indeksowanie strony w google czy mozna robic to szybciej

Spis treści

Indeksowanie strony w Google. Czy można robić to szybciej?

Dzięki indeksacji Google wie, co dzieje się na danej stronie internetowej. Witryny i podstrony, których nie ma w indeksie, nie są widoczne w wynikach wyszukiwania. Nie ma więc szans, że dotrzemy do klientów. Warto więc zadbać o to, by proces indeksacji przebiegał szybko i bezproblemowo(zresztą tak jak samo pozycjonowanie firmy). 

Autorskie rozwiązania 1stplace.pl, a mówiąc dokładniej, Formuła SEO 1stplace, zwiększają szanse na  szybką indeksację. Google może zauważyć zmiany w obrębie strony nawet o 36% szybciej niż w przypadku klasycznego SEO.

czym jest indeksacja

Czym jest indeksowanie?  

Wiele osób uważa, że opublikowane na stronie www treści, grafiki bądź wdrożone zmiany, są od razu widoczne w wyszukiwarce Google. Niestety, nie tak to działa. W pierwszej kolejności Google musi zeskanować stronę, zapisać jej zasoby (treści, meta tagi, grafiki, słowa kluczowe itp.), przeanalizować je i umieścić w swojej bazie danych (czyli w indeksie). Dopiero po indeksacji podstrona, bądź wdrożone zmiany będą widoczne w wynikach wyszukiwania.

W momencie gdy użytkownik wpisze wyszukiwaną przez siebie frazę, wyszukiwarka zwróci wynik na podstawie zawartości własnego indeksu. Oczywiście im wyższe zajmiemy pozycje w wynikach organicznych, tym lepiej.

brak indeksacji

Brak indeksacji równa się brak widoczności w wynikach wyszukiwania

Problemy z indeksacją sprawią, że ważne dla Ciebie podstrony nie będą się wyświetlać. Widoczne mogą być natomiast elementy mniej ważne, niegenerujące ruchu i zysków. Taka sytuacja poskutkuje: 

  • mniejszą użytecznością strony dla użytkowników 
  • zmniejszeniem ruchu na stronie
  • spadkiem lub brakiem obecności w wynikach wyszukiwania
  • mniejszymi zyskami.  

Powinniśmy więc zadbać o to, by Google szybko i w poprawny sposób indeksowało naszą witrynę. 

Czy mamy wpływ na szybkość indeksacji? 

Nie mamy pełnej decyzyjności w procesie indeksowania, natomiast możemy pośrednio wpływać na działania robotów wyszukiwarki Google, które odpowiedzialne są za dodawanie zmian do indeksu. Co możemy zrobić, by podnieść jakość i szybkość indeksacji?

  • Sitemap, czyli mapa witryny ‒ to plik na serwerze, w którym zamieszczamy wszystkie ważne adresy URL naszej strony www. Mapa adresów ułatwi robotom zrozumienie struktury witryny.
  • Autorski skrypt agencji 1stplace.pl w usłudze Formuła SEO 1stplace – unikalny, autorski skrypt, mający na celu dodatkowe motywowanie robotów wyszukiwarki Google do częstszego odwiedzania strony internetowej.
  • Regularna rozbudowa treści ‒ gdy Google zobaczy, że na Twojej stronie wciąż coś się dzieje, a nowych treści przybywa, chętniej będzie ją odwiedzał. 
  • Przemyślana struktura strony ‒ nielogiczny podział kategorii i podkategorii, kiepska nawigacja, sprawią, że roboty Google (jak i użytkownicy), zgubią się na Twojej stronie.
  • Linkowanie zewnętrzne ‒ im więcej wartościowych odnośników prowadzących na Twoją stronę, tym większy autorytet, zachęta dla robotów. 
  • Wydajny hosting ‒ roboty Google nie chcą negatywnie wpływać na działanie strony, jeśli zobaczą, że nie działa ona wydajnie, będą ją omijać (by w jeszcze większym stopniu jej nie obciążać). Z taką samą sytuacją będziemy mieli do czynienia w przypadku częstych awarii strony www. Rozwiązanie? Wydajny, zaufany i odpowiednio zabezpieczony hosting. 
  • Prawidłowa optymalizacja pliku robots.txt ‒ może zdarzyć się tak, że zablokujemy robotom dostęp do ważnych dla nas podstron. Zablokowany adres URL nie będzie indeksowany. 

indeksacja strony www

Indeksacja strony www ‒ analiza, analiza i raz jeszcze analiza 

Bez dokładnej analizy nie zajedziemy daleko. Ważne jest, abyśmy kontrolowali, które z podstron zostały zaindeksowane, a które nie. Możemy to szybko sprawdzić w Google Search Console. Narzędzie dostarczy nam informacji na temat przyczyn braku indeksacji. Możemy zobaczyć następujące komunikaty:

  • pozorny błąd 404 
  • duplikat, użytkownik nie oznaczył strony kanonicznej 
  • duplikat, przesłany URL nie został oznaczony jako strona kanoniczna 
  • strona zeskanowana, ale jeszcze niezaindeksowana 
  • strona wykryta, a obecnie niezaindeksowana.

Jeśli podstrona została zaindeksowana, warto zweryfikować, na jakie frazy się wyświetla. Sprawdzić, czy zawiera wszystkie istotne informacje, czy jest zoptymalizowana pod kątem UX, czy użytkownicy spędzają na niej czas. Dobrze wejść w buty klienta i zastanowić się, o jakie informacje możemy rozbudować treść, jakie elementy dodać.

Od szybkości indeksacji uzależnione są widoczność strony www w wynikach organicznych, zadowolenie użytkowników i finalnie Twoje zyski. Zadbaj z 1stplace.pl o to, by jakość indeksacji była jak najwyższa. Formuła SEO 1stplace to autorskie rozwiązania, strategie, które sprawią, że roboty Google szybciej zauważą Twoją stronę www.

Ocena strony: 5/5 - (2 głosów)
Paweł Kapłan

W branży marketingu internetowego od 2010 roku. Swoja przygodę rozpoczynał od lokalnego SEO oraz Google Ads (w tamtym czasie jeszcze Google Adwords), natomiast znacznie bardziej zaczęło go pociągać tradycyjne pozycjonowanie w bardzo trudnych i konkurencyjnych branżach. Pracował przy wielu projektach dla dużych brandów(Empik, Bonprix, BMW), ale najbardziej lubi mocne wyzwania gdzie klient znajduje się w pozycji "underdoga". Paweł brał udział w warsztatach prowadzonych przez takie osobistości jak Dixon Jones (Majestic SEO), Razvan Gavrilas (cognitiveSEO) czy Neil Patel.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Picture of Karina Zielińska
Karina Zielińska

Piszę, praktycznie o wszystkim. Zawsze robię z sercem i na 100%. Nawet wtedy, gdy temat jest z kosmosu i wymaga godzin researchu. Stawiam na współpracę, w której każdy jest wygrany.

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza