Internet zmienił sposób, w jaki konsumenci podejmują decyzje zakupowe – punkt pierwszego kontaktu został przeniesiony ze świata offline do wirtualnego. W związku z tym, hydraulicy i firmy hydrauliczne, muszą zadbać o aktywność i widoczność online. Brak odpowiednich działań może poskutkować utratą potencjalnych klientów na rzecz konkurencji. Jak więc powinna wyglądać reklama hydraulika, jakie działania są konieczne?
Reklama hydraulika – dlaczego jest niezbędna?
Zacznijmy od krótkiego wyjaśnienia. Dlaczego reklama w branży hydraulicznej jest tak ważna? W zależności od miasta, miesięczna liczba wyszukiwań wynosi od około 5,4k do 1.9k – to najlepszy dowód na to, że omawiane usługi są potrzebne i, że klienci szukają ich w sieci.
Wyszukanie frazy przez użytkownika to jeszcze nie wszystko. Musisz wiedzieć, że odbiorcy odwiedzają witryny, które w wynikach wyszukiwanie pojawiają się jako pierwsze, weryfikują opinie, zakres usług – na tej podstawie podejmują decyzję.
Promocja firmy hydraulicznej – top 7 najważniejszych działań
1.Strona internetowa
Strona internetowa to krok numer jeden, podstawa, jeśli chodzi o e-marketing firmy hydraulicznej (i każdej innej). Użytkownik, który pilnie potrzebuje pomocy hydraulika, jak również ten, który wie, że będzie potrzebował jej za kilka miesięcy, weryfikuje stronę www specjalisty. Strona www jest wizytówką firmy, łącznikiem między klientem a specjalistą – musi więc być estetyczna, funkcjonalna i zawierać ważne informacje.
2. Responsywność
Awaria w mieszkaniu. Co robi większość osób? Łapie za telefon i wpisuje odpowiednie zapytanie, np. hydraulik Poznań Naramowice. A teraz wyobraź sobie, że klient odwiedza Twoją stronę www, ale nie może znaleźć przycisku Kontakt, treść źle wyświetla się na ekranie smartfonu, a załadowanie poszczególnych podstron trwa w nieskończoność. Co robi klient? Zamyka stronę i ucieka do konkurencji. Co więcej, po przygodach na Twojej stronie, konkurencję docenia jeszcze bardziej. Wniosek? Twoja strona internetowa musi być responsywna, czyli zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych.
3. Prędkość ładowania
Strona www powinna ładować się w przeciągu sekundy. Użytkownik zniechęca się już po 3 sekundach, po przekroczeniu tego czasu zazwyczaj ucieka do konkurencji. Optymalizacja prędkości ładowania jest jednym z kluczowych elementów, który wpływa ruch na stronie, jej widoczność w sieci i oczywiście, na konwersję. Optymalizacja pod kątem prędkości ładowania jest więc niezbędna.
4. Opinie klientów
Wiarygodne opinie to najlepsza reklama. Użytkownicy, przed zamówieniem usługi czy zakupem produktu, weryfikują komentarze i kierują się nimi. Negatywne opinie, pozostawione bez odpowiedzi z Twojej strony mogą kosztować Cię utratę klientów i ich zaufania. Zadbaj więc o wysoką jakość usług, a po realizacji, poproś klienta o wystawienie oceny. Oceny można zamieścić na stronie www, na Profilu Firmy w Google, w mediach społecznościowych. Najlepiej, aby znalazły się w każdym z wymienionych miejsc.
5. Content
Content – nie możesz o nim zapomnieć. Minimum, o które jako hydraulik musisz zadbać to:
- Zakres usług – pewne rzeczy są dla Ciebie oczywiste, ale dla Twoich klientów niekoniecznie takie będą. Na stronie www i w innych miejscach muszą znaleźć się szczegółowe informacje dotyczące Twojej oferty.
- Cennik – dla większości klientów znaczenie ma cena usług, chcą wiedzieć, jak dużego wydatku powinni się spodziewać. Zadbaj więc o to, by na Twojej witrynie znajdował się aktualny cennik.
- Dane kontaktowe – nie może zabraknąć danych kontaktowych, adres telefon to podstawa.
Oprócz powyższych kwestii warto zadbać o:
- Landingi – w przypadku strony www hydraulika dobrym rozwiązaniem jest przygotowanie landing page’y dotyczących poszczególnych usług hydraulicznych, takich jak naprawy, instalacje czy konserwacje. Jeśli działasz w kilku miejscowościach, możesz stworzyć landingi dedykowane konkretnym obszarom, np. Usługi hydrauliczne Poznań, Usługi hydrauliczne Koziegłowy itp. Dzięki temu dotrzesz do osób z konkretnych obszarów.
- Blog – prowadzenie bloga to sposób, by zbudować autorytet tematyczny witryny, dostarczyć klientom porad i wskazówek ze świata hydrauliki, a także zwiększyć widoczność strony w organicznych wynikach wyszukiwania.
6. Profil Firmy w Google
W przypadku usług lokalnych Profil Firmy w Google jest obowiązkowy. Dlaczego?
- Kiedy potencjalni klienci szukają usług w Google, chcą wiedzieć, jak daleko znajduje się usługodawca. Dzięki lokalizacji na mapie, szybko sprawdzą, w jakim obszarze działasz i gdzie znajduje się Twoja firma. To może być decydujący czynnik, zwłaszcza w przypadku sytuacji, która wymaga szybkiej reakcji, jak awarią rury.
- Dobrze zoptymalizowany profil to także większa widoczność www wynikach wyszukiwania, dodatkowe źródło ruchu na stronie.
- Na Profilu użytkownicy mogą umieścić opinie na temat Twoich usług. A jak już wspominaliśmy powyżej, pozytywne opinie to najlepsza reklama.
Obowiązkowe elementy na Profilu Firmy w Google to:
- szczegółowe dane teleadresowe
- tytuł wizytówki zawierające słowa kluczowe
- opis usług
- zdjęcia, np. wykonanych napraw
- krótkie wpisy
- opinie klientów i odpowiedzi na nie.
7. Pozycjonowanie
Jak już wspominaliśmy powyżej, istotne jest, by strona www była funkcjonalna, estetyczna i, by zawierała wartościowy content. To jednak nie wszystko. Musi być także widoczna w organicznych wynikach wyszukiwania. Użytkownicy koncentrują się na witrynach, które wyświetlane są jako pierwsze. Pozycjonowanie lokalne obejmuje takie działania, jak:
- audyt SEO
- dobór fraz kluczowych, w tym fraz lokalnych
- wdrażanie nowego contentu
- optymalizacja treści
- seo techniczne
- pozyskiwanie linków zewnętrznych
- monitoring efektów.
Oczywiście to tylko najważniejsze z elementów reklamy hydraulika. Zdecydować się możesz także na działania w mediach społecznościowych, kampanie Google Ads, kampanie Facebook Ads.
Potrzebujesz wsparcia z zakresu reklamy? Chcesz uporządkować e-marketing swojej firmy? Zachęcamy do kontaktu z 1stplace.pl – wspólnie, krok po kroku, zwiększymy widoczność w sieci Twojego biznesu.