Analiza słów kluczowych to analiza strony internetowej pod kątem słów kluczowych, na jakie wyświetla lub powinna się wyświetlać badana strona. Najczęściej przeprowadza się ją przed rozpoczęciem pozycjonowania. Analiza słów kluczowych polega na szukaniu, doborze oraz weryfikacji i ocenie fraz pod kątem ich przydatności w procesie pozycjonowania. Celem takiej analizy jest dobór optymalnych słów kluczowych, na które powinna wyświetlać się strona w wynikach wyszukiwania. Fraz, które będą odpowiadać tematyce i ofercie dostępnej na analizowanej stronie oraz intencji użytkowników wpisujących dane frazy w wyszukiwarce. Innymi słowy, analiza słów kluczowych polega na doborze fraz, które najlepiej opisują profil pozycjonowanej witryny, z uwzględnieniem zapytań wpisywanych przez użytkowników w wyszukiwarce. Do pozycjonowania powinno się bowiem dobierać frazy, które są wyszukiwane przez użytkowników. Nieodzownym elementem analizy słów kluczowych jest weryfikacja i ocena średniej miesięcznej liczby wyszukiwań danych fraz oraz związanych z nimi trendów.

Marketing ‒ czym jest? Definicja oraz rodzaje marketingu
Marketing nie jest już tylko sztuką tworzenia atrakcyjnych reklam. To kompleksowa strategia, której głównym celem jest zrozumienie potrzeb klienta i dostarczenie mu odpowiednich rozwiązań, budowanie