Aktualizacje Google – to dzięki nim witryny zawierające słaby content i kiepskie linki spadają w dół rankingu. Aktualizacje zwiększają jakość wyników wyszukiwania, wskazują kierunki, na których należy skupić się podczas pozycjonowania stron www i sklepów e-commerce. W jakim jeszcze celu Gigant wprowadza aktualizacje? Jakie aktualizacje pojawiały się na przestrzeni ostatnich lat, a jakie w 2024 roku?
Aktualizacje Google – co to?
Aktualizacja algorytmu to wprowadzane przez Google zmiany, które mogą obejmować sposób indeksowania, wytyczne dotyczące treści, linków zewnętrznych oraz innych elementów pozycjonowania. Aktualizacje wprowadzane są nawet kilkaset razy w roku, niektóre z nich mogą mieć znaczący wpływ na widoczność strony www lub sklepu e-commerce.
Aktualizacja algorytmu Google 2024
Jakie aktualizacje Google wprowadziło w 2024 roku?
March 2024 core update
March 2024 core update to złożona aktualizacja rdzenia, która poskutkowała spadkiem widoczności wielu witryn. Cele wprowadzenia aktualizacji, to:
- eliminacja spamu,
- eliminacja treści niskiej jakości, nieoryginalnych,
- poprawa jakości wyników wyszukiwania,
- ulepszenie wielu komponentów ekosystemu Google.
Google March 2024 Spam Update
To aktualizacja, która trwała 15 dni i, o której nie wiadomo zbyt wiele. Pojawiły się wyłącznie informacje, że Google chce udoskonalić systemy wykrywania spamu.
Historia aktualizacji algorytmów Google
- 2003: Florida Update
To pierwsza znacząca aktualizacja algorytmu Google, której celem była eliminacja nieuczciwych technik SEO.
- 2011: Panda Update
Aktualizacja skupiająca się na eliminacji treści niskiej jakości oraz farm tekstów. Spadek widoczności odnotowały witryny, na których znajdował się słaby, pozbawiony wartości merytorycznej content, zawierające nadmierną liczbę reklam.
- 2012: Penguin Update
Celem wprowadzenia Pingwina była walka ze spamerskim linkowaniem. Widoczność straciły strony www, na które kierowała duża liczba kiepskiej jakości linków.
- 2013: Hummingbird Update
Koliber skupiał się na zrozumieniu wpisywanych przez użytkowników zapytań, na kontekście – a nie na pojedynczych frazach kluczowych.
- 2014: Pigeon Update
Gołąb miał zwiększyć jakości lokalnych wyników wyszukiwania. Celem aktualizacji była także integracja wyników organicznych z mapami.
- 2015: Mobilegeddon
Aktualizacja dotyczyła optymalizacji witryn pod kątem urządzeń mobilnych. Jej skutkiem było zwiększenie widoczności witryn poprawnie działających na smartfonach i tabletach. Witryny nieprzystosowane do urządzeń mobilnych zanotowały spadki w rankingu.
- 2015: RankBrain
Wprowadzenie do algorytmu Google sztucznej inteligencji. Większe znaczenie doświadczenia użytkownika i trafności treści.
- 2017: Fred Update
Aktualizacja skierowana przeciwko stronom www niskiej jakości, które zarabiały na agresywnych reklamach. Promowanie lepszego doświadczenia użytkownika.
- 2018: Medic Update
Medic Update to aktualizacja, która skupiała się na stronach www z branży zdrowotnej i medycznej. Gigant zaczął premiować witryny z branży medycznej, które dbały o budowę autorytetu i wiarygodności.
- 2019: BERT Update
BERT to uzupełnienie aktualizacji RankBrain. Jest to system NLP, czyli Natural Language Processing, dzięki któremu wyszukiwarka zyskuje nie tylko umiejętność rozumienia zawartych w pytaniu fraz, ale także zależności między nimi.
- 2020-2023: Core Updates
Core Updates to regularne aktualizacje rdzenia algorytmu. Celem wdrożenia takich aktualizacji jest ogólna poprawa jakości wyników wyszukiwania i dostosowanie ich do wymagań i potrzeb użytkowników.
- 2024: March 2024 Core Update
March 2024 Core Update, o której już pisaliśmy powyżej, ma na celu poprawę trafności wyników i jakości treści.
- 2024: Google March 2024 Spam Update
Google March 2024 Spam Update wprowadza zaawansowane mechanizmy identyfikacji i eliminacji stron stosujących techniki spamu. Celem jest lepsza detekcja automatycznie generowanej treści i eliminacja farm linków.
W jakim celu Google aktualizuje algorytmy?
W jaki celu Google wprowadza aktualizację algorytmów?
- Poprawa jakości wyszukiwania: Główną misją Google jest dostarczanie użytkownikom jak najbardziej trafnych wyników. Aktualizacje pomagają eliminować spam oraz strony o niskiej jakości.
- Zwiększenie trafności wyników: Aktualizacje algorytmu sprawiają, że Google lepiej rozumie zapytania i intencje użytkowników. Dzięki temu dostarcza odpowiednie wyniki.
- Eliminacja Nieuczciwych Praktyk: Aktualizacje umożliwiają zwalczanie nieuczciwych praktyk SEO, redukują próby manipulacji wynikami wyszukiwania.
Aktualizacje algorytmów – wskazówki dla Ciebie
- Śledzenie aktualizacji algorytmów jest niezbędne w procesie optymalizacji pozycjonowania stron www. To właśnie aktualizacje i informacje Google wskazują kierunek działań, pokazują, jakie prace zwiększą satysfakcję odbiorców i widoczność w sieci.
- Śledzenie wszelkich zmian w algorytmach to droga do skutecznej optymalizacji witryny, udoskonalania działań off-site.
- Aby uniknąć niespodziewanego, drastycznego spadku w wynikach organicznych, przez cały czas koncentruj się na dobrych praktykach SEO. Pamiętaj, że sięganie do czarnego kapelusza SEO prędzej czy później przyniesie złe rezultaty.
Algorytm Google - co to?
Algorytm Google to skomplikowany, wykorzystywany przez wyszukiwarkę Google system do analizowania i porządkowania miliardów stron internetowych. Celem jest tutaj dostarczenie użytkownikom najbardziej trafnych wyników wyszukiwania. Podczas rankowania algorytm bierze pod uwagę wiele czynników, są to słowa kluczowe, jakość treści, szybkość ładowania strony, jakość linków. Od momentu wprowadzenia algorytmu PageRank w 1998 roku, Google wciąż udoskonala i aktualizuje swoje mechanizmy.
Czy Google informuje o aktualizacjach algorytmu?
Z reguły Google nie informuje o wprowadzonych przez siebie zmianach, chociaż zdarzają się odstępstwa od tej reguły.
Aktualizacja algorytmu Google a pozycjonowanie stron
Aby pozycjonowanie przyniosło oczekiwane rezultaty, działania muszą być prowadzone w oparciu o wytyczne Google. Śledzenie i uwzględnienie wprowadzanych przez Giganta aktualizacji odgrywa tutaj istotną rolę – dostarcza informacji dotyczących działań, które mogą poskutkować większą widocznością w wynikach organicznych.