Zaplecze SEO, to pojęcie obecne w procesie pozycjonowania praktycznie od jego powstania. Zaplecze SEO jest elementem składowym usługi pozycjonowania stron internetowych poprzez przekazywanie „mocy” pozycjonowanym stronom www.
Jaki cel ma budowanie zaplecza SEO?
Pozycjonowanie stron internetowych polega na dostosowaniu strony internetowej pod algorytmy wyszukiwarki internetowej Google. Aby skutecznie pozycjonować stronę internetową trzeba wziąć pod uwagę ponad 200 różnych czynników wpływających na jej pozycje w rankingu. Jednym z najważniejszych czynników rankingowych jest liczba i jakość linków przychodzących do strony. Dlatego właśnie każda profesjonalna agencja SEO inwestuje we własne strony zapleczowe.
Jak wyglądają strony zapleczowe pod SEO?
Strony zapleczowe bywają również określane jako PBN (Private Blog Network), to witryny, które powstają, by wspomóc budowę profilu linków zewnętrznych. Dzięki zapleczom zdobywamy wartościowe linki prowadzące do pozycjonowanej strony. Wszystko odbywa się na naszych warunkach i pod naszą kontrolą, a to duży plus.
Strony zapleczowe tworzone są jako portale informacyjne, katalogi, fora dyskusyjne. Ich forma może być dowolna. Dobra strona zapleczowa paradoksalnie nie powinna wyglądać jak „zaplecze”.
Struktura zaplecza SEO
Każde poprawnie wykonane zaplecze SEO powinno składać się ze stron różnego poziomu. Strony najniższego poziomu, to strony publikujące najniższej jakości treści, natomiast strony najwyższego poziomu zawierają treści wysokiej jakości, które powinny być wartościowe merytoryczne oraz kierować „moc” pozycjonowania na docelowo pozycjonowaną stronę internetową.
Przykładowa struktura zaplecza:
strony poziomu 3 (treści najniższej jakości) —> strony poziomu 2 (treści średniej jakości) —> strony poziomu 1 (treści najwyższej jakości) —> pozycjonowana strona docelowa.
Dlaczego warto budować zaplecze SEO
Linki zewnętrzne są ważnym czynnikiem rankingowym ‒ budowa zaplecza będzie więc pomocna w uzyskaniu wyższych pozycji w wyszukiwarce Google.
Tworząc zaplecze SEO, tak samo, jak przy optymalizacji strony pozycjonowanej, powinniśmy pamiętać o uczciwych metodach. Ważne są unikalny, wartościowy content, szybki hosting, domena z dobrą historią.
Profesjonalnie przygotowane zaplecze SEO, to bardzo istotny element w pozycjonowaniu stron internetowych.