Jak pozycjonować frazy kluczowe? Na jakie działania zwrócić uwagę, by na ważne dla biznesu frazy uzyskać wysokie pozycje w bezpłatnych wynikach wyszukiwania? Liczą się tutaj dobór fraz, unikalny content, regularna analiza efektów. Warto jednak podjąć trud, dobra widoczność w sieci to podstawa. Co jeszcze warto wiedzieć na ten temat? Zachęcamy do lektury!
Frazy kluczowe ‒ dlaczego są ważne?
Frazy kluczowe to zapytania, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę Google. Jak wszystkim wiadomo, korzystają wyłącznie z linków, które zostaną wyświetlone na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, czyli w TOP10.
Pozycjonowanie słów kluczowych
Dobór fraz kluczowych
Bardzo ważny jest sam dobór fraz kluczowych. Nie ma tutaj jednego, uniwersalnego sposobu, konieczna jest dokładna analiza. Musimy sprawdzić, jakie zapytania wpisywane są przez użytkowników, którzy mogą stać się naszymi klientami.
Jednym z pierwszych kroków, powinno być sprawdzenie, czy frazy, na które chcemy pozycjonować naszą stronę, są wyszukiwane. Może zdarzyć się tak, że miesięczna liczba wyszukiwań nazwy usługi bądź produktu, będzie tak niska, że pozycjonowanie stanie się nieopłacalne. W takie sytuacji sprawdźmy liczbę wyszukiwań wyrażeń bliskoznacznych, synonimów itp.
Frazy kluczowe powinny pasować do specyfiki naszej działalności. Pozycjonowanie strony na frazy niezgodne z ofertą to wprowadzanie użytkowników w błąd. Takie działanie nie zwiększy naszych zysków, nie pomoże też w zdobyciu zaufania wśród odbiorców.
Rodzaje fraz kluczowych
Wyróżniamy różne rodzaje fraz kluczowych, są to między innymi:
- frazy brandowe,
- frazy informacyjne,
- frazy generyczne,
- frazy produktowe.
Pozycjonując frazy różnego rodzaju, dotrzemy do użytkowników znajdujących się na różnych etapach lejka zakupowego. Zarówno tych, którzy są na etapie weryfikacji swojego problemu, jak i szukających rozwiązań i konkretnych produktów, czy zbierających informacje o naszej firmie.
Z pozoru niewielka zmiana czasem daje bardzo dużą różnicę i stwarza możliwość dotarcia do szerszego grona klientów. Za przykład niech posłużą nam frazy modelowanie ciała i modelowanie sylwetki:
- modelowanie ciała ‒ 90 wyszukiwań miesięcznie,
- modelowanie sylwetki ‒ 550 wyszukiwań miesięcznie.
Kolejna rzecz to poboczne frazy kluczowe. Użytkownik szukający frazy czym jest pozycjonowanie stron? może być zainteresowany nie tylko definicją procesu, ale też ceną, czasem oczekiwania na efekty SEO, działaniami wspierającymi pozycjonowanie.
Ujmując temat całościowo, nie tylko dostarczymy użytkownikowi wartościowy kontent, ale też zwiększymy swoje szanse na wyższe pozycje w Google.
Unikalny content
Unikalne, wyczerpujące treści, zoptymalizowane pod interesującą nas frazę kluczową, to podstawa. Jeśli chcemy uzyskać wysokie pozycje na frazę modelowanie sylwetki, przygotujmy podstronę na ten temat.
Taka podstrona powinna zawierać:
- nagłówki zoptymalizowane pod kątem słów kluczowych,
- treści zawierające ważne dla klientów informacje, na przykład wskazania i przeciwwskazania do modelowania sylwetki, metody modelowania sylwetki, przygotowanie do zabiegu itp.,
- grafiki z atrybutami alt,
- zoptymalizowane pod kątem słów i fraz kluczowych meta dane,
- adres URL z ważnym słowem kluczowym,
- dobrym rozwiązaniem jest także umieszczenie sekcji FAQ, czyli Frequently Asked Questions.
Unikalność i rozbudowa
Choć o unikalności treści mówi się bardzo dużo, wciąż pojawiają się problemy z duplikacją. Bez względu na to, jaką frazę kluczową chcemy wypozycjonować, musimy pamiętać o tym, że wszystkie treści powinny być w 100% unikalne. Duplikacja wewnętrzna, czyli w obrębie własnej witryny, jak i zewnętrzna, czyli ze stron konkurencji jest poważnym błędem. Po wykryciu duplikacji, Google (na podstawie znanych sobie kryteriów), wyświetli wyłącznie podstronę, którą uzna za miejsce publikacji oryginalnych treści.
Pozycjonowanie fraz a inne czynniki rankingowe
Dobrze dobrane frazy, unikalny kontent to nie koniec działań. Google, ustalając kolejność podstron wyświetlających się na daną frazę, bierze pod uwagę także inne czynniki. Bardzo ważne jest linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne.
- Linki wewnętrzne ‒ do pozycjonowanej podstrony powinny prowadzić linki wewnętrzne. Stronę należy podlinkować w menu i w stopce, linki warto także umieścić na innych podstronach czy w artykułach blogowych. Dzięki takim odnośnikom roboty Google znajdą daną podstronę, a indeksacja przebiegać będzie szybciej.
- Linki zewnętrzne ‒ im bardziej wartościowe linki będą prowadziły na daną podstronę, tym większe szanse na wyższe pozycje w Google.
- Prędkość ładowania ‒ prędkość ładowania jest jednym z najistotniejszych czynników rankingowych. Nawet najlepiej zoptymalizowana podstrona nie będzie cieszyć się powodzeniem, jeśli będzie zbyt długo się ładować.
- Struktura strony ‒ przemyślana struktura strony, dzięki której użytkownik znajdzie interesującą go podstronę, to kolejny, istotny element pozycjonowania.
Pozycjonowanie ‒ fraz analiza
Przez cały czas musimy pamiętać o analizie. Weryfikować, czego szukają użytkownicy, przy jakich informacjach zatrzymują się dłużej, a jakie nie mają dla nich znaczenia. Szczegółowa i regularna analiza będą niezwykle pomocne w procesie optymalizacji strony.