Luty 01, 2018

Jak pisać artykuły na bloga, które wzbudzą zainteresowanie ? 10 praktycznych SEO wskazówek

Jak pisać artykuły na bloga, które wzbudzą zainteresowanie ? 10 praktycznych SEO wskazówek

Wstęp

Każdy początkujący bloger jak również właściciel strony www, zastanawia się jak poprawnie pisać artykuły na swoją stronę, tak, aby ich poziom reprezentował maksymalnie wysoką wartość merytoryczną. Mamy dla Ciebie kilka cennych wskazówek, dzięki którym osoby odwiedzające Twoją stronę internetową będą zadowolone z wysokiej jakości treści, a także wyszukiwarka Google przychylniej spojrzy na Twoją stronę. Kompletny poradnik – jak napisać dobry artykuł / wpis blogowy / artykuł prasowy, a nawet artykuł po angielsku znajdziesz poniżej. Miłej lektury.

Dzięki pisaniu oraz udostępnianiu dobrych artykułów na Twojej stronie, korzystając z odpowiednich technik zarówno gramatycznych, składniowych, czy optymalizacji SEO, możesz pozyskać ogromną ilość odbiorców dla Twojej strony.

 


1. Wybierz odpowiednie słowa kluczowe

Zanim przygotujesz kolejny artykuł na swoją stronę, warto zastanowić się w jakim celu go opublikujemy?. Jeśli chcemy pozyskać duże zainteresowanie w social media jak i wyszukiwarkach internetowych, warto wybrać pierwotnie wybrać często wyszukiwane słowa kluczowe. Jak to zrobić? Tutaj przychodzi nam na pomoc Google Keyword Planner, którego zastosowanie jest bardzo proste nawet dla początkujących.

Wystarczy się zalogować na konto Google, przejść do narzędzia Google Keyword Planner i wpisać interesujące nas słowa kluczowe:

Przykład 1

Prowadzimy sklep z butami, na którym znajduje się blog, gdzie systematycznie dodajemy treść dla pozyskania jak największej ilości osób odwiedzających.  Chcemy przygotować recenzję butów – jak wyszukać odpowiednie słowa kluczowe?

Wystarczy wpisać w “Google Keyword Planner” słowo kluczowe jakie nas interesuje, np. po wpisaniu frazy “buty recenzja” dostaliśmy propozycję następujących słów kluczowych:

 

 jak wyszukać odpowiednie słowa kluczowe

 

Wybieramy z listy interesujące nas słowa kluczowe, na podstawie których napiszemy artykuł. Gdy już wybierzemy odpowiednie słowa kluczowe, warto rozbudować je o tak zwany longtail (długi ogon). Do tego przyjdzie nam z pomocą również bezpłatne narzędzie Ubersuggest dostępne (tutaj)

Wpisujemy nasze słowo kluczowe i otrzymujemy setki propozycji słów z długiego ogona, jakie wpisują użytkownicy wyszukiwarek.

setki słów z długiego ogona

 

Wykorzystując te dwa bezpłatne narzędzia Ubersuggest i Google Keyword Planner, możemy wyszukać naprawdę wartościowe słowa kluczowe do naszego artykułu.

 


2. Przygotuj odpowiedni nagłówek

Podstawą dobrego artykułu jest również dobranie odpowiedniego nagłówka. Dzięki wykorzystaniu odpowiednich sformułowań – możemy zyskać większą klikalność naszego artykułu, jak również wyższe pozycję. Warto sugerować się tutaj 3 sprawdzonymi radami:

  1. Warto zadbać aby nasz nagłówek zawierał słowa kluczowe
  2. Był przejrzysty dla użytkowników
  3. Był zachęcający do kliknięcia

 

Przykład odpowiednich nagłówków :

“Jak pisać artykuły prasowe, które ludzie uwielbiają? 5 praktycznych wskazówek”

Artykuły po angielsku – Skuteczny copywriting – Sprawdź

“Jak napisać artykuł naukowy w prosty sposób? Poradnik doświadczonego copywriter’a” 

 

Przydatne strony, które pozwolą wygenerować Ci automatycznie nagłówek po podaniu słowa kluczowego – przydatne dla angielskich artykułów

Hubspot’s Blog Topic Generator
Portent’s Content Idea Generator


3.  Pisz dla użytkowników, NIE dla wyszukiwarek

Gdy już mamy gotowe słowa kluczowe i odpowiedni nagłówek, należy przejść do napisania artykułu. Pamiętajmy, że piszemy przede wszystkim dla użytkowników i to oni będą gwarantem naszego sukcesu. Piszmy ciekawe artykuły, najbardziej poczytne są krótkie artykuły na ~300 słów, ale całkiem nieźle czytają się też te nieco dłuższe. W tekście warto używać przydatnych odnośników do innych witryn (pamiętajmy, że dla linków wychodzących ustawiamy atrybut rel=”nofollow”). Chcąc umieścić słowa kluczowe – zadbaj o to by tekst wyglądał naturalnie.

 


 

4. Unikaj upychania i duplikowania treści

Pisząc artykuł, nie kopiuj tekstu z innych stron internetowych – jest to działanie karane przez wyszukiwarkę i może wykluczyć daną podstronę, a nawet cały serwis. Zadbaj aby Twoje teksty były unikalne i interesujące. Pisząc artykuł nie upychaj słów kluczowych, zadbaj aby ich ilość w Twoim artykule nie przekraczała 4-6%.


5. Wykorzystaj sprawdzone narzędzia

Jeśli posiadasz popularne systemy CMS takie jak : WordPress, Joomla, Drupal masz możliwość skorzystania z darmowych dodatków, które wspomogą Cię w tworzeniu treści.

Najbardziej popularną wtyczką dla WordPressa jest SEO by Yoast (link). Pozwoli Ci nie tylko szybko i poprawnie skonfigurować witrynę pod kątem SEO, ale również napisać sam tekst.

Przykładowe opcje wtyczki:

 SEO by Yoast

 


 

6. Najpierw napisz – później edytuj

Jeśli zależy Ci na czasie, warto najpierw przygotować artykuł, a dopiero później poświęcić czas na jego edycje. Zaowocuje to znaczną oszczędnością czasu i brakiem rozpraszania się. Podczas pisania artykułu staraj się unikać dłuższych przerw. Przygotowanie grafiki zostaw na koniec – bardzo Ci to ułatwi pracę.

 


 

7. Zadbaj o ciekawe treści

Pisząc artykuł czy to blogowy, prasowy, naukowy czy po angielsku zadbaj o dużą ilość ciekawych dla użytkownika informacji. Zastanów się czy tekst, który przygotowałeś sam chciałbyś przeczytać. To pozwoli Ci poprawić swoje błędy i nabyć nawyk dobrego copywriting’u tak cennego w dzisiejszych czasach. Jeśli chcesz, żeby Twoje treści i artykuły znajdowały się wysoko – pisz kompleksowe, tematyczne, dłuższe niż 300 słów artykuły z odnośnikami nawiązujące do ciekawych treści.

 


 

8. Przygotuj odpowiedni opis artykułu

Gdy już mamy przygotowany odpowiedni tytuł naszego wpisu, warto również przygotować odpowiedni opis. Opis powinien być zachęcający dla użytkownika, jak również powinien zawierać słowa kluczowe. Zdecydowanie warto użyć tutaj encji HTML takich jak:

•, ✓, ⇔, ☏

Przykład poprawnego przygotowanego meta opisu

Przykład poprawnego przygotowanego meta opisu

 


9. Zadbaj o prostotę przekazu

Jeśli nie prowadzisz mocno specjalistycznej strony – zadbaj o przejrzystość przekazu. Używaj prostych sformułowań, które będą zrozumiałe użytkowników.

 


10. Podsumowanie – Jak napisać artykuł?

Pisząc artykuł, w pierwszej kolejności pamiętaj o dobrze słów kluczowych. Przygotuj również zachęcający nagłówek jak również opis meta, który pozwoli Ci pozyskać wysokie pozycje w wyszukiwarce. Pisz ciekawe teksty z licznymi odnośnikami do ciekawych źródeł. Spróbuj w jak najłatwiejszy sposób przekazać tekst użytkownikowi. Wspieraj się dostępnymi narzędziami takimi jak “Generator tytułów” czy też wtyczki “SEO by Yoast“. Dodawaj systematycznie treść na swojego bloga – to klucz do sukcesu, niezależnie czy prowadzisz bloga czy też duży sklep internetowy.