Spis treści

Pozycjonowanie stron w UK (Wielka Brytania)

Według najnowszych danych Statcounter GlobalStats, obywatele Wielkiej Brytanii, jak i całego świata korzystają przede wszystkim z wyszukiwarki Google, stanowiącej ponad 92% rynku. Konkurencją pozostaje Bing (2.79%), YANDEX (1.65%), Yahoo! (1.1%), DuckDuckGo (0.52%) oraz Baidu (0.44%). Oznacza to, że pozycjonowanie stron w UK należy oprzeć głównie o wytyczne deweloperów Google. Warto także dokładnie zweryfikować ponad 200 czynników rankingowych zebranych przez ekspertów WebFX – to z pewnością pomoże i zdecydowanie ułatwi optymalizację SEO w Anglii, Walii, Szkocji czy też Irlandii.

Pozycjonowanie stron w UK – jaką domenę pod SEO wybrać?


Domena pod kątem optymalizacji SEO nie ma żadnego znaczenia. Pozycjonowanie w UK należy potraktować jednak bardzo poważnie z punktu biznesowego. Aby zbudować solidną markę w Wielkiej Brytanii i wzbudzić zaufanie wśród konsumentów, należy zdecydować się na jedno z poniższych rozszerzeń:
● .uk
● .co.uk
● .com
● .eu
Jak dobrać słowa kluczowe w celu optymalizacji SEO w UK?
Umiejętny dobór słów kluczowych może skutecznie poprawić konwersję na Twojej stronie internetowej. Powinieneś w pierwszej kolejności zadecydować, w jakiej skali chcesz działać – lokalnej, ogólnokrajowej czy międzynarodowej. Biorąc pod uwagę aktualne standardy, na samym początku należy się skupić na SEO lokalnym, ponieważ zazwyczaj wyróżnia je niewielka konkurencyjność i wysoka stopa zwrotu z inwestycji.
Bazując na oficjalnych informacjach z Google, aż 28% lokalnych wyszukiwań kończy się zakupem produktu lub skorzystaniem z usługi. Między innymi dlatego rekomendujemy założyć wizytówkę Google Moja Firma (GMF).
To dobra opcja dla m.in.:
● właścicieli sklepów stacjonarnych (np. meblowych),
● piekarni,
● salonów kosmetycznych,
● fryzjerów,
● mechaników,
trenerów personalnych,
● szewców.
Dzięki temu po wpisaniu przez klienta dowolnego, branżowego słowa kluczowego w Google (np. Furniture Brooklyn), zobaczy on Twoją firmę na pierwszym miejscu w organicznych (naturalnych) wynikach wyszukiwania. Będzie to dotyczyło zarówno Map Google (tzw. lokalny 3-pack), jak i tekstowych wyników.

 

 

Jeżeli zamierzasz rozwinąć działanie swojej firmy na cały kraj – wybierz ogólnopolskie SEO w UK. Aby dobrać istotne frazy kluczowe w tym przypadku, skorzystaj z dowolnego narzędzia optymalizacyjnego, np.:
● Senuto,
● KWfinder,
● Ubersuggest,
● SEMrush,
● Ahrefs.
Dobrym rozwiązaniem jest również Google Keyword Planner, natomiast podaje on mniej dokładne wyniki niż Senuto czy KWfinder. Aby móc z niego w pełni korzystać, należy mieć aktywną kampanię Google Ads.
Pozycjonowanie stron w UK – dobór słów kluczowych za pomocą Senuto
Dobierając frazy kluczowe, zwracaj uwagę na ich konkurencyjność. W tym celu wpisz wybraną frazę (lub kilka wyrażeń) do Senuto, a następnie kliknij „Szukaj”. Po chwili narzędzie wygeneruje Ci bazę słów kluczowych. Zwróć uwagę na średnią (miesięczną) liczbę wyszukiwań.

 

Im więcej razy w ciągu miesiąca dana fraza jest wyszukiwana, tym ciężej będzie ją wypozycjonować. Zazwyczaj domeny, które się na nią wyświetlają w TOP 10 są rynkowymi liderami, „walczącymi” o pozycje w wyszukiwarkach od przynajmniej 7-8 lat.
Dlatego w pierwszej kolejności wybieraj mniej konkurencyjne frazy. Aby je znaleźć, po prostu wyświetl dalsze wyniki wyszukiwania.

W zależności od założonej strategii SEO w UK, możesz dodatkowo pozycjonować swoją stronę na wyrażenia z długiego ogona słów kluczowych (long tail), które zwierają minimum 3-4 słowa. Kluczowym narzędziem w tym przypadku jest Answer The Public.

 

Po wpisaniu interesującej Cię frazy, narzędzie wyświetli najczęściej wpisywane sformułowania twierdzące i pytające. Dzięki temu będziesz mógł w łatwy sposób określić frazy long tail SEO, które w przyszłości umieścisz w swojej strategii pozycjonerskiej uwzględniającej długi ogon.

 

Według statystyk smartinsights.com, wyszukiwania long tail SEO mają o 3-5% wyższy współczynnik klikalności niż frazy ogólne (składające się z maksymalnie dwóch fraz).
Strategia SEO w UK – na co zwrócić uwagę przy doborze fraz kluczowych?
Dobierając frazy kluczowe, powinieneś znać lokalny rynek, a w tym m.in.:
preferencje i zachowania konsumentów,
● aktualne trendy,
● specyfikę rynku.
Istotna jest także analiza konkurencji. Zanim finalnie zatwierdzisz strategię SEO, zweryfikuj frazy kluczowe pozycjonowane przez konkurencję. To również możesz zrobić za pomocą narzędzia Senuto. Dobrze w tym przypadku sprawdza się także Majestic SEO.
Bardzo istotne pod kątem pozycjonowania stron w UK jest także zoptymalizowanie języka. Frazy kluczowe powinny zostać dobrane zgodnie z brytyjską odmianą języka angielskiego, dla przykładu:
● „colour” zamiast „color”,
● „optimisation” zamiast „optimization”,
● „centre” zamiast „center”
● „travelling” zamiast „traveling”
● „organisation” zamiast „organization”
● „analyse” zamiast „analyze”
● favour” zamiast „favor”
● „realise” zamiast „realize”
● „sulphur” zamiast „sulfur”
● „theatre” zamiast „theater”
● „catalogue” zamiast „catalog”.
Dobrą praktyką jest regularne (np. comiesięczne) monitorowanie efektywności wybranych fraz kluczowych. Jeżeli zajdzie taka potrzeba, powinieneś wprowadzać aktualizacje. Dotyczy to również sezonowości. Zweryfikujesz ją w narzędziu Senuto.

Pozycjonowanie stron w UK – dlaczego warto?

Inwestując w pozycjonowanie stron w UK:
● poprawisz wizerunek swojej marki w obrębie brytyjskiego rynku,
● zdobędziesz zaufanie klientów,
● staniesz się branżowym liderem,
● zmaksymalizujesz liczbę makro- oraz mikro konwersji w witrynie,
● zwiększysz zyski swojej firmy.


Aby uzyskać satysfakcjonujące rezultaty, potrzebujesz minimum 3-6 miesięcy zaangażowania. Po tym czasie zobaczysz większy ruch w witrynie, który przełoży się prawdopodobnie na dodatkowe konwersje (np. w postaci zakupu produktu, skorzystania z usługi, pobrania PDF-a, zapisania się do newslettera lub wypełnienia formularza kontaktowego).


Ile powinno trwać pozycjonowanie stron w UK?


Kilka miesięcy to absolutne minimum, żeby zobaczyć pierwsze efekty. Zazwyczaj współprace w zakresie SEO trwają od 12 do 24 miesięcy (lub dłużej). Wtedy pozycjonowanie zaczyna się opłacać i wyróżnia je najwyższy zwrot z inwestycji.
Jeżeli zrezygnujesz z działań SEO po 3-6 miesiącach z powodu braku efektów – zmarnujesz pieniądze. Pozycjonowanie jest procesem długofalowym uwzględniającym przemyślane działania strategiczne, które niosą za sobą efekty po konkretnym czasie, którego nie da się jednoznacznie określić, ponieważ:


● wytyczne Google regularnie się zmieniają,
● konkurencja nieustannie się zwiększa,
● branżowe trendy ulegają dynamicznym zmianom.


Warto jednak pamiętać, że pozycjonowanie w UK generuje o 1000% więcej ruchu niż przykładowo social media marketing (źródło: brightedge.com). Między innymi dlatego nakłaniamy naszych klientów, aby zainwestowali większość budżetu marketingowego w SEO – około 70%. Reszta może zostać przeznaczona na Google Ads (dawniej AdWords), social media marketing oraz ewentualnie influencer marketing (np. w branży e-commerce).

Ile kosztuje pozycjonowanie stron w UK?

SEO w Anglii, Walii, Szkocji czy też Irlandii jest rozwiązaniem przystępnym cenowo, jeżeli decydujesz się na usługi polskich agencji marketingowych. W tym przypadku powinieneś liczyć się z widełkami w zakresie od 1 000 zł netto (za pozycjonowanie lokalne na mało konkurencyjne frazy) do około 4 500 zł netto (w przypadku rozbudowanych e-commerce).

Dla porównania – widełki za pozycjonowanie w UK (poprzez firmy brytyjskie) zaczynają się od 3 500 zł (około 700 funtów). Górna granica wynosi około 10 000 zł, czyli mniej więcej 2 000 funtów.

Pozycjonowanie stron w UK (Wielka Brytania) – jak przebiega cały proces od „A” do „Z”?


Po rozpoczęciu współpracy z profesjonalną agencją marketingową specjalizującą się w SEO na obszarze UK, Twoja strona zostanie zaudytowana. Następnie fachowcy opracują strategię pozycjonerską i przejdą do optymalizacji technicznej oraz poprawy treści w witrynie. Wdrożą oni również długofalowe działania obejmujące link building. Poniżej przedstawiamy szczegóły.

Audyt strony

Na tym etapie specjaliści wskazują wady i zalety Twojej strony internetowej. Udzielają również informacji odnośnie proponowanych wdrożeń. Audyt obejmuje SEO, jak i UX serwisu. W 1stplace zwracamy uwagę zarówno na doświadczenia użytkowników oraz wytyczne pod kątem SEO. Synergia działań SXO pozwala zwiększyć prawdopodobieństwo zarankowania witryny na pierwszych pozycjach.

Strategia SEO

Po audycie strony i zweryfikowaniu jej plusów oraz minusów, opracowujemy strategię SEO. Uwzględnia ona wszystkie działania, które będziemy wdrażać. Dotyczy to również terminów, konkretnych celów oraz ewentualnych zmian strategicznych.

Optymalizacja techniczna

W skład optymalizacji technicznej wchodzą takie elementy, jak:
● dostosowanie witryny do najnowszych standardów responsywności (raport Digital 2021 podaje, że 55% klientów e-commerce oraz stron usługowych korzysta z urządzeń mobilnych do robienia zakupów – w tym smartfonów i tabletów);
● wdrożenie poprawnego szyfrowania SSL (certyfikat HTTPS jest istotny od 2019 roku, gdy Google zaczęło oznaczać zabezpieczone serwisy tzw. zieloną kłódką);
● poprawa tagów meta (dotyczy to zarówno meta title, jak i description);
● optymalizacja struktury linków w obrębie witryny (zgodnie z zasadami User-Friendly URL-s);
● dodanie tagów alternatywnych (tzw. altów, które pomagają użytkownikom niewidomym lub niedowidzącym zidentyfikować obrazek na stronie za pomocą odpowiedniego programu);
● skonsolidowanie kodu HTML i CSS strony (dotyczy to również skryptów Java).


Ogólnie rzecz biorąc, podczas optymalizowania strony w zakresie technicznego SEO dążymy do uzyskania wysokiego poziomu wydajności, który spełni wymagania Google oraz ułatwi użytkownikom poruszanie się po serwisie, zmniejszając tym samym wskaźnik odrzuceń (tzw. bounce rate).

Poprawa treści w witrynie

Pozycjonowanie stron w UK wymaga wysokiej jakości contentu – to absolutna podstawa SEO na całym świecie. W tym celu poprawiamy strukturę nagłówków (H1-H6), dodajemy do treści wypunktowania i wyboldowania (pogrubienia), a dodatkowo rozbudowujemy teksty o większą liczbę słów (jeżeli jest to wymagane) i wdrażamy grafiki wraz z filmikami instruktażowymi (szczególnie w technicznych branżach). Zwracamy również uwagę na nasycenie istniejącego contentu frazami kluczowymi (ogólnymi oraz long tail SEO).

Link building

Jak podaje serwis Sprawny Marketing, strategie link buildingowe powinny opierać się przede wszystkim na jakości linków, a nie ich ilości. Dokładnie tak działamy w 1stplace – bazujemy wyłącznie na naturalnych sposobach pozyskiwania linków, m.in.:
● tworzenie wartościowego contentu, który może w przyszłości stać się „viralem”;
● współpraca z innymi firmami, w tym partnerami biznesowymi;
● publikacja materiałów w mediach społecznościowych, aby wygenerować zainteresowanie i uzyskać linki z innych witryn.
Dysponujemy również własnymi zapleczami SEO w UK, dzięki czemu roboty Google potraktują Twój serwis jako jeden z najbardziej wartościowych w branży. Z naszą pomocą uzyskasz dodatkowy ruch, który przełoży się na zwiększenie konwersji oraz maksymalizację zysków.

Pozycjonowanie stron w UK – podsumowanie

SEO w UK jest wymagającym zadaniem, natomiast odpowiednie podejście i wykorzystanie właściwych narzędzi oraz metod pozycjonerskich pozwoli uzyskać satysfakcjonujące rezultaty w ciągu kilku lub kilkunastu miesięcy od rozpoczęcia współpracy z agencją marketingową. W 1stplace.pl dysponujemy sztabem fachowców, którzy będą pracować nad Twoją stroną i wykonywać regularne audyty oraz wdrożenia umożliwiające maksymalizację widoczności serwisu.

Aby rozpocząć z nami współpracę – umów bezpłatną i niezobowiązującą konsultację już dziś! W razie pytań pozostajemy dyspozycyjni telefonicznie lub mailowo.

 

Ocena strony: 5/5 - (1 głosów)

Karina Zielińska

Piszę, praktycznie o wszystkim. Zawsze robię z sercem i na 100%. Nawet wtedy, gdy temat jest z kosmosu i wymaga godzin researchu. Stawiam na współpracę, w której każdy jest wygrany.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?