Spis treści

Pozycjonowanie i marketing suplementów diety – odżywek, witamin, minerałów

Troska o własne zdrowie, samopoczucie, a także wygląd jest ważna dla wielu z nas. Coraz więcej osób pamięta o regularnych treningach, sięga po zdrową żywność, a także po suplementy diety. Ofert suplementów – witamin, odżywek, minerałów jest wiele. W jaki sposób firmy oferujące takie produkty mogą zadbać o promocję w Internecie? Jak wypromować suplement diety i w zgodny z prawem sposób dotrzeć do potencjalnych klientów?

Suplementy diety – co to?

O suplementach diety słyszał praktycznie każdy z nas. Wiele osób codziennie przyjmuje określoną dawkę witamin, składników mineralnych, odżywek. W zależności od przypadku zażywamy suplementy w postaci kapsułek, proszków lub innej. Niewielu z nas jednak wie, czym dokładnie są suplementy diety?

Zgodnie w definicją, którą zawiera Dyrektywa 2002/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 10 czerwca 2002 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do suplementów żywnościowych:

Suplementy żywnościowe to środki spożywcze, które mają na celu uzupełnienie normalnej diety. Środki są skoncentrowanym źródłem substancji odżywczych lub innych substancji wykazujących efekt odżywczy bądź fizjologiczny.

W Artykule 7 powyższej Dyrektywy możemy natomiast przeczytać, że:

Etykiety, prezentacja oraz reklama suplementów nie mogą zawierać wzmianek stwierdzających bądź sugerujących, że zróżnicowana, zbilansowana dieta zazwyczaj nie dostarcza odpowiedniej ilości substancji odżywczych.

Pamiętajmy, że suplementy nie mogą zastępować leków, stanowić substytutu zróżnicowanej diety.

Pozycjonowanie suplementów diety

Aby dotrzeć do potencjalnych klientów, którzy chcą zakupić suplementy diety, znaleźć sklep z odżywkami, chcących zwiększyć ilość witamin i składników mineralnych w diecie, należy zadbać o nowoczesną stronę www i widoczność w wynikach wyszukiwania.

Dla klienta najbardziej wiarygodne są strony www w TOP10 i to na tych witrynach się skupia. Strony internetowe i sklepy e-commerce z pierwszej strony wyników wyszukiwania mają największe szanse na zwiększenie konwersji, w tym sprzedaży.

W zależności od wielu czynników możemy zdecydować się na pozycjonowanie produktu, kategorii produktowej, artykułu.

suplementy diety pozycjonowanie i marketing
Suplementy diety – pozycjonowanie

Jakie działania obejmuje pozycjonowanie witryny?

Słowa kluczowe a pozycjonowanie i suplementy diety

Duże znaczenie ma dobór słów kluczowych, na które chcemy zyskać widoczność z bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Jakie frazy kluczowe będą dobrym wyborem? Mamy tutaj wiele możliwości, wszystko zależy od naszych celów biznesowych, preferencji potencjalnego klienta, konkurencji ze środowiska internetowego.

W pierwszej kolejności dobrze zastanowić się, na sprzedaży jakich suplementów, witamin, odżywek, zależy nam najbardziej. Mogą to być na przykład kolagen na stawy, witaminy dla mężczyzn, witamina c, odżywki dla sportowców, preparaty z magnezem. Dobrym rozwiązaniem może to być także nazwa własna produktu.

Na co jeszcze zwrócić uwagę, dobierając frazy kluczowe?

Na co jeszcze należy zwrócić uwagę, dobierając frazy kluczowe?

  • Powinny to być frazy różnorodne: produktowe, z długiego ogona, informacyjne, generyczne.
  • Istotna jest liczba wyszukiwań danej frazy, inwestowanie w zwiększanie widoczności frazy, której nikt nie szuka, mija się z celem.
  • Konkurencyjność to kolejna kwestia. Konkurencyjność niektórych fraz, zwłaszcza fraz ogólnych, może być tak duża, że nie będziemy w stanie uzyskać na nią wysokich pozycji.

Content marketing

W przypadku suplementów diety, jak i innych branż, bardzo dużą rolę odgrywa content. Na stronie powinny znaleźć się zoptymalizowane pod kątem słów kluczowych, zawierające nagłówki treści brandowe, opisy kategorii produktowych, opisy produktów.

Nie może zabraknąć ważnych dla klientów informacji, na przykład dotyczących ceny, wielkości opakowania, składu, czasu i kosztów dostawy. 

Pozycjonowanie strony lub sklepu e-commerce – blog 

Warto też zdecydować się na prowadzenie bloga. Artykuły poradnikowe będą przydatne dla klientów, wpłyną też pozytywnie na proces pozycjonowania – będą wzmacniać strony produktowe.

O czym możemy pisać na blogu? O wszystkich kwestiach związanych z suplementami diety, na przykład: Brak magnezu dolegliwości, Leki a suplementy diety, Suplementy diety dla mężczyzn – propozycje, Kwas foliowy – czym jest? Suplementy diety- witaminy.

Artykuły sponsorowane a profil linków i promocja marki

Warto też publikować treści na portalach zewnętrznych, mamy tu na myśli artykuły sponsorowane, gościnne, eksperckie. (Związane jest to z nieco większym budżetem na pozycjonowanie).

Artykuły sponsorowane to sposób na zwiększanie rozpoznawalności, dodatkowe źródło ruchu, a także ważny element pozycjonowania. Profil linków zewnętrznych to czynnik rankingowy Google, sposób na zwiększenie wiarygodności strony www lub sklepu e-commerce.

Artykuły sponsorowane nie są jedynym sposobem na pozyskanie linków zewnętrznych. Inne metody to: budowa stron zaleczowych, wpisy w katalogach firm, linki w mediach społecznościowych, outreach.

Suplementy diety pozycjonowanie – jakie działania są konieczne?

Jakie jeszcze działania z zakresu pozycjonowania są konieczne, aby strona oferująca sprzedaż suplementów diety zajmowała wysokie pozycje? Będą to:

Unikalne metadane

Meta tytuł i meta opis z frazami kluczowymi, opisujące ofertę, przyjazne dla użytkowników są konieczne. Meta tytuł to ważny czynnik rankingowy – informuje roboty Google, o czym jest nasza strona www.

Optymalizacja prędkości ładowania

Prędkość ładowania strony internetowej suplementów diety powinna być jak najwyższa. Wolno ładujące się witryny nie są przyjazne dla użytkowników, zajmują też niższe pozycje w wyszukiwarce Google.

Responsywność strony

Zadbaj o to, by użytkownik mógł kupić suplement diety, odwiedzić witrynę Twojej firmy także za pomocą urządzeń mobilnych. Poprawne wyświetlanie witryny na smartfonach i tabletach to w dzisiejszych czasach podstawa.

Przyjazne adresy URL

Każda z podstron w obrębie witryny powinna mieć zoptymalizowany pod kątem odpowiednich słów kluczowych adres URL.

Linkowanie wewnętrzne

Linki wewnętrzne to nawigacja strony www. Linki wewnętrzne umożliwiają robotom oraz użytkownikom poruszanie się w obrębie strony.

Witryna przyjazna dla użytkownika

W centrum działań zawsze powinien być użytkownik. Ważne jest, aby bez problemu poruszał się w obrębie witryny, szybko znalazł konkretny suplement diety, informacje.

Optymalizację należy prowadzić regularnie, na podstawie analizy widoczności, sezonowości, zachowania użytkowników, a także działań konkurencji.

reklama suplementów diety, marketing suplementu diety
Reklama suplementów diety, marketing suplementu diety

Marketing suplementu diety

Jak może wyglądać marketing suplementu diety? Jakie rozwiązania mamy do dyspozycji, by docierać do potencjalnych klientów i pomnożyć współczynnik konwersji? Wśród dostępnych opcji znajdują się: kampanie Google & Facebook Ads, działania w mediach społecznościowych, programy partnerskie, afiliacje.

Krokiem numer jeden powinno być zawsze przygotowanie przemyślanej strategii marketingowej. Pamiętajmy też, że reklama powinna być zgodna z przepisami prawa.

Działania w social mediach

Suplementy diety możemy prezentować w mediach społecznościowych. Publikacje ciekawych wpisów, unikalne grafiki, nawiązywanie kontaktu z odbiorcami – na przykład poprzez odpowiadanie na komentarze, to doskonały sposób na budowę społeczności wokół firmy, zwiększanie rozpoznawalności, docieranie do klienta.

Profil w social mediach mają osoby w różnym wieku, o różnych zainteresowaniach, warto o tym pamiętać i zadbać o to, by nasza oferta dotarła do wspomnianych użytkowników.

Google Ads – reklama suplementów diety

Reklama Google Ads, czyli kampanie linków sponsorowanych, to kolejny sposób na promocję suplementów diety. Kampanie reklamowe widoczne są nie tylko w wynikach wyszukiwania, ale także na You Tube, w karcie Zakupy (dobre rozwiązanie dla sklepów e-commerce proponujących konkurencyjne ceny), w sieci reklamowej.

Dzięki reklamie Google Ads szybko dotrzemy do klienta, który stanowi naszą grupę docelową.

Kampanie Google Ads – ograniczenia

W przypadku suplementów diety i kampanii Ads musimy pamiętać o ograniczeniach. Zgodnie z zasadami Google zabronione są:

  • reklama produktów zawierających efedrę
  • reklama produktów związanych z odchudzaniem
  • reklamy produktów zawierających sterydy anaboliczne
  • reklamy niezatwierdzonych leków i suplementów
  • reklama preparatów zawierających substancje czynne lub niebezpieczne składniki.

O czym pamiętać w branży suplementów diety?

Reklamując suplementy diety, należy pamiętać o dobrych, uczciwych praktykach. Co należy rozumieć przez nieuczciwe praktyki? O tym możemy przeczytać w Ustawie z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.

Zgodnie z Art. 5 wspomnianej Ustawy nieuczciwą praktyką jest wprowadzanie odbiorców w błąd. Działaniami wprowadzającymi w błąd są:

  • udostępnianie nieprawdziwych informacji,
  • udostępnianie informacji w sposób wprowadzający klientów w błąd,
  • działania realizowane podczas wprowadzenia produktu na rynek, mogące wprowadzać w błąd dotyczący produktów, opakowań produktów, znaków towarowych, nazw handlowych bądź innego typu oznaczeń indywidualizujących przedsiębiorcę, oferowane przez niego produkty, głównie reklama porównawcza na podstawie art. 16 ust. 3 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2003 r. poz. 1503, z późn. zm.).

Suplementy diety a Artykuł 7 Ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym

Zgodnie z Artykułem 7 wprowadzaniem w błąd konsumentów jest także przypisywanie suplementom właściwości leczniczych, przekazywanie informacji, że dany produkt jest w stanie leczyć choroby, zaburzenia bądź wady rozwojowe – gdy mija się to z prawdą.

Marketing suplementu diety
Marketing suplementów diety

Kodeks Dobrych Praktyk Suplementów Diety i Ustawa o bezpieczeństwie żywności i żywienia

Osoby zajmujące się suplementami diety powinny zapoznać się także z Kodeksem Dobrych Praktyk Suplementów Diety.

Zgodnie z art. 3 pkt 1 Kodeksu Dobrych Praktyk, postanowienia są wiążące dla podmiotów, które podpisały stosowne oświadczenie. Osoby, które nie są Sygnatariuszami Kodeksu, mogą dobrowolnie z niego korzystać. 

Zasady, które zawarte zostały w Kodeksie, nie są obowiązkowe dla wszystkich osób działających w branży suplementów. Kodeks można traktować jako kompendium dobrych praktyk.

Wysoce zalecane jest również zapoznanie się z Ustawą o bezpieczeństwie żywności i żywienia.

Promocja suplementów 

Reklama, pozycjonowanie suplementów diety powinny być prowadzone zgodnie z dobrymi obyczajami, przepisami prawa i wytycznymi Google. Warto o tym pamiętać i prowadzić uczciwe działania. 

Ocena strony: 5/5 - (1 głosów)
1stplace

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza