reklama i pozycjonowanie

Spis treści

Reklama i pozycjonowanie – co to takiego?

Aby strona internetowa zyskała widoczność w sieci, można skorzystać z dwóch metod – pozycjonowania i reklamy Google Ads. Oba rozwiązania pozwalają zwiększyć grono potencjalnych klientów, a co za tym idzie, współczynnik konwersji. Na czym polega pozycjonowanie, a na czym płatna reklama? Jak długo trzeba czekać na efekty? Zachęcamy do lektury! 

Pozycjonowanie darmowe i płatne

Zarówno pozycjonowanie, jak i reklama Google Ads, to forma marketingu internetowego. Działania podejmowane w ramach ww. metod mają na celu zwiększenie ruchu na stronie oraz konwersji (wzrost sprzedaży, wzrost liczby zamówień itd.).

Pozycjonowanie

Pozycjonowanie to szereg działań, dzięki którym dana strona www może się znaleźć na wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google. Mowa tutaj o wynikach organicznych, czyli bezpłatnych, bez etykiety reklama. Zatem, aby osiągnąć jak najwyższą pozycję w naturalnych wynikach wyszukiwania, należy zdecydować się na optymalizację strony internetowej, jej struktury oraz umieszczonej na niej treści, a także na budowę wartościowego profilu linków wewnętrznych. 

1. Unikatowa treść – aby teksty znajdujące się na stronie www były atrakcyjne dla użytkowników, muszą być poprawne, wartościowe i unikalne.

2. Optymalizacja nagłówków – aby tekst był czytelny i przejrzysty, nie może w nim zabraknąć nagłówków H1, H2, H3 itd., zawierających słowa kluczowe.

3. Dobór odpowiednich słów kluczowych – frazy kluczowe powinny być związane z ofertą firmy lub branżą, w której działa. W zależności od tego, jakie grono odbiorców chce się zainteresować swoimi usługami oraz, na jakim obszarze przedsiębiorstwo dostarcza swoje produkty, można zdecydować się na frazy kluczowe lokalne, które zawierają nazwę regionu – miasto, gminę, województwo, dzielnicę, np. warsztat samochodowy Kalisz, agencja seo poznań, sklep obuwniczy śródmieście Częstochowa. W strategii pozycjonowania nie powinno się opierać wyłącznie na ogólnych słowach kluczowych (np. bluza damska, spodnie dresowe), ponieważ konkurencyjność takich fraz jest bardzo duża.

4. Optymalizacja meta danych, czyli meta title (tytuł strony) i meta description (opis strony znajdujący się pod tytułem i linkiem prowadzącym na witrynę).

5. Szybkość strony – bardzo ważnym elementem optymalizacji strony www jest czas jej ładowania. Jeśli czas wczytywania witryny jest zbyt długi, algorytm Google może uznać ją za nieprzyjazną użytkownikowi. Ma to wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania (strona spada w rankingu).

6. Linki zewnętrzne i wewnętrzne – linki wewnętrzne to odnośniki znajdujące się na stronie, kierują one ze strony głównej do poszczególnych zakładek, z artykułów blogowych do podstron produktowych itp. Dzięki temu użytkownicy mogą swobodnie poruszać się po witrynie. Linki zewnętrzne umieszczane są natomiast na innych stronach, kierują bezpośrednio na daną witrynę.

reklama a seo

Reklama Google Ads

Google Ads (dawniej AdWords), to system reklamowy Google, który umożliwia wyświetlanie linków sponsorowanych, reklam w formie tekstowej, graficznej, video oraz reklam produktowych. Kampanie wyświetlają się między innymi w wynikach wyszukiwania, w karcie Zakupy, w sieci reklamowej Google, na You tube. 

Pozycjonowanie i płatna reklama – jak długo trzeba czekać na efekty?

W zależności od tego czy zdecydujemy się na reklamę Google Ads, czy na pozycjonowanie, czas potrzebny na to, aby strona pojawiła się na wysokiej pozycji w wyszukiwarce, będzie inny. Kampania reklamowa Google Ads pozwala w krótkim czasie zwiększyć widoczność w sieci. Reklamy są widoczne od razu po uruchomieniu. 

W przypadku pozycjonowania, na pierwsze efekty będziemy musieli poczekać kilka miesięcy.

Optymalizację SEO warto zlecić profesjonalnej agencji. Specjaliści SEO posiadają bowiem wiedzę i doświadczenie w tworzeniu odpowiednich treści, linkowaniu, analizie danych czy modyfikacji kodu strony. Tak samo, jest w przypadku Google Ads. Specjalista zadba o optymalizację kampanii oraz o to, by przynosiła ona jak największe zyski.

Jak Ci się podoba artykuł? Oceń
Maciej Muchowski

Rozpoczął swoją karierę w branży SEO i marketingu w 2010 roku. Jego specjalizacją jest kreatywny link building oraz webdesign. W chwili obecnej największą przyjemność sprawia mu pozycjonowanie lokalne, którego optymalizację potrafi wykonać w ekspresowym tempie, nie tracąc przy tym, ani procenta jakości działania. Doskonale odnajduje się w skomplikowanych i zawiłych sytuacjach projektowych, kiedy nieocenione jest jego nieszablonowe podejście. W swojej bogatej karierze w branży SEO, tworzył strategie link buildingowe dla największych brandów w Polsce.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Picture of Karina Zielińska
Karina Zielińska

Piszę, praktycznie o wszystkim. Zawsze robię z sercem i na 100%. Nawet wtedy, gdy temat jest z kosmosu i wymaga godzin researchu. Stawiam na współpracę, w której każdy jest wygrany.

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza