Spis treści

Jak wygląda praca w agencji seo?

Widoczność firmy w bezpłatnych wynikach wyszukiwania Google to podstawa działań z zakresu marketingu internetowego. Pozycje strony internetowej bądź sklepu e-commerce w TOP 10 to sposób, by dotrzeć do klientów zainteresowanych ofertą, droga do zwiększenia rozpoznawalności i większych zysków. Agencji seo więc przybywa, a o pracy w jednej z nich (zwłaszcza o pracy na stanowisku pozycjonera), myśli wiele osób. A jak wygląda praca w agencji seo? Jakie umiejętności są ważne w przypadku specjalisty ds. seo?

Na czym polega praca w SEO?

Praca w dziale seo obejmuje wiele działań. Specjaliści seo – w zależności od doświadczenia, umiejętności, specyfiki danej agencji, mogą być odpowiedzialni za różne działania. W końcu pozycjonowanie stron to wieloetapowy proces, obejmujący takie prace, jak:

  • przeprowadzenie audytu seo,
  • przygotowanie strategii umożliwiającej zwiększenie widoczności witryny w internecie,
  • optymalizacja pod kątem seo technicznego (meta dane, plik robots.txt, przyjazne adresy url, wdrożenie certyfikatu ssl, adresy kanoniczne i wiele innych),
  • poprawne wyświetlanie strony na urządzeniach mobilnych,
  • optymalizacja prędkości ładowania, dostosowanie witryny pod kątem metryk Core Web Vitals,
  • budowa profilu linków zewnętrznych,
  • wdrożenie linków wewnętrznych,
  • kompresja grafik, przygotowanie atrybutów alt.

Specjalista seo, w codziennej pracy, może odpowiadać wyłącznie, za konkretne działania, zajmować się kompleksowym pozycjonowaniem mniej lub bardziej rozbudowanych witryn.

Seo specialist – za co jeszcze odpowiada?

Jakie jeszcze zadania czekają na specjalistów seo?

Przez cały czas należy śledzić zmiany algorytmów. Dobrze na bieżąco weryfikować, jakie działania przynoszą doskonałe efekty, jakie mniejsze, a które nie dają rezultatów, a nawet mają negatywny wpływ na widoczność witryny.

Warto, a nawet trzeba, analizować widoczność strony, pozycje zajmowane przez konkretne frazy. Istotne jest również monitorowanie działań konkurencji. Taka wiedza ułatwi optymalizację strategii, a to przełoży się na zwiększenie widoczności w wynikach wyszukiwania.

W pracy seowca ważna jest także nieustanna aktualizacja wiedzy z zakresu pozycjonowania, marketingu internetowego, trendów.

Agencja seo praca, praca w seo
Praca specjalisty seo, praca w seo

Jak zacząć pracę w SEO?

Jak postawić pierwsze kroki w seo? Jak znaleźć pracę w firmie seo, zwłaszcza, jeśli nasze doświadczenie nie jest zbyt imponujące?

Pierwszy krok to oczywiście sprawdzenie dostępnych w internecie ofert. Warto sprawdzić zarówno ogłoszenia zamieszczone na dużych portalach z ofertami pracy, jak i z tymi, które znajdują się na stronie konkretnej agencji. Jeśli agencja, w której chciałbyś rozpocząć pracę, aktualnie nie prowadzi rekrutacji, mimo tego wyślij cv. Nigdy nic nie wiadomo:)

Jeśli interesuje Cię także praca zdalna, nie musisz ograniczać się do agencji SEO zlokalizowanych w pobliżu miejsca zamieszkania. Tak naprawdę możesz przesłać cv do agencji z całej Polski. Praca zdalna, czyli praca w domu, ma wielu zwolenników. Śmiało więc wyślij CV zarówno do agencji w Poznaniu, jak i Krakowie, Warszawie i mniejszych miejscowościach.

Jak zainteresować pracodawcę?

Jakie umiejętności mogą zostać docenione przez pracodawcę? Z pewnością będzie to zainteresowanie szeroko pojętym marketingiem internetowym, znajomość specjalistycznych narzędzi, na przykład Google Analytics, Google Search Console, znajomość najpopularniejszych systemów CMS (przede wszystkim WordPress).

Duże wrażenie zrobi także znajomość przynajmniej podstawowych zasad programowania. Chodzi głównie o HTML i CSS.

Istotna będzie też znajomość dobrych praktykach stosowanych w pozycjonowaniu oraz metod, które nie są akceptowane przez Google (black hat seo).

W niektórych agencjach specjalista ds. seo ma też kontakt z klientami – omawia najistotniejsze zmiany w obrębie strony, udziela dodatkowych rekomendacji. W takiej pracy z pewnością przydadzą się także umiejętności miękkie.

W żadnym wypadku nie pomijaj sprawdzenia swojego cv. Powinno być schludne, nie może zawierać błędów.

Ścieżka kariery w agencjach seo

Jak wygląda ścieżka kariery w agencji seo? O to pyta wielu użytkowników. Poszczególne agencje mają oczywiście własne systemy, listę wymagań, które trzeba spełnić, by otrzymać awans, własne wytyczne. Poniżej ogólny zarys. 

Stażysta seo

Osoby niemające doświadczenia, bardzo często zaczynają od stażu. Początkowo nie mają własnych klientów, ale zapoznają się ze specyfiką pracy, uczą się, uczestniczą w szkoleniach.

Młodszy specjalista seo

Młodszy specjalista ds. seo to zazwyczaj stanowisko zajmowane przez osoby z niewielkim doświadczeniem w branży seo. Często na stanowisko młodszego specjalisty awansują stażyści.

Specjaliści seo

Specjalista seo to już osoba z większym doświadczeniem, mająca specjalistyczną wiedzę. Są to samodzielni pozycjonerzy, którzy potrafią przygotować indywidualną strategię działań, wdrożyć działania on-site i off-site, monitorować efekty.

Starszy specjalista seo

Starszy specjalista ds. seo to osoba, która może pochwalić się sporym doświadczeniem w branży, mająca portfolio potwierdzające, że skuteczne pozycjonowanie to dla niej chleb powszedni. To pracownicy z dużą wiedzą o wyszukiwarkach, przede wszystkim wyszukiwarce Google, marketingu, trendach. 

Head of seo / ekspert seo

Head of seo, ekspert seo to specjalista mający większe doświadczenie i większą wiedzę niż starszy specjalista ds. seo. To osoba, która o seo, pozycjonowaniu, czynnikach rankingowych, wie wszystko, jest na bieżąco ze wszelkiego typu nowościami, mająca na koncie wypozycjonowanie wielu stron, serwisów o różnej tematyce.

Forma umowy w branży seo

Jaka umowa najczęściej podpisywana jest przez specjalistę ds. seo i inne osoby pracujące w agencjach e-marketingowych? Możliwości jest wiele. Może to być zarówno umowa o pracę, jak i umowa zlecenie czy kontrakt BTB. Jeśli chcesz pracować jako freelancer, świadczyć usługi różnym podmiotom, założenie własnej działalności może być dobrym rozwiązaniem.

Praca w agencji seo – nie tylko pozycjonerzy

Choć w naszym artykule skupiamy się przede wszystkim na pozycjonoerach, trzeba wiedzieć, że to nie jedyni specjaliści, którzy pracują w agencji seo. W agencji seo pracują także copywriter bądź cały zespół copywriterów (w końcu treści to bardzo ważny czynnik rankingowy), web developerzy, ux designerzy, specjaliści od kampanii Google ads & Facebook Ads. Są to także pracownicy działu handlowego, koordynatorzy projektu, pracownicy biura obsługi klienta.

Praca w firmie seo, w agencji świadczącej usługi z zakresu pozycjonowania i szeroko pojętego e -marketingu to praca pełna wyzwań, ale też bardzo inspirująca i dająca mnóstwo satysfakcji. Myślisz, że to coś dla Ciebie? Już dziś zacznij działać! Sprawdź też jakie propozycje mamy dla Ciebie w 1stplace.pl. 

 

Ocena strony: 5/5 - (1 głosów)
1stplace

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza