Jak pisać artykuły na bloga, które wzbudzą zainteresowanie ? 10 praktycznych SEO wskazówek

Home / ciekawostki / Jak pisać artykuły na bloga, które wzbudzą zainteresowanie ? 10 praktycznych SEO wskazówek

Jak pisać artykuły na bloga, które wzbudzą zainteresowanie ? 10 praktycznych SEO wskazówek

Wstęp

Każdy początkujący bloger jak również właściciel strony www, zastanawia się jak poprawnie pisać artykuły na swoją stronę o wysokiej jakości. Mamy dla Ciebie kilka cennych wskazówek, dzięki którym Twoi użytkownicy będą zadowoleni z wysokiej jakości treści jak również wyszukiwarka Google przychylniej spojrzy na Twoją stronę. Kompletny poradnik – jak napisać dobry artykuł zarówno wpis na bloga, artykuł prasowy, naukowy czy nawet artykuł po angielsku znajdziesz poniżej. Miłej lektury

Dzięki pisaniu / udostępnianiu dobrych artykułów na Twojej stronie korzystając z odpowiednich technik zarówno gramatycznych, składniowych, czy optymalizacji SEO, możesz pozyskać ogromną ilość odbiorców dla Twojej strony.

 


1. Wybierz odpowiednie słowa kluczowe

Zanim przygotujesz kolejny artykuł na swoją stronę, warto zastanowić się w jakim celu go opublikujemy?. Jeśli chcemy pozyskać duże zainteresowanie w temacie zarówno w social media jak i wyszukiwarkach warto wybrać najpierw słowa kluczowe swojego artykułu. No tak ale jak to zrobić? Tutaj przychodzi nam na pomoc Google Keyword Planner, którego zastosowanie jest bardzo proste nawet dla początkujących.

Wystarczy się zalogować i wpisać interesujące nas słowa kluczowe:

Przykład 1

Prowadzimy sklep z butami, na którym znajduje się blog na którym systematycznie dodajemy treść dla pozyskania jak największej ilości klientów.  Chcemy przygotować recenzję butów – jak wyszukać odpowiednie słowa kluczowe?

Wystarczy wpisać w “Google Keyword Planner” frazę jaka nas interesuje dla przykładu po wpisaniu frazy “buty recenzja” dostaliśmy propozycję następujących słów kluczowych:

 

 jak wyszukać odpowiednie słowa kluczowe

 

Wybieramy z listy interesujące nas słowa kluczowe lub słowo klucz na temat, którego napiszemy artykuł. Gdy już wybierzemy słowo kluczowe warto rozbudować je o tak zwany longtail (długi ogon). Do tego przyjdzie nam również bezpłatne narzędzie Ubersuggest dostępne (tutaj)

Wpisujemy nasze słowo kluczowe i dostajemy setki słów z długiego ogona jakie wpisują użytkownicy wyszukiwarek

setki słów z długiego ogona

 

Wykorzystując te dwa bezpłatne narzędzia Ubersuggest i Google Keyword Planner, możemy wyszukać naprawdę popularne słowa kluczowe do naszego artykułu.

 


2. Przygotuj odpowiedni nagłówek

Podstawą dobrego artykułu jest również dobranie odpowiedniego nagłówka. Dzięki wykorzystaniu odpowiednich sformułowań – możemy zyskać większą klikalność naszego artykułu, jak również wyższe pozycję. Warto sugerować się tutaj 3 sprawdzonymi radami:

  1. Warto zadbać aby nasz nagłówek zawierał słowa kluczowe
  2. Był przejrzysty dla użytkowników
  3. Był zachęcający do kliknięcia

 

Przykład odpowiednich nagłówków :

“Jak pisać artykuły prasowe, które ludzie uwielbiają? 5 praktycznych wskazówek”

Artykuły po angielsku – Skuteczny copywriting – Sprawdź tutaj

” Jak napisać artykuł naukowy w prosty sposób? Poradnik doświadczonego copywriter’a”

 

Przydatne strony, które pozwolą wygenerować Ci automatycznie nagłówek po podaniu słowa kluczowego – przydatne dla angielskich artykułów

Hubspot’s Blog Topic Generator
Portent’s Content Idea Generator


3.  Pisz dla użytkowników, NIE dla wyszukiwarek

Gdy już mamy gotowe słowa kluczowe i odpowiedni nagłówek, warto przejść do napisania artykułu. Pamiętajmy, że piszemy dla użytkowników i to oni będą gwarantem naszego sukcesu. Piszmy ciekawe artykuły, największą czytelność mają krótkie artykuły na 300 słów, jak też duże publikacje na ponad 1000 słów. W tekście warto używać ciekawych odnośników do innych witryn, jednak warto dać takim linkom atrybut rel=”nofollow”. Chcąc umieścić słowa kluczowe – zadbaj o to by tekst wyglądał naturalnie, to bardzo ważne.

 


 

4. Unikaj upychania treści, duplikowania

Pisząc artykuł, nie kopiuj tekstu od innych użytkowników czy stron, jest to karalne przez wyszukiwarkę i może wykluczyć daną podstronę czy cały serwis. Zadbaj aby Twój teksty był unikalny i interesujący. Pisząc artykuł nie upychaj słów kluczowych, zadbaj aby ich ilość w Twoim artykule nie przekraczała 4-6%.


5. Wykorzystaj gotowe narzędzia

Jeśli posiadasz popularne CMS takie jak : WordPress, Joomla, Drupal masz możliwość skorzystania z darmowych dodatków, które wspomogą Ci w pisaniu tekstów.

Najbardziej popularną wtyczką dla WordPressa jest SEO by Yoast (link). Pozwoli Ci nie tylko szybko poprawnie skonfigurować witrynę pod kątem SEO, ale również pomoże Ci poprawnie napisać tekst.

Przykładowe opcje wtyczki:

 SEO by Yoast

Świetne narzędzie do optymalizacji Twoich wpisów


 

6. Najpierw napisz – później edytuj

Jeśli zależy Ci na czasie, warto najpierw przygotować artykuł a dopiero po tym go edytować. Pozwoli Ci to na oszczędność czasu i nierozproszenie się, dzięki temu Twój artykuł będzie naprawdę skuteczny. Podczas pisania artykułu staraj się unikać dłuższych przerw, jak również przygotowanie grafiki zostaw na koniec – bardzo Ci to ułatwi pracę.

 


 

7. Zadbaj o ciekawe treści

Pisząc artykuł czy to blogowy, prasowy, naukowy czy po angielsku zadbaj o dużą ilość ciekawych dla użytkownika informacji. Zastanów się czy tekst, który przygotowałeś sam chciałbyś przeczytać. To pozwoli Ci poprawić swoje błędy i nabyć nawyk dobrego copywriting’u tak cennego w dzisiejszych czasach. Jeśli chcesz, żeby Twoje treści i artykuły znajdowały się wysoko – pisz kompleksowe, tematyczne, dłuższe niż 300 słów artykuły z odnośnikami do ciekawych treści.

 


 

8. Przygotuj odpowiedni opis artykułu

Gdy już mamy przygotowany odpowiedni tytuł naszego wpisu, warto również przygotować odpowiedni opis. Meta opis powinien być zachęcający dla użytkownika jak również powinien zawierać słowa kluczowe. Zdecydowanie warto również używać encji HTML takich jak :

•, ✓, ⇔, ☏

Przykład poprawnego przygotowanego meta opisu

Przykład poprawnego przygotowanego meta opisu

 


9. Zadbaj o prostotę przekazu

Jeśli nie prowadzisz mocno specjalistycznej strony – zadbaj o przejrzystość przekazu. Używaj prostych sformułowań, które będą jasne zarówno dla użytkowników jak też wyszukiwarki. Nie używaj trudnych sformułowań, których nikt nie zrozumie.

 


10. Podsumowanie – Jak napisać artykuł?

Pisząc artykuł, w pierwszej kolejności pamiętaj o dobrze słów kluczowych. Przygotuj również zachęcający nagłówek jak również opis meta, który pozwoli Ci pozyskać wysokie pozycje w wyszukiwarce. Pisz ciekawe teksty z licznymi odnośnikami do ciekawych źródeł, spróbuj w jak najłatwiejszy sposób przekazać tekst użytkownikowi. Wspieraj się dostępnymi narzędziami takimi jak “Generator tytułów” czy też “wtyczki SEO by Yoast“. Dodawaj systematycznie treść na swojego bloga to klucz do sukcesu, niezależnie czy prowadzisz bloga czy też duży sklep internetowy.

 

A Wy, jakie macie metody na pisanie tekstów? Czekamy na Wasze komentarze

Maciej Kałużny
Maciej Kałużny
SEO Team Leader - Pasjonat Marketingu Internetowego, E-commerce, Programów partnerskich
Recent Posts

Zostaw komentarz

pozycjonowanie nowej strony internetowejSponsoring-i-wsparcie-na-youtube