ile kosztuje pozycjonowanie strony w google

Spis treści

Ile kosztuje pozycjonowanie strony w Google? (cennik)

Formuła SEO 1STPLACE - nawet 36% szybsze efekty pozyjonowania w oparciu o unikalne i autorskie rozwiązania

Firmy usługowe
i biznesy lokalne

od 1349 zł*

Najszybszy wzrost pozycji

od 3249 zł*

Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej? Jakie koszty generuje pozycjonowanie w Google? Czy pozycjonowanie jest drogie? Takie pytania pojawiają się bardzo często. Można nawet powiedzieć, że należą do grona najczęściej zadawanych. Dziś więc przybliżymy temat. Omówimy czynniki mające wpływ na koszty pozycjonowania, przedstawimy najczęstsze widełki cenowe. 

Koszt pozycjonowania stron internetowych

Koszt pozycjonowania strony będzie różnił się w zależności od konkretnej witryny, celów biznesowych, branży. Jakie jeszcze czynniki odgrywają istotną rolę? 

Rodzaj branży 

Wpływ na cenę pozycjonowania ma rodzaj branży. Zwiększanie widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania w przypadku niektórych firm będzie generować większe koszty.  

Przygotowanie contentu dla niszowych biznesów, na przykład dla producenta wydmuchiwarek do butelek, może być droższe niż przygotowanie opisów artykułów biurowych. Podobna sytuacja ma miejsce przy zakupie linków zewnętrznych ‒ niektóre z portali tematycznych są po prostu droższe. 

Konkurencyjność branży 

Koszty uzależnione są również od jakości strony internetowej. Porównajmy dwie witryny.

Pierwsza to strona bez przemyślanej struktury i linków wewnętrznych, która nie ma wartościowego profilu linków zewnętrznych i unikalnych treści. Druga to witryna funkcjonalna, z contentem, na której wdrożono przemyślaną strategię linkowania wewnętrznego.

ile kosztuje pozycjonowanie strony w google
Cena pozycjonowania strony internetowej lub sklepu e-commerce

Na pierwszej witrynie konieczne jest wdrożenie podstawowych działań, strategia pozycjonowania tworzona jest od zera. Związane jest to z większymi wydatkami (na początku warto chociażby wdrożyć większą ilość treści). Przy drugiej witrynie mamy już pewną podstawę i możemy iść dalej.     

Zasięg pozycjonowania 

Różnice w cenie pozycjonowania w Google uzależnione są również od zasięgu. O innych cenach będziemy mówić przy pozycjonowaniu biznesu w Poznaniu czy Warszawie (o tym, ile kosztuje pozycjonowanie lokalne pisaliśmy w publikacji Ile kosztuje pozycjonowanie w Poznaniu), o innych w niewielkiej miejscowości. 

Na inne koszty musimy też przygotować się w przypadku pozycjonowania strony www w całej Polsce bądź na rynkach zagranicznych.  

Frazy kluczowe a widoczność stron i sklepów

Proces pozycjonowania obejmuje wiele działań, w tym dobór fraz kluczowych. Wybierając wysoce konkurencyjne frazy, walcząc o miejsce w TOP10 z bardzo silną konkurencją, powinniśmy dysponować dużym budżetem (większym niż konkurencja). Jeśli prowadzisz niewielki biznes, pozycjonowanie strony na identyczne frazy, jak ogromne firmy, od lat cieszące się popularnością, na starcie stawia Cię na przegranej pozycji.

Analiza słów kluczowych jest więc bardzo istotna. Nieodpowiednie słowa kluczowe mogą sprawić, że przepalisz budżet, mimo inwestowania, nie osiągniesz efektów.

Content marketing – wysokiej jakości treści

Wartościowy, unikalny content jest niezbędny w procesie pozycjonowania w Google. Przygotowanie tekstów, które będą ciekawe, zoptymalizowane pod kątem słów i fraz kluczowych jest czasochłonne i wymaga odpowiednich umiejętności. Chcąc pozycjonować stronę www lub sklep internetowy, musimy liczyć się także z kosztami związanymi z przygotowaniem i wdrożeniem takich treści. 

Co jeśli na naszej stronie www znajdują się już teksty? Może okazać się, że treści wymagają optymalizacji. Optymalizacja to na przykład dodawanie nagłówków, linkowania wewnętrznego, słów i fraz kluczowych. 

Ponadto, nawet jeśli na naszej stronie znajdują się treści, pamiętajmy, jak ważne jest wdrażanie nowych tekstów. Mogą to być rozbudowy opisów kategorii, opisów produktów, usług, artykuły blogowe.

Zarówno w przypadku stron, jak i sklepów internetowych, bardzo ważna jest budowa profilu linków zewnętrznych. Skutecznym sposobem na pozyskanie wartościowego odnośnika są artykuły sponsorowane.

Zarówno nowe teksty, jak i optymalizacja już gotowych treści to koszty. Cena za 1000 zzs, w zależności od rodzaju tekstu, tematyki, branży, umiejętności copywritera to od około 20 do nawet 200 zł. 

Budowa linków zewnętrznych 

Link building to bardzo ważny czynnik rankingowy. Budowa wartościowego profilu linków zewnętrznych niestety także związana jest z kosztami. W przypadku linków z artykułów sponsorowanych musimy pamiętać zarówno o kosztach przygotowania samego artykułu, jak i kosztach publikacji. Cennik publikacji na portalach zewnętrznych jest bardzo szeroki, wynosi od około 60 zł do nawet 10 000 zł. Zdarzają się też wyższe stawki.

Zakres prac a koszty SEO

Wpływ na to, ile zapłacimy za pozycjonowanie, ma oczywiście pakiet usług, na jaki się zdecydujemy. Agencje SEO oferują bardziej rozbudowane i nieco mniejsze pakiety. Uściślając, koszty zwiększania widoczności w Google uzależnione są od ilości przygotowanych treści  ‒ opisów, artykułów blogowych, liczby linków, kosztów publikacji na portalach zewnętrznych, rodzaju zmian w strukturze strony itp. 

Koszty pozycjonowania strony, od czego są uzależnione
Co wpływa na koszty pozycjonowania strony www?

Roboczogodziny specjalistów 

Cena pozycjonowania to także wynagrodzenie dla specjalistów, którzy wykonają szczegółowy audyt SEO, opracują strategię pozycjonowania, przeprowadzą działania w obrębie strony (on-site). On-site to między innymi optymalizacja prędkości ładowania, meta dane, przyjazne adresy URL, wdrożenie certyfikatu SSL, analiza słów i fraz kluczowych. Istotne są również prace poza stroną internetową ‒ off-site, czyli budowa profilu linków zewnętrznych, optymalizacja Profilu Firmy w Google, wizytówki NAP.

Pozycjonowanie w Google ‒ cena

Warto zaznaczyć jedną rzecz. Cena pozycjonowania strony w Google to nie tylko wynagrodzenie dla pozycjonerów, ale także inne koszty. To bardzo ważna sprawa, o której właściciele pozycjonowanych witryn często zapominają.  

Koszty narzędzi 

Pozycjonowanie strony w Google to konieczność korzystania ze specjalistycznych narzędzi, do których dostęp jest płatny i nie są to małe sumy. Mowa chociażby o takich narzędziach, jak:

  • Ahrefs ‒ w zależności od pakietu 99-999$,
  • Semstorm ‒ 99 -1450 zł miesięcznie,
  • Surfer SEO ‒ 59-239 USD/mc,
  • Screaming Frog ‒ ok. 150 £ / rok za jedno stanowisko,
  • SEMSTORM ‒ ok. 200-500 PLN / miesięcznie. 
Wśród innych, ważnych narzędzi znajdują się Google Search Console, Planer słów kluczowych.

Gdybyśmy chcieli pozycjonować stronę samodzielnie (choć, jeśli nie mamy specjalistycznej wiedzy i doświadczenia, jest to wysoce odradzane działanie), mogłoby się okazać, że sam zakup narzędzi byłby większym wydatkiem niż miesięczny abonament w agencji SEO/SEM.

Decydując się na pozycjonowanie z agencją SEO, nie musimy martwić się o dostęp do narzędzi i wydatki z tym związane.  



Indywidualne wyceny pozycjonowania

Jak widać, na koszty pozycjonowania wpływa wiele czynników, przygotowanie sztywnego cennika jest więc niemożliwe. W jaki sposób przygotowywana jest wycena pozycjonowania? Zazwyczaj wygląda to w następujący sposób: 

  • Bezpłatna konsultacja ekspercka ‒ to spotkanie online, podczas którego specjalista udostępnia zainteresowanemu ekran komputera i przeprowadza ogólną analizę strony www. Weryfikowane są między innymi unikalność treści na stronie, adresy URL, struktura witryny. 
  • Po zakończeniu analizy strony odbywa się rozmowa na temat oczekiwań klienta, jego celów biznesowych, preferencji dotyczących budżetu. 
  • Jeśli klient jest zainteresowany współpracą, przygotowywana jest wycena usług. Po akceptacji można już przejść do podpisania umowy i rozpoczęcia prac z zakresu pozycjonowania. Krok pierwszy w pozycjonowaniu to przeprowadzenie szczegółowego audytu seo.

Cennik pozycjonowania stron internetowych

Jakie są przybliżone koszty pozycjonowania? Zazwyczaj miesięczny abonament wynosi od 700 zł do 4 000 zł, najczęściej są to stawki w wysokości 1000-1500 zł. Zdarzają się także dużo wyższe budżety, wynoszące 8 000, a nawet 10 000 zł i więcej. 

Czy efekty pozycjonowania zależą od budżetu?

Czy pozycje w wynikach wyszukiwania uzależnione są od tego, ile miesięcznie wydajemy na pozycjonowanie? Na skuteczność pozycjonowania wpływają różne czynniki, są to regularność prac, przemyślana strategia, treści przygotowywane zgodnie z zasadami SEO i UX.

Nie możemy jednak powiedzieć, że budżet nie wpływa na pozycjonowanie stron www i sklepów e-commerce. Mając większy budżet, możemy w skali miesiąca wykonać więcej prac, wykupić publikacje na portalach zewnętrznych o wysokim autorytecie, wdrożyć więcej tekstów. Bardziej intensywne prace mogą sprawić, że szybciej zajmiemy wymarzone pozycje w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie stron internetowych ‒ czy musi generować koszty?

Czy pozycjonowanie strony www w Google musi generować koszty? Niestety tak. Jak widać powyżej, wiele działań on-site i off-site związanych jest z mniejszymi lub większymi wydatkami. Mowa tutaj o budowie profilu linków zewnętrznych czy content marketingu. Wydatki na pozycjonowanie warto jednak potraktować jak inwestycję. Wysoka pozycja w Google to wiele korzyści i to nie tylko finansowych. 

Pozycjonowanie sklepu internetowego – ile kosztuje?

A ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego? Tutaj, podobnie jak w przypadku stron www, nie jesteśmy w stanie podać konkretnej odpowiedzi. Miesięczne koszty uzależnione są od wielkości sklepu internetowego, liczby produktów, kondycji witryny, konkurencji.

Usługa pozycjonowania także wyceniana jest indywidualnie. Przybliżony cennik pozycjonowania sklepu internetowego zaczyna się od około 2000zł miesięcznie.

Czy pozycjonowanie w Google jest opłacalne? 

Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie strony internetowej? Jaki już wspominaliśmy powyżej, miejsce w TOP10 to wiele korzyści. Przede wszystkim: 

Większy ruch organiczny

Brak pozycjonowania strony to brak widoczności w wynikach organicznych. To natomiast w znacznym stopniu utrudnia dotarcie do potencjalnych klientów. Użytkownicy odwiedzają wyłącznie strony z TOP10.

Większa rozpoznawalność firmy 

Widoczność strony wpływa na rozpoznawalność. Istnieje szansa, że użytkownik zapamięta stronę internetową z TOP10. Witryna z 30 lub dalszej pozycji na 99,5% nie będzie zapamiętana.

Wzrost zaufania wśród klientów

Witryny z TOP10 bezpłatnych wyników wyszukiwania cieszą się największym zaufaniem klientów.

Pozycja eksperta w branży

Wysokie pozycje to także wizerunek eksperta w branży.

Przewaga nad konkurencją 

Miejsce w TOP10 to przewaga nad konkurencją. Większa szansa na to, że klient wśród wielu stron www wybierze właśnie Twoją.

Koszt pozycjonowania Twojej strony

Na pytania, ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych, jakie są koszty pozycjonowania sklepu internetowego, nie ma jednoznacznej odpowiedzi.

Pozycjonowanie strony www lub sklepu internetowego generuje koszty. Zazwyczaj miesięczny abonament wynosi od 700 zł w górę. Najczęstsze abonamenty to około 1000-1500 zł, choć oczywiście zdarzają się o wiele większe budżety, wynoszące 5000 czy 8000 zł. Cena pozycjonowania uzależniona jest od kilku czynników, między innymi od branży i konkurencyjności czy od ogólnej kondycji strony. W ogromnej większości przygotowywane są indywidualne wyceny. 

Ocena strony: 5/5 - (1 głosów)
Paweł Kapłan

W branży marketingu internetowego od 2010 roku. Swoja przygodę rozpoczynał od lokalnego SEO oraz Google Ads (w tamtym czasie jeszcze Google Adwords), natomiast znacznie bardziej zaczęło go pociągać tradycyjne pozycjonowanie w bardzo trudnych i konkurencyjnych branżach. Pracował przy wielu projektach dla dużych brandów(Empik, Bonprix, BMW), ale najbardziej lubi mocne wyzwania gdzie klient znajduje się w pozycji "underdoga". Paweł brał udział w warsztatach prowadzonych przez takie osobistości jak Dixon Jones (Majestic SEO), Razvan Gavrilas (cognitiveSEO) czy Neil Patel.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Picture of Karina Zielińska
Karina Zielińska

Piszę, praktycznie o wszystkim. Zawsze robię z sercem i na 100%. Nawet wtedy, gdy temat jest z kosmosu i wymaga godzin researchu. Stawiam na współpracę, w której każdy jest wygrany.

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza