Spis treści

Pozycjonowanie, seo i marketing dla firmy logistycznej

Firmy logistyczne – to właśnie one świadczą usługi transportowe, zajmują się kwestiami z zakresu spedycji czy magazynowania towaru. Jak powinny wyglądać strony internetowe takich firm? W jaki sposób wspomniane biznesy mogą dotrzeć do klientów poszukujących usługodawców? Jakie działania z zakresu e-marketingu można prowadzić w przypadku branży transportowej? Przygotowaliśmy kilka wskazówek.

Strony internetowe firm logistycznych

Jak powinny wyglądać strony internetowe firm transportowych? Przede wszystkim muszą być zaprojektowane w taki sposób, aby potencjalny klient nie miał najmniejszych problemów z poruszaniem się w obrębie witryny. Optymalizacja pod kątem UX, czyli User Experience, odgrywa bardzo istotną rolę, wpływa na satysfakcję odwiedzających i współczynnik konwersji.

Najwięcej czasu zazwyczaj poświęca się stronie głównej. Powinna ona zachęcać odwiedzających do zajrzenia na pozostałe zakładki. Na stronie głównej powinny znajdować się podstawowe informacje, estetyczne zdjęcia, przyciski.

Pozycjonowanie strony firmy transportowej

Zwiększanie widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania to podstawa. Strony internetowe z TOP10 uznawane są za najbardziej wiarygodne, godne zaufania, cieszą się mianem najlepszych w branży. Właśnie dlatego widoczność w sieci jest tak ważna w rozwoju biznesu.
Pozycjonowanie firmy transportowej powinno rozpocząć się od audytu SEO. Audyt umożliwia opracowanie przemyślanej strategii działań on-site i off-site, dostarcza informacji dotyczących najpoważniejszych błędów, duplikatów treści, widoczności strony na konkretne słowa kluczowe. Po przeprowadzeniu audytu i opracowaniu strategii można już przejść do działań właściwych, zwiększających widoczność strony.

Pozycjonowanie lokalne usług logistycznych

Jeśli działamy na określonym obszarze, dobrym rozwiązaniem będzie zwiększenie widoczności w lokalnych wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie lokalne koncentruje się na zdobyciu najwyższych pozycji w wynikach organicznych na frazy lokalne, a więc zawierające nazwy obszarów, na których terenie świadczymy usługi. Dzięki temu możemy docierać do klientów, co do których istnieje największe prawdopodobieństwo, że skorzystają z naszych usług.

A co jeśli firma logistyczna działa na terenie całej Polski, a nawet za granicą? Tutaj także możemy wykorzystać lokalne słowa kluczowe. Dobrym pomysłem będzie przygotowanie landingów zoptymalizowanych pod kątem fraz zawierających nazwy największych miast w Polsce, miejscowości przygranicznych, miast poza granicami Polski.

Jak pozycjonować firmy logistyczne, jak reklamować firmę logistyczną
Pozycjonowanie, seo, marketing w branży logistycznej

Wybór słów kluczowych

Słowa kluczowe nie mogą być przypadkowe. Ich wybór powinien być dobrze przemyślany, warto więc wykorzystać specjalistyczne narzędzia. Dostarczą nam one informacji na temat miesięcznej liczby wyszukiwań, konkurencyjności, współczynnika trudności fraz. Oprzeć się tutaj możemy na narzędziu Senuto, Planarze słów kluczowych, Surferze SEO, Ahrefsie i innych.

Content marketing – usługi logistyczne

Content marketing – nie możemy go pominąć w działaniach mających na celu zwiększenie widoczności firmy w internecie. Unikalne teksty są koniecznością.

Na stronie www powinny znajdować się opisy usług, warto też napisać kilka słów o historii firmy, jej wartościach, celach. Dobrze też regularnie wdrażać artykuły blogowe. Jako ekspert w swojej branży, za pomocą poradników, możesz przekazać użytkownikom wiele przydatnych informacji.

O czym pamiętać przy przygotowywaniu tekstów? Treści powinny być zoptymalizowane pod główne, jak i semantyczne frazy kluczowe. Konieczne jest również stosowanie nagłówków H1 (tytuł danej podstrony), H2, H3 (nagłówki podrzędne).

Pamiętajmy o umieszczeniu głównego słowa kluczowego nie tylko w tekście, ale także w metadanych, w adresie url, w atrybutach Alt czy nazwach zdjęć.

Regularne wdrażanie unikalnych treści jest bardzo ważne w procesie pozycjonowania – stanowi istotny czynnik rankingowy. Teksty mają także wpływ na satysfakcję użytkowników z pobytu na stronie. 

Działania seo – firma transportowa

Jakie działania SEO są konieczne w przypadku firm transportowych? Podobnie, jak przy innych witrynach, powinniśmy przeprowadzić takie działania, jak:

Optymalizacja adresów URL

Adresy URL powinny zawierać słowa kluczowe. Warto usunąć znaki typu: %6&# i zastąpić je frazami kluczowymi.

Poprawne wyświetlanie na urządzeniach mobilnych

Bardzo wielu odbiorców korzysta z urządzeń mobilnych – smartfonów, tabletów. Strona www powinna więc w poprawny sposób wyświetlać się nie tylko na urządzeniach stacjonarnych, ale również mobilnych.

Struktura witryny

Przy pozycjonowaniu należy pamiętać o strukturze strony. Przemyślana architektura, logiczny podział na kategorie i podkategorie to podstawa.

Meta dane

Meta dane: meta tytuł i meta opis powinny być unikalne dla każdego adresu URL, zawierać ważne słowa kluczowe i być przyjazne dla użytkownika.

Certyfikat SSL

Certyfikat SSL to gwarancja bezpieczeństwa strony www. Witryny bez certyfikatu uważane są za potencjalnie niebezpieczne.

Prędkość ładowania strony www

Strona www nie może się zacinać, powinna ładować się w błyskawicznym tempie. Istotne też, by była zoptymalizowana pod kątem metryk Core Web Vitals.

Linki zewnętrzne a transport i spedycja

Wysokiej jakości linki zewnętrzne to kolejny z istotnych elementów pozycjonowania strony www. Linki umożliwiają budowanie autorytetu, sprawiają, że strona internetowa jest bardziej wiarygodna dla robotów Google, a dzięki temu zyskuje szanse na lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania.

Linki zamieszczone na portalach zewnętrznych pozwolą też dotrzeć do nowych klientów, będą dodatkowym źródłem ruchu na stronie www.

Pamiętajmy jednak, że link linkowi nierówny. Należy zadbać o to, by na pozycjonowaną witrynę prowadziły wyłącznie linki wysokiej jakości, pochodzące ze źródeł o wysokim autorytecie, z portali o dużym wartościowym ruchu.

Linki, nawet w dużej ilości, lecz z portali słabej jakości niezwiązanych z zakresem naszej działalności, zdadzą się na niewiele.

Pozycjonowanie firmy transportowej – analiza

Bez względu na to czy chodzi o pozycjonowanie firmy transportowej, czy firmy działającej w innej branży, nie możemy pominąć analizy.

Warto zastanowić się, jakie usługi z Twojej oferty cieszą się największym zainteresowaniem wśród odbiorców, jakie elementy są najczęściej klikane, a które nie cieszą się popularnością. Na podstawie zebranych danych można przeprowadzić optymalizację strony. Content, który cieszy się największym zainteresowaniem, umieścić w widocznym miejscu, przemyśleć, jakie zmiany wprowadzić.

Widoczność firmy logistycznej w organicznych wynikach wyszukiwania
Pozycjonowanie strony www w branży logistycznej

Marketing w branży logistycznej

Pozycjonowanie strony www to zaledwie jedna z wielu możliwości w zakresie zwiększania widoczności w internecie. Na jakie jeszcze działania możemy się zdecydować?

Kampanie Google Ads

Jak reklamować firmę transportową? Jednym z rozwiązań jest reklama Google Ads. Reklamy Google Ads (dawniej Google AdWords), wyświetlają się w wielu miejscach, a to daje nam duże możliwości. System umożliwia emisję reklam tekstowych, graficznych, wideo. Reklamy mogą wyświetlać się między innymi w sieci wyszukiwania Google, na stronach Partnerów Google, na You Tube, w sieci reklamowej.

Reklama Google Ads firmy transportowej to sposób, by w niedługim czasie zwiększyć współczynnik konwersji. W zależności od celów, konwersję stanowić mogą: zwiększenie liczby zapytań ofertowych, zwiększenie zysków, większy ruch na stronie internetowej, rozpoznawalność.

Wpisy w mediach społecznościowych

Działania w mediach społecznościowych to kolejne z zalecanych rozwiązań. Social media – Facebook, Twitter, LinkedIn i inne dają nam duże możliwości. Na profilu możemy zamieszczać informacje o sukcesach firmy, zrealizowanych zleceniach.

Profil Firmy w Google

Profil Firmy w Google, dawniej wizytówka Google Moja Firma, to bezpłatne narzędzie marketingowe. Dobrze zoptymalizowany profil to widoczność na mapach Google, a także w wynikach wyszukiwania. Z Google Maps korzysta większość użytkowników, w tym klienci szukający firm logistycznych, dobrze więc zadbać o widoczność w tym miejscu.

Jak powinna wyglądać optymalizacja profilu Twojej firmy? Istotne są takie elementy, jak: tytuł wizytówki i ciekawy opis usług, godziny otwarcia firmy, godziny pracy, zdjęcia z zewnątrz i wewnątrz siedziby firmy.

Kolejną, ciekawą opcją jest możliwość dodawania krótkich wpisów. Posty mogą mieć praktycznie nieograniczoną tematykę. Możesz napisać o tym, co wyróżnia Twoją firmę transportową, przedstawić usługi, jakie oferuje Twoja firma transportowa, przygotować opis tego, jak przebiega transport mebli.

Klienci mogą na profilu firmy zamieszczać komentarze na temat jakości usług, zadowolenia ze współpracy. Właściciel wizytówki ma możliwość odpowiedzi na każdy komentarz.

Wizytówka Google Moja Firma to nie tylko dodatkowe źródło ruchu i wzrost rozpoznawalności, ale też wsparcie w procesie pozycjonowania.

Pozytywne komentarze w sieci – najlepsza reklama firmy transportowej

Funkcjonalna strona internetowa, pozycjonowanie, reklamy Google Ads, działania w mediach społecznościowych to niejedyne możliwości. Powinniśmy zadbać również o pozytywne opinie klientów. Opinie można zamieszczać na Profilu Firmy w Google, w mediach społecznościowych. Komentarze, referencje klientów możemy także zamieścić bezpośrednio na stronie www.

Seo i marketing w branży logistycznej – czy warto współpracować z agencją seo?

Czy w przypadku branży transportowej współpraca z agencją seo będzie najlepszym rozwiązaniem? Specjaliści z agencji e-marketingowej zadbają o to, by strona www była zoptymalizowana pod kątem seo i ux, by zajmowała coraz wyższe pozycje w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Agencje świadczące kompleksowe usługi zajmą się także innymi działaniami z zakresu e-marketingu, dzięki którym dotrzesz do nowych odbiorców. Wsparcie agencji zaoszczędzi Ci zmartwieć o e-marketing firmy i sprawi, że w 100% będziesz mógł skupić się rozwoju biznesu.

 

Ocena strony: 5/5 - (1 głosów)
1stplace

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Picture of Karina Zielińska
Karina Zielińska

Piszę, praktycznie o wszystkim. Zawsze robię z sercem i na 100%. Nawet wtedy, gdy temat jest z kosmosu i wymaga godzin researchu. Stawiam na współpracę, w której każdy jest wygrany.

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza