Spis treści

SEO, pozycjonowanie i marketing dla przemysłu

Przemysł, czyli wydobywanie zasobów i przetwarzanie ich w taki sposób, by zaspokajały potrzeby konsumentów. Wytwarzanie maszyn, urządzeń, różnego typu części i elementów. Wyróżniamy przemysł hutniczy, chemiczny, wydobywczy, energetyczny – moglibyśmy długo wymieniać. Bez firm przemysłowych duża część dóbr nie byłaby dostępna. A jak wygląda marketing firm działających w branży przemysłowej? W jaki sposób można zwiększyć rozpoznawalność marki i zaistnieć w umyśle klienta? Mamy kilka wskazówek.

Pozycjonowanie stron internetowych w przemyśle

Produkty, komponenty z branży przemysłowej kierowane są do ściśle określonego grona odbiorców, czasem wykonywane są na zamówienie. Działania marketingowe są więc nieco specyficzne.

Zacznijmy od pozycjonowania. Pozycjonowanie ma na celu uzyskanie jak najwyższych pozycji w wyszukiwarce Google – w wynikach organicznych. Strony www zajmujące miejsce w TOP10 zyskują najwyższy, wartościowy ruch, są bardziej rozpoznawalne, docierają do potencjalnych klientów i odnotowują wyższą konwersję. Właśnie dlatego, proces marketingowy w branży przemysłowej – i nie tylko, warto rozpocząć od budowy funkcjonalnej witryny i pozycjonowania. 

Pozycjonowanie – na czym polega?

Na pozycjonowanie składają się działania z zakresu seo, czyli on-site, oraz działania off-site, czyli poza stroną www. Zanim jednak rozpoczną się właściwe prace, przeprowadzany jest audyt seo. Audyt seo pozwala zweryfikować takie kwestie, jak:

  • aktualna widoczność strony www
  • analiza konkurencji ze środowiska internetowego
  • struktura strony
  • meta dane
  • treści (jakość, ilość rodzaj – rozbudowa strony głównej, kategorii produktowych, bloga)
  • kwestie techniczne (plik robots.txt, meta dane, prędkość ładowania, linki wewnętrzne)
  • dane lokalizacyjne
  • usługi Google (Google Moja Firma, Google Search Console, Google Analytics)
  • inne błędy.

Audyt pozwala na weryfikację błędów, na przygotowanie planu rozbudowy treści, na podstawie audytu opracowywana jest strategia pozycjonowania.

pozycjonowanie stron w branży przemysłowej,  pozycjonowanie strony www i e-marketing
Branża przemysłowa – pozycjonowanie

Pozycjonowanie – najważniejsze działania

Google dba o to, by szukanie odpowiedzi, produktów, maszyn, informacji było dla użytkowników jak najłatwiejsze. By lista wyników wyszukiwania spełniała oczekiwania odbiorców. Jakie działania odgrywają w pozycjonowaniu najistotniejszą rolę, jak optymalizować stronę?

Content, czyli wartościowe treści

Unikalne treści są ważne pod kątem pozycjonowania, ale mają także duże znaczenie dla odbiorców. Na stronie powinny znaleźć się najistotniejsze informacje na temat Twojej firmy. Pomyśl, jakie treści mogą być ważne dla Twojej grupy docelowej.

Istotne dla użytkowników mogą okazać się informacje dotyczące czasu, jaki działasz na rynku przemysłowym. Warto też opisać przeznaczenie i zalety oferowanego przez Ciebie produktu, napisać, jakie innowacje wykorzystuje Twój biznes, jaka jest jego przewaga nad konkurencją. Zastanów się, dlaczego ktoś miałby skorzystać z Twojej oferty, dlaczego Twój brand jest godny uwagi.

Jeśli dysponujesz dowodami na to, że Twoje maszyny, urządzenia są dobrej jakości, koniecznie o tym napisz. Dowodem mogą być uzyskane certyfikaty, nagrody, badania niezależnych instytucji, opinie klientów.

Jak pozycjonować stronę www? Rodzaj treści

Treści, rzecz jasna, muszą być merytoryczne, ale nie muszą być naszpikowane niezrozumiałym dla odbiorcy słownictwem, powinny być przystępne w odbiorze, ale konkretne. Ważne są słowa kluczowe oraz hierarchia nagłówków. A jakie treści powinniśmy publikować?

Treści brandowe, które sprawią, że marka stanie się bardziej znana. Bardzo ważne są treści produktowe, opisujące specyfikę oferowanych produktów. Warto też tworzyć artykuły blogowe – zastanów się, jakimi tematami może być zainteresowana Twoja grupa docelowa i przygotuj poradnik na ten temat.

Pamiętaj, że liczą się nie tylko nowe treści, ale także recykling treści już opublikowanych.

Video content

Pomocą dla odbiorców będą także nagrania, webinary. Warto przygotować film promujący firmę, maszyny, poszczególne elementy, pokazać biznes „od kuchni”. Dobrym rozwiązaniem jest nie tylko nagrywanie własnego contentu, ale także występowanie w roli eksperta, jako gość podczas webinariów zewnętrznych.

Linki zewnętrzne

Linki zewnętrzne, publikacje na portalach zewnętrznych to działania, które są konieczne w procesie pozycjonowania strony www bądź sklepu e-commerce.

Co więcej, klient może trafić na link prowadzący na naszą witrynę, przeglądając na przykład forum dotyczące przemysłu, portal dotyczący branży przemysłowej, konkretnych maszyn czy komponentów. Zwiększy to nasze szanse na konwersję.

Funkcjonalność strony www

Strona www firmy przemysłowej musi być funkcjonalna. Pozycjonowanie nie przyniesie oczekiwanych rezultatów, jeśli użytkownicy będą gubić się na stronie www. Dobrym rozwiązaniem będzie wyszukiwarka wewnętrzna, dająca możliwość szukania produktów różnymi sposobami, na przykład po numerze. Zalecaną opcją jest również filtrowanie produktów.

Stronę dobrze też zintegrować z portalami zewnętrznymi, na przykład z profilami w mediach społecznościowych, z Allegro, itp.

Pozycjonowanie stron internetowych – analiza

Agencje seo wysyłają klientom comiesięczne raporty, dzięki którym można ocenić efektywność działań, skuteczność poszczególnych prac. Warto jednak nie ograniczać się do raportów, ale dokładnie analizować, jak wygląda widoczność strony www, sprawdzić, czy witryna spełnia oczekiwania użytkowników, porównać liczbę wyświetleń do liczby kliknięć, zobaczyć, jak wygląda współczynnik odrzuceń i na tej podstawie optymalizować kampanię. 

jak zająć się pozycjonowaniem marki przemysłowej? Pozycjonowanie marki
Marketing w branży przemysłowej

Marketing firm przemysłowych

Jak przeprowadzić proces pozycjonowania marki, jak zapisać się w świadomości klientów, zbudować pozytywny wizerunek, zwiększyć rozpoznawalność? Proces zwiększania widoczności w wynikach organicznych to zaledwie jedna z dostępnych opcji.

Zanim zaczniemy prace mające na celu skuteczne zwiększanie rozpoznawalności, dotarcie do klientów, musimy określić kategorię użytkownika, którego chcemy zainteresować naszymi usługami. Ważna jest również analiza rynku, weryfikacja działań konkurencji, branżowych stron zajmujących miejsce na najwyższych pozycjach, zapotrzebowania na konkretne produkty. Działania z zakresu marketingu powinny być dobrze przemyślane. Jakie mamy możliwości?

Social media

Wpisy w social mediach sprawdzają się także w branży przemysłowej. W zależności od specyfiki firmy, grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć, do wyboru mamy różne portale, między innymi Facebook (FB), LinkedIn (LI) , Instagram, Twitter (TT).

Media społecznościowe są sposobem, by opowiedzieć o swojej marce odbiorcom, zaprezentować im ofertę, a co za tym wszystkim idzie, zwiększyć rozpoznawalność. Social media umożliwiają generowanie leadów, nawiązywanie kontaktów, są drogą prowadzącą do pozyskiwania klienta.

Użytkowników mediów społecznościowych wciąż przybywa – warto mieć to na uwadze.

Materiały drukowane, katalogi

W sprzedaży produktów przemysłowych istotne są takie materiały, jak: katalogi, ulotki, karty produktów. Takie materiały można zamieścić na stronie www – w formacie PDF. Możemy również zdecydować się na materiały drukowane.

Fora internetowe, grupy, społeczności

Wpisy na forach internetowych, udzielanie się w grupach na Facebooku, w różnego typu społecznościach pomoże w budowaniu wizerunku eksperta, zwiększy rozpoznawalność. Klienci często szukają odpowiedzi na różnego typu pytania, pomocy, porad, ofert na forach i portalach – dobrze to wykorzystać. 

Kampanie Google Ads

Kampanie Google Ads to jedno z popularniejszych rozwiązań w branży reklamowej. Reklamy Google Ads umożliwiają promowanie usług, jak i produktów, docieranie do klientów, którzy mogą być zainteresowani ofertą. Reklamy mogą wyświetlać się z karcie Zakupy (jeśli oferujesz na swoje produkty niskie ceny będzie to dobre rozwiązanie), w sieci wyszukiwania, w sieci reklamowej, na stronach partnerów, na You Tube.

Jak widać, możliwości jest wiele. Cały proces powinien być dobrze przemyślany, na bieżąco analizowany i optymalizowany. 

 

Jak Ci się podoba artykuł? Oceń
1stplace

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Picture of Karina Zielińska
Karina Zielińska

Piszę, praktycznie o wszystkim. Zawsze robię z sercem i na 100%. Nawet wtedy, gdy temat jest z kosmosu i wymaga godzin researchu. Stawiam na współpracę, w której każdy jest wygrany.

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza