Narzędzia od Google ‒ znasz je wszystkie?

Spis treści

Narzędzia od Google ‒ znasz je wszystkie? 

Google wychodzi naprzeciw potrzebom firm lokalnych i globalnych i proponuje całą gamę darmowych narzędzi, dzięki którym można zwiększyć widoczność biznesu w wyszukiwarce i dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów. Pozycjonowanie firmy, dzięki poniższym narzędziom będzie znacznie łatwiejsze i przede wszystkim transparentne.

Jakie propozycje Giganta z Mountain View w szczególności godne są uwagi? Poniżej garść informacji. Zachęcamy do lektury!

Promocja biznesu w wyszukiwarce Google

Aż 98% użytkowników wybiera Google! Każdego dnia w okno wyszukiwarki wpisywane są różnego typu zapytania, nazwy produktów, usług, artykułów. Kupujemy, sprzedajemy, komunikujemy się ze społeczeństwem i nikt nie wyobraża sobie, by mogło być inaczej. Wszystko to sprawia, że firmy, przedsiębiorstwa, instytucje, które nie są widoczne w wyszukiwarce, przegrywają już na starcie. Warto więc wykorzystać dostępne narzędzia, zoptymalizować stronę www bądź e-sklep pod kątem wyszukiwarki, zaistnieć w internecie i zwiększyć współczynnik konwersji.

TOP 8 narzędzi Google, z których warto korzystać

Jak już wspomnieliśmy powyżej, Google proponuje różnego typu narzędzia, dzięki którym można zwiększyć widoczność biznesu w internecie, dotrzeć do potencjalnych klientów, a co za tym idzie, zyskać szansę na większe zyski. Narzędzia Giganta z Mountain View są niezwykle pomocne w promocji lokalnych, jaki i globalnych biznesów o różnej specyfice.

1. Google Analytics ‒ Google Analytics to narzędzie umożliwiające analizę ruchu oraz zachowania użytkowników na stronie www. Wspomniane narzędzie dostarczy nam odpowiedzi na wiele istotnych pytań, przede wszystkim:

  • Jak użytkownik trafił na naszą stronę?

 

Z Google Analytics dowiemy się, w jaki sposób użytkownik trafił na naszą stronę ‒ czy znalazł się na niej po ręcznym wpisaniu adresu, czy został przekierowany z innej strony www, czy też kliknął w link z poziomu wyszukiwarki.

  • Lokalizacja użytkownika

 

Omawiane narzędzie to źródło danych na temat lokalizacji osób odwiedzających naszą stronę ‒ państwa oraz miejscowości, w której się znajdują.

  • Zachowanie użytkownika

 

Google Analytics dostarczy nam informacji na temat zachowania użytkownika, a w szczególności czasu, jaki spędził na stronie,  odwiedzonych podstron czy urządzenia, z którego korzysta.

2. Google Search Console ‒ to bezpłatne narzędzie umożliwiające monitoring pozycji strony www w wynikach  oraz liczby wejść dla poszczególnych słów kluczowych. To nie koniec! Dzięki Google Search Console:

  • rozwiążesz problemy związane z indeksowaniem, wyślesz prośbę o indeksowanie zaktualizowanych lub nowych treści
  • uzyskasz dane na temat generujących najwięcej ruchu zapytań oraz częstotliwości wyświetlania się Twojej strony w wynikach wyszukiwania
  • zyskasz informacje dotyczące linków zewnętrznych, a także działających niepoprawnie linków wewnętrznych
  • otrzymasz alerty dotyczące problemów dotyczących różnego typu nieprawidłowości, na przykład spamu.

 

Wszystko to umożliwi bieżącą eliminację problemów i nieprawidłowości oraz pozwoli na nieustanne ulepszanie strony www. Google Search Console to narzędzie idealne dla właścicieli firm, specjalistów SEO, marketerów, administratorów witryn.

3. Page Speed Insight ‒ to bezpłatne, lecz bardzo przydatne narzędzie umożliwiające kontrolę szybkości ładowania strony www na komputerach i smartfonach. Dzięki Page Speed Insight zyskamy informacje dotyczące czasu ładowania strony oraz działań, które umożliwiają optymalizację wyżej wymienionej kwestii.

Warto pamiętać, że czas ładowania strony jest niezwykle istotny zarówno dla algorytmów Google’a, jak i dla użytkowników, którzy w tej kwestii nie są wyrozumiali i bardzo szybko przeklikują się do konkurencji.

4. Google Moja Firma ‒ wizytówka Google Moja Firma (GMF) to doskonałe narzędzie marketingowe, które sprawdza się zarówno w przypadku niewielkich, jak i prężnie działających firm. Dobrze zoptymalizowana wizytówka to sposób, aby użytkownicy już z poziomu wyszukiwarki widzieli informacje dotyczące oferty, godzin pracy, danych kontaktowych, lokalizacji naszego biznesu. Warto też wspomnieć o możliwości dodawania zdjęć, tworzenia wpisów, a także o tym, że klienci będą mieli możliwość wystawienia opinii, a my odpowiedzi na wystawione komentarze. GMF daje nam również wgląd do statystyk dotyczących liczby odwiedzin, liczby wyświetleń wpisu czy też współczynnika konwersji.

wizytówka Google Moja Firma

5. Google Trends ‒ Google Trends dostarcza informacji na temat trendów w wyszukiwarce Google. Narzędzie to źródło wiedzy na temat zainteresowań internautów, panujących trendów, najpopularniejszych wydarzeń i tematów. Należy podkreślić, że nie uzyskamy danych dotyczących liczby wyszukiwań lecz informacje z zakresu trendów zyskujących popularność i najpopularniejszych w danej lokalizacji i w konkretnym ujęciu czasowym (godziny, miesiące, lata).

6. Google Merchant Center ‒ Google Merchant Center to doskonałe rozwiązanie dla sklepów internetowych. Narzędzie umożliwia przygotowanie reklam zawierających zdjęcie, opis, cenę artykułu bądź produktu. Kampania produktowa wyświetla się w wyszukiwarce Google po wpisaniu przez użytkownika danego słowa kluczowego, na przykład bluzka damska. 

To nie koniec, oferowane artykuły i produkty pojawią się także w zakładce Zakupy ‒ to właśnie tutaj znajduje się rozbudowana porównywarka produktów, użytkownicy mogą filtrować artykuły na podstawie cen, marek, rozmiarów, materiałów i innych kryteriów.

Google Merchant Center to sposób, by dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów i przedstawić im swoją ofertę.

Kampania produktowa Google

7Google Alerts ‒ kolejne niezwykle przydatne narzędzie, dzięki któremu można śledzić wszelkiego typu nowości dotyczące naszej, bądź konkurencyjnej  branży.

Jak to wszystko działa? Google Alerts wysyła e-maila z powiadomieniem, gdy w sieci pojawiają się wzmianki, artykuły bądź inne treści na temat, który Cię interesuje. Dzięki temu zyskasz pewność, że nie ominie Cię nic ważnego.

8. Keyword Planner ‒ Keyword Planner wyświetla propozycje grup reklam oraz słów kluczowych. Narzędzie jest dużą pomocą podczas przygotowywania listy słów kluczowych, optymalizacji aktualnych słów i fraz, jak i w czasie planowania kampanii SEO i PPC.

Podsumowanie

Google oferuje wiele bezpłatnych i niezwykle przydatnych narzędzi, dzięki którym można dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów, zwiększyć widoczność firmy w internecie i cieszyć się większymi zyskami. Wśród szczególnie wartych uwagi narzędzi wymienić można takie, jak Google Analytics, Google Search Console, Page Speed Insight, Google Moja Firma, Google Trends, Google Merchant Center, Google Alerts, Keyword Planner. Niezależnie od tego czy działasz na rynku e-commerce, prowadzisz restaurację, pensjonat, firmę budowlaną

Wypromuj swój biznes i ciesz się z korzyści, jakie niesie za sobą dobra widoczność w internecie! Powodzenia!

Ocena strony: 4.8/5 - (12 głosów)
Karina Zielińska

Piszę, praktycznie o wszystkim. Zawsze robię z sercem i na 100%. Nawet wtedy, gdy temat jest z kosmosu i wymaga godzin researchu. Stawiam na współpracę, w której każdy jest wygrany.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Picture of Karina Zielińska
Karina Zielińska

Piszę, praktycznie o wszystkim. Zawsze robię z sercem i na 100%. Nawet wtedy, gdy temat jest z kosmosu i wymaga godzin researchu. Stawiam na współpracę, w której każdy jest wygrany.

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza