jak pozycjonować swoją stronę w google?

Spis treści

Jak pozycjonować swoją stronę w Google?

Jak pozycjonować swoją stronę internetową w Google? To pytanie zadaje sobie wielu właścicieli firm i marketingowców. Odpowiedź jednak nie jest tak prosta, jak mogłoby się wydawać. Pozycjonowanie strony internetowej w Google wymaga sporo wysiłku i znajomości algorytmów wyszukiwarki. W tym wpisie omówimy  kilka skutecznych sposobów na pozycjonowanie strony w Google. Zapraszamy do lektury.

Zadbaj o responsywność strony www

Responsywna strona internetowa to absolutna konieczność. Coraz więcej osób używa swoich telefonów komórkowych do przeglądania internetu. Jeśli Twoja strona nie jest responsywna, nie będzie prawidłowo wyświetlana na urządzeniach mobilnych, a to będzie miało negatywny wpływ na Twój ranking w wysukiwarce Google. Dlatego zadbaj o to, aby Twoja strona była responsywna i dostosowana do wyświetlania na wszystkich rozmiarach ekranu.

Należy pamiętać, że od 21.04.2015 roku algorytm wyszukiwarki Google oficjalnie traktuje wsparcie dla urządzeń mobilnych jako czynnik rankingowy. Jeśli więc Twoja strona nie jest dostosowana do urządzeń mobilnych, jej ranking z pewnością na tym ucierpi.

Dostarczaj wartościowe treści

jak pozycjonowac swoja strone w google

Jeśli chcesz, aby Twoja strona była widoczna w wyszukiwarce i dobrze się pozycjonowała, zadbaj o to, aby oferowała wartościowe i ciekawe treści dla użytkowników. Tego właśnie szukają algorytmy Google, które indeksują strony internetowe. Im bardziej unikalna i wartościowa jest tworzona przez Ciebie treść, tym wyżej Twoja strona znajdzie się w wyszukiwarce Google.

Do tworzenia treści o wysokiej wartości merytorycznej wykorzystaj własną wiedzę, książki, materiały prasowe, a także inspiracje znalezione w sieci. Pamiętaj jednak, aby w żadnym wypadku nie kopiować treści z innych stron. Jest to działanie, które może negatywnie wpłynąć na pozycję Twojej strony. Znajdywaniem powielonego content’u zajmuje się algorytm wyszukiwarki o nazwie Panda, został on wprowadzony do użytku w 2011 roku.

Musisz mieć również na uwadze, aby w odpowiedni sposób wpleść ważne słowa kluczowe do swoich treści. Nie rób jednak tego w sposób nienaturalny, ponieważ może to negatywnie wpłynąć na odbiór użytkowników.

Zoptymalizuj tytuł i opis strony

Tytuł strony to bardzo istotny czynnik rankingowy wyszukiwarki Google. W żadnym wypadku nie powinieneś pomijać jego optymalizacji. Pamiętaj, że to właśnie tytuł strony (meta title) informuje roboty wyszukiwarki o tematyce strony, którą odwiedza. W tytule koniecznie zastosuj istotne dla Ciebie słowa kluczowe na które chcesz się wyświetlać (nie możesz jednak z nimi przesadzić, tytuł ma wyglądać w pełni naturalnie – ma informować użytkowników o zawartości strony, którą mogą odwiedzić).

Opis strony (meta description) to również bardzo istotny element, wyświetla się on dosłownie pod tytułem strony i jest nieco dłuższy. Jego zadaniem jest przyciągnąć uwagę użytkownika i zachęcić go do przejścia na naszą stronę. W opisie strony polecamy wykorzystanie znaków specjalnych i elementów z zakresu CTA (Call To Action). Mimo, że opis strony nie jest od jakiegoś czasu czynnikiem rankingowym wyszukiwarki Google, to może on mieć pośredni wpływ na pozycje naszej strony za sprawą udziału we wskaźniku CTR (współczynnik wyświetleń do kliknięć).

Wskazówka!

Podczas optymalizacji tych elementów używaj odpowiednich słów kluczowych, ale nie przesadzaj. Pamiętaj, że Twoim celem jest stworzenie tytułu i opisu, które są zarówno informacyjne dla użytkowników, jak i zoptymalizowane pod kątem algorytmów wyszukiwarki Google.

Wykorzystaj dane strukturalne

Dane strukturalne to fragmenty kodu źródłowego, które możesz dodać do swojej strony internetowej, aby pomóc robotom wyszukiwarki Google lepiej zrozumieć jej zawartość. Dzięki dany strukturalnym pewne informacje z Twojej strony mogą być wyświetlane na stronach wyników wyszukiwarki w przyciągający uwagę sposób – na przykład poprzez wyświetlanie oceny Twoich produktów lub usług (w postaci gwiazdek oraz wyświetlenia średniej oceny w skali od 1-5). Google obsługuje wiele różnych typów danych strukturalnych np. JSON czy RDF.

Przyśpiesz swoją stronę – AMP

Jeśli pozycjonowanie Twojej strony internetowej ma być naprawdę skuteczne, to zdecydowanie musisz zadbać o jej szybkość ładowania. Pamiętaj, że być może użytkownicy w dużych miastach takich jak Poznań czy Warszawa nie będą mieli problemu z prędkością ładowania większych stron www, (ponieważ korzystają z łącz światłowodowych) to użytkownicy z mniejszych miejscowości mogą doświadczyć uniedogodnień. projektując stronę internetową musimy brać pod uwagę wszystkich użytkowników.

Czas ładowania się Twojej strony internetowej jest bardzo ważny. Badania wykazały, że jeśli strona ładuje się dłużej niż trzy sekundy, 40% użytkowników opuszcza ją i szuka innej. Algorytmy wyszukiwarki Google również biorą to pod uwagę przy pozycjonowaniu stron w swoich organicznych(bezpłatnych) wynikach wyszukiwania. Jednym ze sposobów na to jest wykorzystanie technologii AMP (Accelerated Mobile Pages).

Technologia ta przyspiesza ładowanie stron na urządzeniach mobilnych poprzez np. uproszczenie ich struktury, oraz wykorzystanie pamięci podręcznej.

Jak Twoja strona radzi sobie pod względem szybkości ładowania na urządzeniach mobilnych możesz sprawdzić za pomocą narzędzia Google PageSpeed Insights – wystarczy, że wpiszesz adres strony głównej Twojej witryny. Narzędzie przedstawi Ci szczegółowy raport na temat tego, co należy poprawić i jakie działania podjąć, aby Twoja witryna ładowała się szybciej.

Zabezpiecz swoją stronę certyfikatem SSL

Algorytmy wyszukiwarki Google już od jakiegoś czasu biorą pod uwagę to, czy dana strona jest zabezpieczona certyfikatem SSL. Oznacza to, że jeśli chcesz, aby Twoja strona była widoczna w organicznych wynikach wyszukiwania Google, musisz zadbać o jej bezpieczeństwo.

Certyfikat SSL to plik danych, który tworzy szyfrowane połączenie pomiędzy serwerem WWW a przeglądarką. Dzięki temu wszystkie wymieniane między nimi informacje (np. hasła czy numery kart kredytowych) są chronione przed przechwyceniem przez osoby trzecie. Możesz sprawdzić, czy Twoja strona posiada certyfikat SSL, patrząc na pasek adresu w przeglądarce – obok adresu strony internetowej powinna być widoczna ikona kłódki .

Podsumowanie

Pamiętajmy, że najlepszym rozwiązaniem w przypadku chęci pozycjonowania strony wydaje się być wybór agencji SEO, która profesjonalnie wspomoże nas w tych działaniach. Zapraszamy do 1stplace.pl.

Ocena strony: 5/5 - (1 głosów)
Paweł Kapłan

W branży marketingu internetowego od 2010 roku. Swoja przygodę rozpoczynał od lokalnego SEO oraz Google Ads (w tamtym czasie jeszcze Google Adwords), natomiast znacznie bardziej zaczęło go pociągać tradycyjne pozycjonowanie w bardzo trudnych i konkurencyjnych branżach. Pracował przy wielu projektach dla dużych brandów(Empik, Bonprix, BMW), ale najbardziej lubi mocne wyzwania gdzie klient znajduje się w pozycji "underdoga". Paweł brał udział w warsztatach prowadzonych przez takie osobistości jak Dixon Jones (Majestic SEO), Razvan Gavrilas (cognitiveSEO) czy Neil Patel.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza