Zakup mieszkania bądź domu to duża inwestycja. Klienci dokładnie analizują dostępne rozwiązania, sprawdzają strony www deweloperów, weryfikują, które inwestycje deweloperskie cieszą się najlepszymi opiniami. Jak nietrudno się domyśleć, konkurencja na rynku deweloperskim jest ogromna. Jak więc prowadzić działania z zakresu marketingu internetowego, by docierać do zainteresowanych i zyskać przewagę nad konkurencją? Poniżej kilka wskazówek.
Strona www branży deweloperskiej
Rynek nieruchomości prężnie się rozwija. Aby dotrzeć do grupy odbiorców, należy zadbać o każdy szczegół. Projektowanie stron internetowych to krok numer jeden. Użytkownik zawsze sprawdza stronę inwestycji, którą jest zainteresowany. Witryna powinna więc wyróżniać się pod względem estetycznym, być funkcjonalna i przyjazna dla użytkowników.
Jakie elementy powinny znajdować się na stronach deweloperów?
- szczegółowe informacje na temat każdej inwestycji,
- możliwość wysłania zapytania ofertowego za pomocą formularza kontaktowego,
- karty mieszkań, parametry dostępnych lokali,
- interaktywna mapa lokalizacji,
- materiały wizualne,
- spacer interaktywny.
Widoczność w wynikach wyszukiwania Google – pozycjonowanie
Budowa strony internetowej to dopiero połowa sukcesu (i to nie tylko w branży deweloperskiej). Należy zadbać także o wysokie pozycje w wyszukiwarce Google, czyli o pozycjonowanie.
W przypadku inwestycji deweloperskiej najczęściej przeprowadzane jest pozycjonowanie lokalne. Pozycjonowanie lokalne umożliwia docieranie do klientów zainteresowanych zakupem mieszkania, domu bądź innej nieruchomości na konkretnym obszarze.
Proces pozycjonowania obejmuje zarówno działania w obrębie strony www, jak i poza witryną, celem działań jest uzyskanie wysokich pozycji w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.
Jakie prace obejmuje pozycjonowanie? Pokrótce omówimy najistotniejsze działania. Zainteresowanych szczegółowymi informacjami odsyłamy do naszego kompleksowego poradnika na temat widoczności w wynikach organicznych.
Należy pamiętać, że pozycjonowanie jest procesem długotrwałym, na efekty pracy będziemy musieli poczekać kilka miesięcy. Właśnie dlatego o pozycjonowanie dobrze zadbać przed rozpoczęciem sprzedaży nieruchomości, najlepiej jeszcze przed rozpoczęciem budowy.
Audyt SEO
Audyt SEO to weryfikacja strony www pod kątem wyszukiwarek oraz ux, czyli user experience. Podczas audytu sprawdzane są: aktualna widoczność strony, błędy, jakość treści, prędkość ładowania, struktura i inne elementy, które mają wpływ na pozycje witryny i satysfakcję użytkowników.
Podczas audytu często przeprowadzana jest analiza konkurencji ze środowiska internetowego. Weryfikowana jest widoczność konkurentów, rodzaj fraz, na które pozycjonowane są strony www rywali, profil linków.
Audyt dostarcza informacji, jakie zmiany należy w pierwszej kolejności wdrożyć na stronę internetową. Weryfikuje, jakie czynniki przyczyniają się do spowolnienia Twojej witryny, jak wygląda kwestia indeksacji, profilu linków. Zgromadzone dane umożliwiają przygotowanie strategii pozycjonowania.
Podczas audytu wykorzystywane są specjalistyczne narzędzia: Google Analytics, Google Search Console, Ahrefs, Senuto, surfer SEO, Screaming Frog, PageSpeed Insights.
Wybór słów kluczowych
Wybór fraz kluczowych to jedno z istotniejszych działań. Warto zastanowić się, jakie frazy wpisują potencjalni klienci szukający inwestycji, jakie informacje na temat firm deweloperskich są dla nich najistotniejsze.
Przy pozycjonowaniu na lokalnym rynku stosowane są lokalne słowa kluczowe. Są to frazy zawierające nazwę lokalizacji, miejscowości, dzielnicy, województwa.
Przykładowe frazy lokalne mogłyby brzmieć:
- mieszkania na sprzedaż Poznań
- mieszkania na sprzedaż centrum Warszawa
- developer Poznań Naramowice
- mieszkanie na sprzedaż Wrocław
- nowe mieszkania Kraków
- mieszkania deweloperskie
- stan deweloperski mieszkania.
Content marketing – branża deweloperska
Unikalny content jest bardzo ważny i to nie tylko dla firm deweloperskich. Na stronie www powinny znaleźć się wszystkie istotne informacje na temat inwestycji, lokalizacji, terminów realizacji, ewentualnych pakietów wykończeniowych. Istotne są również dodatkowe informacje, dotyczące na przykład obligatoryjnego zakupu miejsc postojowych.
Możemy także przygotować landing page’e zoptymalizowane pod konkretną frazę kluczową, na przykład Mieszkania Jeżyce, Mieszkania Naramowice.
Strona główna, a także każda z podstron, powinna zawierać nagłówki H1, H2, H3, linki wewnętrzne, przyjazny adres url. Dobrym rozwiązaniem jest również stosowanie przycisków, CTA.
Oprócz stron ofertowych, można pomyśleć o artykułach blogowych, które będą wspierać pozycjonowanie podstrony sprzedażowej. Wartościowe, publikowane regularnie treści stanowią istotny czynnik rankingowy.
Struktura strony www inwestycji deweloperskich
Przemyślana struktura strony www to kolejna z kwestii, o których powinniśmy pamiętać. Jakie podstrony warto umieścić na stronie www branży deweloperskiej? Najistotniejsza jest oczywiście strona główna, na której znajdować się będą podstawowe informacje.
Poszczególne inwestycje najlepiej opisać na osobnych podstronach. Przygotować możemy podstronę dotyczącą zrealizowanych już inwestycji deweloperskich, nowych inwestycji, inwestycji w trakcie realizacji.
Konieczna jest również zakładka kontakt zawierająca ważne dane kontaktowe.
Wyświetlanie strony na urządzeniach mobilnych
Strona www firmy deweloperskiej powinna bez najmniejszych problemów wyświetlać się na urządzeniach mobilnych.
Optymalizacja techniczna
Optymalizacja techniczna obejmuje wiele działań w obrębie strony www. Są to:
Linkowanie wewnętrzne
Linkowanie wewnętrzne to linki wewnątrz strony www. Takie odnośniki mają wpływ na indeksację, umożliwiają też użytkownikom poruszanie się w obrębie strony.
Meta opisy
Na meta dane składają się meta tytuł i meta opis. Meta tytuł stanowi czynnik rankingowy, zadaniem meta opisu jest zachęcanie użytkowników do kliknięcia linku.
Optymalizacja prędkości ładowania
Prędkość ładowania – nie możemy zapomnieć o optymalizacji tego parametru. Niska prędkość ładowania witryny może poskutkować zniecierpliwieniem klientów i opuszczeniem strony.
Zdjęcia a marketing dla developerów
W przypadku nieruchomości, które są już gotowe, warto przygotować estetyczne zdjęcia. Przy nieruchomościach w trakcie realizacji można zamieścić projekt. Zdjęcia i grafiki należy odpowiednio nazwać, powinniśmy pamiętać także o atrybutach alt.
Profil linków zewnętrznych
Wartościowy profil linków zewnętrznych ma duży wpływ na widoczność i autorytet strony www. Linki prowadzące na pozycjonowaną stronę developera, pochodzące z mających autorytet, związanych z branżą nieruchomości witryn, zwiększą wiarygodność strony www.
Odnośniki możemy pozyskiwać poprzez publikacje artykułów sponsorowanych na portalach zewnętrznych, budowę stron zapleczowych, wpisy w katalogach firm.
Linki na portalach zewnętrznych będą także dodatkowym źródłem ruchu na stronie.
Marketing dla deweloperów
Jakie działania marketingowe będą dobrą opcją dla firm deweloperskich? Jak reklamować deweloperów? Oprócz pozycjonowania skorzystać możemy z takich rozwiązań, jak: Google Ads, wpisy w mediach społecznościowych, Profil Firmy w Google.
Google Ads – reklama dewelopera
Google Ads to płatne reklamy emitowane w formie tekstowej, graficznej i wideo. Reklamy wyświetlane są w wyszukiwarce Google, ale także na stronach Partnerów Google, w sieci reklamowej, na YouTube, w aplikacjach. Dzięki takim kampaniom możemy szybko zwiększyć widoczność w sieci i dotrzeć do zainteresowanych inwestycjami developerskimi klientów.
Media społecznościowe
Publikowanie wpisów w mediach społecznościowych to działania, które prowadzone są przez większość deweloperów – i słusznie. Potencjalni klienci nie ograniczają się do weryfikacji strony www, chętnie też sprawdzają profile w social mediach. Regularna publikacja wpisów, na przykład na Facebooku, estetyczne grafiki będą doskonałym uzupełnieniem strategii marketingowej.
Na profilu branży deweloperskiej umieszczać można wpisy dotyczące inwestycji deweloperskiej, promocji, rabatów, wydarzeń, dni otwartych, odbiorów mieszkań i innych.
Opinie klientów a marketing dla deweloperów
Opinie klientów na temat inwestycji deweloperskiej, komentarze osób, które już mieszkają w wybudowanych przez dewelopera mieszkaniach to najlepsza reklama. Dobrze więc zachęcać klientów do napisania kilku zdań na temat współpracy, standardu mieszkań itp. Opinie można wystawiać za pomocą mediów społecznościowych, na Profilu Firmy w Google, umieścić je także można na stronie www.
Profil firmy w Google
Profil Firmy w Google, dawniej wizytówka Google Moja Firma, to obowiązkowa pozycja na liście działań marketingowych.
Dzięki wizytówce informacje na temat developera wyświetlają się na mapach Google oraz z poziomu wyników wyszukiwania. Na Profilu można (a nawet powinno się), zamieścić zdjęcia, informacje na temat firmy. Istnieje także możliwość publikacji wpisów o różnej tematyce. Użytkownicy mogą natomiast wystawiać opinie. Deweloper może odpowiedzieć na każdy komentarz.
Billboardy, banery, materiały drukowane
Deweloperzy rzadko ograniczają się do wyszukiwarki Google i działań w sieci – choć są one niezmiernie ważne. Oprócz widoczności w internecie, można zastosować także billboardy, banery, materiały drukowane. Takie działania pozwalają na zwiększenie rozpoznawalności, są także sposobem na dotarcie do potencjalnych klientów.
W branży deweloperskiej dostępnych jest wiele rozwiązań, dzięki którym można dotrzeć do potencjalnych klientów. Przemyślana strategia e-marketingowa – funkcjonalna witryna internetowa, pozycjonowanie, reklama płatna, wpisy w mediach społecznościowych to ważne działania w branży developerskiej.