Google to panujący król wyszukiwarek internetowych. Niezależnie od tego, jakim językiem się posługujesz, czego szukasz i tak z dużym prawdopodobieństwem skorzystasz z wyszukiwarki Google(nawet po to, by uzyskać odpowiedź na pytanie co to jest pozycjonowanie). Z tego powodu nic dziwnego, że wielu właścicielom firm zależy na tym, aby ich strona zajmowała jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania Google. W tym artykule postaramy się odpowiedzieć na kilka najczęstszych pytań dotyczących tego, jak działa Google i jak firmy mogą zabrać się za optymalizację i pozycjonowanie swoich stron.
Jak działa Google
W skrócie, wyszukiwarka Google działa poprzez użycie skomplikowanego algorytmu do przeszukiwania Internetu i indeksowania wszystkich stron, które może znaleźć. Kiedy ktoś wpisuje zapytanie, Google używa swoich algorytmów, aby dopasować najlepsze możliwe wyniki do tego zapytania.
Istnieje ponad 200 czynników rankingowych, które wchodzą w skład algorytmu Google, ale niektóre z najważniejszych obejmują takie rzeczy jak jakość treści, szybkość strony, przyjazność dla urządzeń mobilnych oraz backlinki. Oczywiście jest to tylko bardzo krótki przegląd tego, jak działa Google.
Jak mogę poprawić pozycjonowanie mojej strony?
Teraz, gdy odpowiedzieliśmy na pytanie „jak działa Google?”, przejdźmy do tego jak możesz poprawić pozycjonowanie strony w Google, a zarazem widoczność swojej strony. Jak już wspomnieliśmy, istnieje ponad 200 czynników, które wchodzą w skład algorytmu Google. Ta ilość może być nieco przytłaczająca, ale nie martw się – nie musisz na wszystkich skupiać się w tym samym stopniu.
Oto kilka trzy ważne elementy, które możesz zrobić, aby wpłynąć pozytywnie na pozycjonowanie swojej strony:
- Upewnij się, że Twoje treści są wysokiej jakości i mają związek z tym, czego szukają użytkownicy,
- zoptymalizuj prędkość swojej strony i upewnij się, że jest ona przyjazna dla urządzeń mobilnych,
- zdobywaj odnośniki z wysokiej jakości stron internetowych.
Oczywiście to tylko niektóre z elementów, które możesz zrobić, aby poprawić pozycjonowanie oraz widoczność swojej strony, ale są znakomitym fundamentem pod dalsze prace związane z pozycjonowaniem strony www.
Co to jest pozycjonowanie stron?
Pytanie co to jest pozycjonowanie jest spotykane nadzwyczaj często(być może dlatego, że właściciele mniejszych biznesów jeszcze nie mieli okazji korzystać z tej usługi). Pozycjonowanie stron internetowych to proces optymalizacji strony internetowej tak, aby pojawiała się ona wyżej w wynikach wyszukiwarki. Proces ten można podzielić na dwie główne kategorie: optymalizacja on-page i optymalizacja off-page.
Optymalizacja on-page odnosi się do wszystkich działań, które można podjąć na własnej stronie internetowej, aby poprawić jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Obejmuje ona takie elementy jak optymalizacja tytułów, meta opisów, nagłówków i grafik.
Z drugiej strony, optymalizacja off-page odnosi się do wszystkich działań, które można podjąć poza własną stroną internetową w celu poprawy jej pozycji w wynikach wyszukiwania. Najważniejszym z nich jest link building.
Black hat SEO vs white hat SEO – czyli jak pozycjonowanie wyglądało w przeszłości
Jeszcze 10 lat temu istniały dwie główne strategie pozycjonowania stron, które można było podzielić na pozycjonowanie „white hat” i pozycjonowanie „black hat”.
White hat SEO odnosi się do wszelkich działań mających na celu poprawienie pozycji strony internetowej zgodnie z wytycznymi Google. Obejmuje ono takie rzeczy jak pisanie wartościowych treści, poprawna optymalizacja elementów na stronie, szybkość ładowania i wygodę obsługi strony na urządzeniach mobilnych.
Z kolei black hat SEO to działania pozycjonerskie niezgodne z zasadami i wytycznymi Google. Techniki te polegają na spamowaniu backlinkami oraz ukrywaniu treści.
Pozycjonowanie stron na dzień dzisiejszy
zadbaj o poprawną strukturę strony www oraz przeczytaj co jest najważniejsze w pozycjonowaniu.
- twórz wartościowy i angażujący dla użytkowników content.
- zoptymalizuj meta title.
- zoptymalizuj meta description.
- uzupełnij nagłówki H1, H2, H3 słowami kluczowymi.
- optymalizuj treści pod wyszukiwania głosowe.
- wdróż certyfikat ssl.
- zadbaj o szybkość ładowania strony.
- zoptymalizuj stronę tak, aby była responsywna na urządzeniach mobilnych.
- nie „upychaj” na siłę słów kluczowych w treści.
Podsumowanie
Pozycjonowanie strony internetowej to proces złożony, warto więc zgłębiać wiedze na jego temat, nawet jeśli najważniejsze i najtrudniejsze czynności zlecimy agencji SEO. Serdecznie zapraszam do lektury poradnika jak pozycjonować firmę w Google, aby poznać więcej szczegółów.