www. W pierwszej kolejności wykonywany jest audyt seo, który umożliwia przygotowanie strategii. Po opracowaniu audytu rozpoczynane są prace właściwe.
Wśród prac, które są konieczne, by zyskać widoczność w Internecie, wymienić możemy przygotowanie unikalnych meta danych, optymalizację prędkości ładowania, responsywność, czyli poprawne wyświetlanie strony www na urządzeniach mobilnych, wdrożenie certyfikatu SSL, optymalizację kodu strony, dostosowanie witryny pod metryki Core Web Vitals.
Bieżąca analiza
Bardzo istotna jest także analiza konkurencji ze środowiska internetowego. Warto obserwować działania konkurencji i zadbać o to, by stratega przygotowana przez nas była skuteczniejsza, lepiej przemyślana.
Nie możemy też pominąć analizy efektów prowadzonych przez nas prac. Warto na bieżąco weryfikować zaangażowanie osób, które odwiedzają naszą stronę, sprawdzić współczynnik odrzuceń, zweryfikować najczęściej klikane elementy na stronie, widoczność na poszczególne frazy kluczowe, źródła ruchu (wyniki organiczne, social media, reklama płatna).
Dobór słów kluczowych
Jakie słowa kluczowe, zapytania wpisze w wyszukiwarkę potencjalny klient zainteresowany usługami klubu fitness, wsparciem trenera personalnego? Przykładowe słowa kluczowe to: dobry trener personalny Kraków, klub fitness Poznań Polanka, trener personalny Warszawa centrum.
Dobór słów kluczowych to decyzja długofalowa, mająca wpływ na widoczność strony www w sieci i zyski. Na co więc zwrócić uwagę, dobierając frazy?
- Czy w prawidłowy sposób opisują Twoją ofertę? Czy nie wprowadzają klienta w błąd?
- Jaka jest miesięczna liczba wyszukiwań danej frazy kluczowej? Czy jest to fraza, która cieszy się popularnością?
- Jaka jest konkurencyjność danej frazy?
Content a usługi trenerów personalnych, siłowni
Content odgrywa bardzo istotną rolę, i to w każdej branży. Bez wartościowych, unikalnych treści nie zyskamy widoczności w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Jakość strony docelowej, w tym tekstów, ma wpływ także na ranking reklam Google Ads.
Jaki content tworzyć i na co zwracać uwagę?
Zadbaj o to, by Twoją stronę internetową wzbogacały zróżnicowane treści. Jakie teksty warto przygotować?
Teksty brandowe
Na co zwracasz uwagę w swojej pracy? Co jest dla Ciebie ważne? Dlaczego robisz to, co robisz? Czy Twoją siłownię odwiedzają znane osoby? Czy masz na koncie sukcesy, nagrody?
Wszystkie te informacje mogą zaciekawić Twoich klientów, sprawić, że wyróżnisz się na tle konkurencji.
Treści ofertowe
Szczegółowy opis usług trenera personalnego, oferta klubu fitness, cennik, przebieg współpracy to informacje, które obowiązkowo powinny znaleźć się na stronie www. Oferty powinny być tak przygotowane, aby klienci nie mieli problemów ze znalezieniem ważnych dla nich informacji.
Artykuły blogowe
Prowadzenie bloga to kolejna warta uwagi kwestia. Regularne publikacje związane są z wieloma korzyściami, zwiększają szanse na wyższy crawl budget, wspierają pozycjonowanie podstrony, są źródłem ruchu na stronie. Jakie poradniki możemy przygotować, przykładowe tytuły mogłyby brzmieć:
Wybór trenera personalnego – na co zwrócić uwagę? Trenerzy personalni – dlaczego warto zdecydować się na współpracę? Po czym poznać dobrą siłownię? Najlepsze ćwiczenia na płaski brzuch.
Profil linków
Na pozycjonowanie składają się nie tylko działania seo, czyli w obrębie strony www, ale także działania off-site, czyli poza witryną. Jest to przede wszystkim budowa profilu linków.
Linki zewnętrzne, pochodzące z portali, stron www o wysokim autorytecie, cieszących się dużym ruchem zwiększą wiarygodność Twojej strony. Dzięki temu zdobędziesz szansę na wyższe pozycje w wynikach organicznych.
Linki na portalach zewnętrznych są też dodatkowym źródłem ruchu, sposobem na zwiększenie rozpoznawalności.
Branża fitness: trenerzy, siłownie – marketing
Jakie są najpopularniejsze formy marketingu dla trenerów personalnych, siłowni? Jakie sposoby mamy do dyspozycji, by dotrzeć do odbiorców i zwiększyć widoczność w Internecie?
Komunikacja w mediach społecznościowych
Działania w social mediach to w dzisiejszych czasach praktycznie konieczność. Do wyboru mamy różne media społecznościowe, na przykład takie, jak Instagram, Facebook, Twitter. Zdecydować się także możemy na prowadzenie kilku profili – dzięki temu dotrzemy do większej liczby użytkowników.
Jak prowadzić profil klubu fitness, trenera?
Ważna jest regularna publikacja wpisów o różnej tematyce – możemy publikować wskazówki dotyczące ćwiczeń, diety, ale też informacje o promocjach, nowych usługach. Warto też załączać spójne grafiki, zdjęcia z treningów, efektów przed i po, a nawet krótkie filmiki.
W postach można też umieścić link kierujący na stronę www – będzie to wsparciem link buildingu.
Profil Firmy w Google, czyli Google Moja Firma
Zarówno w przypadku trenera personalnego, jak i siłowni i klubów chcących dotrzeć do klientów, ważna jest optymalizacja Profilu Firmy w Google (dawniej wizytówka Google Moja Firma). Większość osób szuka siłowni blisko pracy, miejsca zamieszkania, a więc w konkretnej lokalizacji.
Profil w Google widoczny jest w wynikach wyszukiwania oraz na mapach Google. Dzięki temu użytkownik może szybko zapoznać się z informacjami na temat danej siłowni, sprawdzić lokalizację, możliwości i czas dojazdu, a nawet od razu zadzwonić czy zapisać się na zajęcia.
Na profilu możemy zaprezentować nasze usługi, publikować zdjęcia, wpisy, nagrania wideo. Wpisy mogą zawierać linki, przyciski.
Marketing klubu fitness – budowa pozytywnego wizerunku
By przekonać użytkowników, zdobyć zaufanie klientów, warto zatroszczyć się o budowę pozytywnego wizerunku. W jaki sposób? Tutaj istotne są pozytywne opinie klientów, referencje.
Opinie mogą być wystawiane na profilach w social mediach, na Profilu Firmy w Google, a także bezpośrednio na stronie www.
Kampanie Google & Facebook Ads
Zdecydować się także możemy na reklamę płatną, czyli na kampanie Google & Facebook Ads. Za pomocą kampanii płatnych szybko dotrzemy do naszej grupy docelowej, na przykład do użytkowników z konkretnej lokalizacji.
Jak widać, branża fitness może korzystać z wielu form promocji. Począwszy od pozycjonowania, po reklamę płatną, publikacje w mediach społecznościowych. Ważne jednak, by wszystkie działania były przemyślane, prowadzone w odpowiedni sposób. Powodzenia!