Software house to rozwijająca się branża, ale branża, w której nie brakuje konkurencji. Aby zyskać przewagę nad rywalami, docierać do potencjalnych klientów i finalnie zwiększyć konwersję, w pierwszej kolejności należy opracować strategię działań marketingowych.
Z jakich rozwiązań mogą korzystać software house’y? Jakie działania obejmują pozycjonowanie i seo dla firm z branży software house i it?
Software house – docieraj do potencjalnych klientów
Software house to branża zajmująca się tworzeniem oprogramowania, funkcjonalności, narzędzi internetowych. Usługi software house to także aplikacje mobilne, aplikacje webowe, systemy CRM, automatyzacja przeprowadzanych w danej firmie procesów, platformy. Branża software house oferuje specjalistyczne rozwiązania, dostosowane do potrzeb konkretnej firmy.
Omawiana dziś branża zrzesza wielu specjalistów z branży it. Są to między innymi programiści, jak i ux designerzy, web deweloperzy, graficy.
Pozycjonowanie software house
Jak sprawić, by potencjalny klient, zainteresowany współpracą z firmą tworząca oprogramowania, dowiedział się o istnieniu Twojego biznesu, by odwiedził Twoją stronę?
Pierwszy i obowiązkowy krok to zbudowanie strony www. Dla firm działających w branży it czy software house z pewnością nie będzie to trudnym zadaniem. Miejmy jednak na uwadze fakt, że przed takimi firmami klienci wysoko stawiają poprzeczkę. Witryna internetowa powinna mieć przemyślaną strukturę, zawierać wszystkie, ważne dla klientów informacje, wyróżniać się designem.
Należy pamiętać, że budowa strony www to dopiero pierwszy krok. Istotna jest także widoczność w internecie. Warto więc jak najszybciej rozpocząć pozycjonowanie strony.
Seo dla software house
Widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania, czyli pozycjonowanie strony www, to droga do tego, by potencjalni klienci mogli znaleźć ofertę naszej firmy. Jak przebiega pozycjonowane strony internetowej? Na jakie czynniki zwracają uwagę roboty wyszukiwarek? Wśród najistotniejszych działań seo wymienić możemy: dobór słów kluczowych,
profil linków, meta dane, optymalizację prędkości ładowania i inne prace.
Audyt seo – analiza strony www
Audyt seo – to właśnie od niego rozpoczyna się proces pozycjonowania. Przeprowadzenie audytu umożliwia weryfikację widoczności strony, błędów, a finalnie – przygotowanie strategii pozycjonowania. Dopiero po przeprowadzeniu audytu rozpoczynają się prace właściwe.
Dobór słów kluczowych – firma it
Dobrze dobrane słowa kluczowe to obowiązkowy element pozycjonowania strony – nie tylko w branży it czy software house. Frazy kluczowe powinny być atrakcyjne dla Twojej grupy docelowej, odzwierciedlać Twoją ofertę. Warto zdecydować się na frazy różnego typu: informacyjne, produktowe, generyczne, frazy typu long tail (frazy kluczowe długiego ogona).
Pamiętajmy, że na niektóre frazy kluczowe możemy nie uzyskać wysokiej pozycji. Mowa tutaj o ogólnych, bardzo konkurencyjnych frazach, których pozycjonowanie wymagałoby bardzo dużego budżetu.
Wdrażane wartościowych treści – software house
Seo dla software house to także content. Nie zdobędziesz pozycji na pierwszej stronie organicznych wyników wyszukiwania bez wysokiej jakości treści. Teksty powinny być poprawne pod względem merytorycznym, zoptymalizowane pod kątem słów i fraz kluczowych, zawierać nagłówki h1, h2, h3.
Bardzo ważne też, by teksty były zrozumiale dla odbiorców. Brak ważnych informacji, niedostateczne wyczerpie tematu, nafaszerowanie treści trudnym słownictwem może sprawić, że potencjalny klient zniechęci się i poszuka informacji na innych stronach.
Firma it a seo – jakie treści publikować na stronie?
Jakie treści umieszczać na stronie www? W harmonogramie warto uwzględnić kilka słów o firmie, czyli treści brandowe. Bardzo ważne są opisy usług i produktów – potencjalny klient chce wiedzieć, co masz mu do zaoferowania. Kolejne teksty to case study, sekcje FAQ.
Dobrze też decydować się na bloga firmowego. Treści poradnikowe to sposób, by przekazać użytkownikom ciekawostki i informacje z branży it, a także generować ruch i uzyskać wyższe pozycje w organicznych wynikach Google.
Wyświetlanie na urządzeniach mobilnych
Strony internetowe powinny poprawnie wyświetlać się na urządzeniach mobilnych. Użytkownicy bardzo często szukają firm software house, usług z branży it, specjalistów, wszelkiego typu produktów za pośrednictwem telefonów i tabletów.
Co więcej, Google w pierwszej kolejności indeksuje wersję strony przeznaczoną do wyświetlania na urządzeniach mobilnych.
Prędkość ładowania witryny
Pozyskiwanie klientów nie zakończy się sukcesem, jeśli strona internetowa będzie ładować się zbyt długo. Optymalizacja prędkości ładowania, dostosowanie witryny pod wytyczne metryk Core Web Vitals, to obowiązkowe działania.
Link building – software house’y
Wartościowy link prowadzący na pozycjonowaną stronę ze źródeł zewnętrznych to droga do uzyskania wysokich pozycji w wynikach Google oraz sposób, by dotrzeć do potencjalnych klientów.
Linki powinny wzrastać naturalnie, istotne, by pochodziły ze źródeł mających autorytet, najlepiej prezentujących zagadnienia związane z naszą branżą, na przykład z zakresu it.
Linki zewnętrzne możemy pozyskać różnymi metodami, na przykład przez publikację artykułów sponsorowanych, budowę stron zapleczowych, wpisy w katalogach firm.
Seo dla software house – o czym jeszcze pamiętać?
Jakie jeszcze działania on-site i off-site są konieczne, by strona internetowa zajęła wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania? Będą to:
Unikalne meta dane
Meta dane powinny zawierać słowa kluczowe, a jednocześnie być zachęcające dla potencjalnych klientów, sprawić, że klikną link. W przypadku meta tytułu korzystać możemy ze schematu typu: nazwa firmy, branża, główna usługa, miejscowość, na której terenie działamy.
Meta opis może zawierać bardziej szczegółowe informacje na temat naszych usług, a także call to action.
Optymalizacja adresów URL
W adresach URL powinny znajdować się odpowiednie słowa kluczowe. Dzięki temu użytkownik, już po samym adresie, będzie wiedział, jaka jest zawartość danej podstrony.
Kompresja grafik, atrybuty ALT
Seo dla software house to także estetyczne grafiki. Pamiętajmy jednak, że grafiki powinny być skompresowane, nazwane z wykorzystaniem słów kluczowych. Istotne są również atrybuty alt, czyli alternatywne opisy obrazków.
Wdrożenie certyfikatu SSL
Certyfikat SSL to potwierdzenie, że Twoja strona jest odpowiednio zabezpieczona, że użytkownicy mogą czuć się bezpiecznie, bez obaw zostawiać swoje dane, dokonywać transakcji.
Linki wewnętrzne
Linki wewnętrzne to nawigacja Twojej strony. Sieć takich odnośników jest ważna zarówno dla robotów Google, jak i dla użytkowników.
Tłumaczenia
Jeśli działasz także na rynkach zagranicznych, zadbaj o wysokiej jakości tłumaczenia.
Widoczność w wyszukiwarce a kary Google
Istotna jest także historia witryny, to czy na Twoją stronę zostały nałożone kary od Google. Jeśli na stronie prowadzone były działania z zakresu black hat seo, jej autorytet jest nadszarpnięty. Konieczne będą prace, które pomogą odrobić utraconą widoczności, a także zyskać w oczach Google wiarygodność.
Strony z branży software house a analiza
Widoczność w wyszukiwarce Google to podstawa, jeśli chodzi o zwiększanie konwersji i rozpoznawalności. Witryny zajmujące najwyższe pozycje, czyli pozycje w TOP10, zyskują nowych klientów, zwiększają wartościowy ruch i zyski. Strony www z dalszych pozycji, na przykład z drugiej czy trzeciej strony wyszukiwarki, odwiedzane są przez bardzo niewielki odsetek użytkowników.
Seo w branży IT – analiza
Aby zdobyć miejsce na pierwszej pozycji lub w TOP10, nie możemy pominąć analizy. Bieżąca weryfikacja rezultatów naszej pracy, optymalizacja strategii, weryfikowanie zachowania użytkowników, to bardzo istotne prace.
Software house marketing
Zajęcie miejsca na wysokich pozycjach w bezpłatnych wynikach Google, to zaledwie jedna z możliwości. Jakie jeszcze działania z zakresu marketingu sprawdzą się w przypadku software house’ów?
Wpisy w mediach społecznościowych
Software house także korzysta z mediów społecznościowych. Do wyboru mamy różne portale, są to między innymi Facebook, Twitter, Linkedin.
Przyjazne dla potencjalnych klientów posty, na przykład opisujące w przystępny sposób usługi, pokazujące branże it i software house od kuchni, miłe dla oka grafiki z pewnością pozytywnie wpłyną na rozpoznawalność Twojej firmy.
Za pomocą social mediów możesz też informować klientów o promocjach, nowych produktach, trendach. Pomyśl, jaki content, z punktu widzenia Twoich klientów, może być wartościowy.
W przypadku mediów społecznościowych istotne jest także odpowiadanie na komentarze i pytania użytkowników, budowanie relacji z klientami.
W postach można także umieszczać linki prowadzące na pozycjonowaną stronę internetową. Będzie to doskonałym wsparciem link buildingu.
Wizerunek marki
Dla potencjalnych klientów istotny jest również wizerunek firmy. Użytkownicy bardzo często weryfikują opinie, sprawdzają portfolio, dotychczasowe realizacje, chcą wiedzieć czy firma uzyskała nagrody, certyfikaty.
Profil Firmy w Google
Profil Firmy w Google, dawniej wizytówka Google Moja Firma, to kolejny sposób na uzyskanie widoczności w sieci. Profil w Google sprawi, że Twoja firma, oferowane przez Ciebie usługi widoczne będą w wyszukiwarce (nad wynikami nieorganicznymi i z prawej strony), oraz na mapach Google. Dzięki temu klienci szybko uzyskają podstawowe informacje o Twojej firmie, sprawdzą trasę do jej siedziby, skontaktują się z Tobą.
Optymalizacja Profilu Firmy w Google
Na profilu możemy zamieścić zdjęcia firmy – zarówno z zewnątrz, jak i wewnątrz obiektu. Ciekawą opcją jest także możliwość publikowania krótkich wpisów. Za ich pomocą przedstawimy potencjalnym klientom ofertę, opowiemy o branży software house (możemy na przykład wyjaśnić, czym są aplikacje mobilne, czym aplikacje webowe, jak przebiega budowanie strony www).
Kampanie Google Ads
Za pomocą kampanii Google Ads szybko dotrzesz do nowych klientów, zwiększysz wartościowy ruch na swojej stronie www, liczbę połączeń telefonicznych, sprzedaż, rozpoznawalność.
W zależności od celów biznesowych zdecydować się możesz na kampanie w sieci wyszukiwania, kampanie w sieci reklamowej Google, kampanie na YouTube, kampanię lokalną, kampanię produktową.
Wyszukiwarki internetowe – to właśnie tutaj Twoi potencjalni klienci rozpoczynają poszukiwanie różnego typu usług, informacji, specjalistów. Warto więc zadbać o to, by strona internetowa Twojej firmy była widoczna w sieci. Oprócz pozycjonowania zdecydować się możesz na kampanie Google Ads, publikacje wpisów w mediach społecznościowych, optymalizację Profilu Firmy w Google.