Dlaczego jakość treści jest ważna w pozycjonowaniu? O tym, że unikalne treści są istotne w procesie zwiększania widoczności strony www lub sklepu internetowego, wie już każdy. Nie każdy jednak rozumie, dlaczego warto zadbać o wartościowy kontent. Dziś wyjaśnimy tę kwestię. Zachęcamy do lektury!
Treści a pozycjonowanie
Treści a czynniki rankingowe Google
Wysokiej jakości treści to ważny czynnik rankingowy. Bez contentu nie zdobędziemy wysokich pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. A jak wiadomo, największy ruch i najwyższą konwersję odnotowują witryny z TOP10, zwłaszcza z TOP3. Strony www i sklepy internetowe, na których brakuje wartościowych treści, uznawane są za mniej wartościowe dla użytkownika i zajmują niższe pozycje w wynikach wyszukiwania.
Treści a słowa kluczowe
W artykułach blogowych, w opisach usług i produktów, w tekstach brandowych możemy zawrzeć ważne słowa kluczowe. Słowa, które wpisują w wyszukiwarkę potencjalni klienci.
Za pomocą tekstów możemy odpowiedzieć na pytania, jakie zadają użytkownicy, opowiedzieć klientom o naszych produktach i usługach, przekazać informacje na temat oferty.
Treści a sieć linków wewnętrznych
Wszelkiego typu treści umożliwią stworzenie przemyślanej siatki linków wewnętrznych. Linki wewnętrzne są ważne w procesie pozycjonowania ‒ poprawiają jakość indeksowania strony, a użytkownikom ułatwiają poruszanie się w obrębie witryny.
Treści a współczynnik odrzuceń
Wartościowe teksty zwiększają szanse na to, że użytkownik zainteresuje się naszą ofertą, spędzi na stronie więcej czasu, odwiedzi różne podstrony. Dzięki temu współczynnik odrzuceń będzie niższy, a konwersja wzrośnie. Niski współczynnik odrzuceń to wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania.
Treści a pozycja eksperta
Wysokiej jakości teksty sprawią, że zyskamy wizerunek eksperta w danej branży. Ciekawy content pomoże nam zdobyć autorytet, wyróżnić się na tle konkurencji i zyskać zaufanie potencjalnych klientów.
Treści a indeksacja
Publikacja nowych treści, jak i aktualizacja tekstów, które już znajdują się na stronie, sprawią, że roboty Google będą częściej odwiedzać naszą witrynę. Skutek? Szybsza indeksacja i większy, wartościowy ruch.
Treść na stronie ‒ dlaczego jeszcze jest ważna?
Dlaczego jeszcze treść jest ważna? Wartościowe teksty, ciekawe infografiki, wpisy w mediach społecznościowych to sposób na zwiększenie rozpoznawalności firmy. Content będzie doskonałym wsparciem w budowaniu społeczności wokół marki, pomoże dotrzeć do nowych odbiorców.
Content wysokiej jakości ‒ czyli jaki?
Co oznacza dobry content? Na czym skupić się podczas tworzenia tekstów na stronę www?
Unikalność
Wartościowe teksty to przede wszystkim teksty unikalne, pisane przez nas bądź copywritera od A do Z. Oczywiście możemy inspirować się tekstami konkurencji, ale ważne, byśmy ich nie kopiowali. Roboty Google wykryją plagiat, a to nie będzie miało dobrego wpływu na pozycję strony w wynikach wyszukiwania.
Nagłówki
Nagłówki to podstawa. W każdym tekście powinien znaleźć się jeden nagłówek H1 oraz nagłówki H2, H3, H4. Nagłówki to plan tekstu, muszą więc być dobrze przemyślane. Najlepiej trzymać się zasady jeden nagłówek = jedna myśl.
Odpowiednie zagęszczenie słów kluczowych
Czasy, w których nadmierne zagęszczenie fraz kluczowych w mianowniku przynosiło rezultaty, odeszły w niepamięć. Nowoczesne pozycjonowanie stawia na naturalne rozmieszczanie fraz ‒ zarówno głównej frazy kluczowej, jak i fraz semantycznych. Jeśli jest taka potrzeba, odmieniamy frazy kluczowe.
Aktualizacja treści
Treści warto regularnie rozbudowywać, uzupełniać o nowe akapity. Dobrze zadbać o to, by wszystkie teksty były aktualne i nie zawierały przestarzałych informacji.
Język dostosowany do grupy docelowej
Pamiętajmy o odbiorcach. W pierwszej kolejności, dobrze określić grupę docelową, dokładnie przemyśleć, do kogo kierujemy nasze usługi. Na tej podstawie dobierzmy frazy kluczowe, zastanówmy się, jakie pytania w wyszukiwarkę mogą wpisywać potencjalni klienci. Dostosujmy język do specyfiki naszej branży i grupy docelowej.
Poprawność merytoryczna i językowa
Treści powinny być poprawne zarówno pod względem merytorycznym, jak i językowym. Warto poświęcić czas, by teksty były ciekawe i, by nie zawierały błędów.
Mata dane i atrybuty ALT
Pamiętajmy, że treści to nie tylko opisy kategorii i usług, ale także meta dane. Zarówno w alternatywnych opisach grafik, jak i w tytule i opisie strony warto zamieścić przemyślane, zawierające słowa i frazy kluczowe opisy.
Wysokiej jakości treści są istotnym czynnikiem rankingowym. Warto więc zadbać o to, by publikowane na stronie teksty były interesujące dla użytkowników, stworzyć content odpowiedni dla klientów na różnych etapach lejka zakupowego, zadbać o to, by teksty zawierały wszystkie istotne informacje. Jeśli nie czujemy się na siłach, by samodzielnie zadbać o content, zdajmy się na pomoc copywritera.