Marzec 26, 2020

Wizytówki NAP (SEO) – czym są? Przykłady + DARMOWA LISTA

Wizytówki NAP - pozycjonowanie

Wstęp czyli o wizytówkach NAP

Wizytówki NAP to nic innego jak internetowa wizytówka Twojej firmy udostępniona w lokalnym serwisie lub katalogu stron internetowych. Zawiera najważniejsze informacje na temat Twojej firmy “name address phone” oraz inne dane kontaktowe. Ma bardzo duży wpływ jeśli chodzi o pozycjonowanie lokalne w wynikach wyszukiwania Google np. w danym regionie.

Skrót NAP – NAME, ADDRESS, PHONE

Skrót NAP pochodzi z języka angielskiego i oznacza dokładnie:

  • Name – nazwa firmy (pełna nazwa firmy, najlepiej taka sama jak w KRS)
  • Address – adres lokalny firmy w pełnym formacie (ulica, miasto, kod pocztowy, numer budynku, numer lokalu, najbardziej charakterystyczne miejsce w pobliżu siedziby firmy)
  • Phone – telefon firmowy (stacjonarny lub komórkowy)

Najważniejsze elementy wizytówki NAP – zdjęcie

Dlaczego warto założyć Wizytówkę NAP?

Po pierwsze możemy pozyskać w ten sposób klienta, posiadając dobrze przygotowaną wizytówkę NAP z zewnętrznego serwisu.

Po drugie klienci często przed skorzystaniem z danej usługi lub produktu sprawdzają informacje na temat danej strony oraz jej autorytetu. Im więcej wizytówek NAP będziemy posiadać, tym zaufanie użytkowników do naszej firmy będzie większe.

Po trzecie wykorzystanie wizytówek NAP przyda się w pozycjonowaniu lokalnym (SEO), dzięki wykorzystaniu serwisów i portali zewnętrznych możemy osiągnąć wyższe pozycje strony firmowej w wyszukiwarkach internetowych.

Po czwarte dostęp do darmowej reklamy, w większości portali możemy dodać naszą firmę całkowicie za darmo udostępniając na nich dane adresowe naszej firmy i strony www.

Po piąte czas w przypadku wizytówki nap czas dodania ogłoszenia jest bardzo szybki. Bardzo szybko jak na SEO możemy poprawić frazy strony.

Jakich danych potrzeba nam do założenia dobrej wizytówki NAP?

Co powinna posiadać dobra wizytówka N.A.P?

Oprócz podstawowych danych takich jak: numer telefonu, dane kontaktowe, nazwa firmy warto, również pomyśleć nad innymi przydatnymi dla użytkownika informacjami, które pozwolą mu na szybki kontakt z Twoją firmą.

Dobra wizytówka NAP powinna zawierać również:

  • adres strony internetowej www,
  • profile social media,
  • dobrze zoptymalizowaną nazwę firmy (najlepiej ze słowem kluczowym),
  • informacje takie jak: opis działalności firmy na rynku lokalnym,
  • listę najważniejszych usług oraz produktów które świadczy nasza firma,
  • adres email,
  • adres NIP, REGON,
  • godziny otwarcia firmy.

Lista wizytówek NAP – TOP 10 w Polsce

Gdzie warto umieścić swoją firmę? Są to m.in portale lokalne, agregatory firm oraz serwisy branżowe. Do najbardziej popularnych uniwersalnych wizytówek NAP w Polsce możemy wymienić takie serwisy jak:

  • google.com/intl/pl_pl/business/ (sprawdź też jak pozycjonować Google Maps tutaj)
  • pkt.pl
  • panoramafirm.pl
  • targeo.pl
  • zumi.pl
  • cylex.pl
  • misterwhat.pl
  • bazafirm.org
  • baza-firm.com.pl
  • yelp.pl/biz/

>> Przykład naszej wizytówki nap

Przykładowa wizytówka NAP

Dobrym pomysłem będzie nie tylko ograniczanie się wyłącznie do wyżej wymienionych linków. Warto poszukać serwisu lokalnie umożliwiającego dodanie wizytówki do swoich katalogów. Dobrym przykładem może być tutaj strona: epoznan.pl.

Pozycjonowanie lokalne – korzyści linkbuildingu NAP

Strony internetowe zdecydowanie warto pozycjonować, ponieważ zyskujemy stały ruch organiczny oraz przepływ nowych klientów. Linkbuilding  za pomocą wizytówek NAP jest jedną z najlepszych opcji jeśli chodzi o działania typu OFF-SITE. Jeśli nie masz czasu na szukanie portalów chętnie pomożemy Ci uzyskać wysokie pozycje w wyszukiwarce Google oraz pozyskać najlepsze wizytówki NAP dostępne na rynku.

Zdjęcie efektów pozycjonowania za pomocą wizytówki

PRZED dodaniem.

PO dodaniu.

Podsumowanie

Mój komentarz: Jeśli nie używasz jeszcze reklamy za pomocą wizytówek NAP to idealny moment, aby rozpocząć skuteczne działania marketingowe swojej strony internetowej. Pamiętaj linki do strony w internecie są bardzo istotne w algorytmie wyszukiwarki Google oraz pozwalają na realizację celu pozycjonowania organicznego. Oczywiście, również warto podejść kompleksowo i zadbać też o dobrą kondycję techniczną strony www ON-PAGE. Potrzebujesz więcej informacji? Zapraszam do kontaktu.

Spodobał Ci się artykuł? Zostaw komentarz