Reklama w Internecie zmieniła sposób komunikacji firm z potencjalnymi klientami. E-marketing umożliwia biznesom promocję ofert różnymi sposobami, na przykład za pomocą dynamicznych banerów, kampanii w mediach społecznościowych, pozycjonowania. Co więcej, firmy mogą docierać do osób zainteresowanych konkretnym produktem, na bieżąco weryfikować skuteczność działań i optymalizować je. Jakie jeszcze rozwiązania do dyspozycji mają firmy o różnej wielkości i profilu? Jakie zalety ma reklama w Internecie?
Czym jest reklama internetowa?
Reklama internetowa to forma promocji wykorzystująca narzędzia cyfrowe i platformy internetowe. Reklama tego typu obejmuje różne typy działań, takie jak pozycjonowanie, reklamy bannerowe, reklama w mediach społecznościowych, e-mail marketing, content, afiliacje, reklamy wideo.
Reklama w Internecie – czym się charakteryzuje?
- Interaktywność
Użytkownik może kliknąć reklamę, napisać komentarz w social mediach, poprosić o kontakt, zarezerwować usługę. Możliwość interakcji zwiększa szansę na pozyskanie uwagi odbiorcy i na konwersję.
- Personalizacja
Reklamy wyświetlane są odbiorcom, którzy mogą być zainteresowani danym produktem lub usługą, szukającym miejsc i fachowców w konkretnej lokalizacji. Minimalizuje to ryzyko przepalenia budżetu oraz tego, że przygotowany content trafi do osób, które nie zamierzają skorzystać z oferty.
- Różnorodność formatów
Dostępne są różne formaty reklam, na przykład banery graficzne, reklamy wideo, reklamy natywne, reklamy w mediach społecznościowych, e-mail marketing, reklamy w wyszukiwarkach (Google Ads). Pozwala to na dopasowanie reklamy do konkretnych celów e-marketingowych.
- Weryfikacja efektów
Dzięki specjalistycznym narzędziom możesz na bieżąco weryfikować skuteczność reklam, sprawdzić jaki rodzaj contentu działa, jaka kolorystyka przyciąga największą uwagę.
Reklama firmy w internecie
Reklama w Internecie stanowi kluczowy element strategii marketingowej wielu firm. Ale co istotne, nie każda forma promocji online jest odpowiednia dla każdego przedsiębiorstwa. Kluczem do skutecznej reklamy w sieci jest przemyślana strategia, dopasowanie do specyfiki branży i indywidualnych potrzeb firmy.
- W przypadku branży medycznej, finansowej, prawniczej bardzo ważne są restrykcje i zakazy dotyczące reklamy. Niektóre z działań marketingowych mogą być regulowane przez przepisy prawa, a to wymaga nie tylko wiedzy, ale też odpowiedzialności i ostrożności.
- Kanał i styl komunikacji powinny być dopasowane do charakteru marki. Dla startupu technologicznego strzałem w dziesiątkę mogą być platformy społecznościowe, takie jak Instagram czy Facebook. Firma z sektora B2B prawdopodobnie odniesie większy sukces, koncentrując się na profesjonalnych sieciach takich, jak LinkedIn czy specjalistyczne portale branżowe.
- Budżet, jakim dysponuje firma, także odgrywa istotną rolę w opracowywaniu strategii reklamowej. Dla małych przedsiębiorstw z ograniczonymi środkami dobrą drogą mogą okazać się darmowe metody promocji połączone z pozycjonowaniem. Większe korporacje mogą pomyśleć nie tylko o pozycjonowaniu, ale też o reklamie Google Ads czy współpracy z influencerami.
- Przy wyborze rodzaju reklamy w Internecie pod uwagę warto wziąć sezonowość branży, częstotliwość zmiany oferty i promocji.

Rodzaje reklamy w internecie
W świecie cyfrowym reklama przybiera wiele form. Do wyboru masz wiele rozwiązań, poniżej kilka słów o najpopularniejszych opcjach.
Pozycjonowanie strony lub sklepu e-commerce – długotrwałe efekty działań
Pozycjonowanie to zbiór działań, których celem jest uzyskanie jak najlepszej widoczności w organicznych, czyli bezpłatnych wynikach wyszukiwania, na ważne dla danej firmy słowa kluczowe. Na omawiany proces składają się działania prowadzone w obrębie strony www i poza witryną, czyli działania on-site i off-site.
To właśnie witryny z topowych pozycji w bezpłatnych wynikach wyszukiwania uzyskują najwyższy CTR. Zgodnie z danymi na First page sage firmy z TOP3 zgarniają łącznie 68,7% ruchu.
Choć pozycjonowanie jest procesem wieloetapowym i długotrwałym, przynosi wiele korzyści. Witryny z TOP 10 uznawane są za najbardziej wiarygodne, a to procentuje na wielu polach. Warto więc zdecydować się na działania z tego zakresu.

Google Ads – reklama internetowa dająca szybkie efekty
Google Ads to system reklamowy Google pozwalający na emisję reklam tekstowych, graficznych, wideo. Wyróżniamy różne rodzaje kampanii Google Ads, które wyświetlają się w różnych miejscach w sieci, na przykład w wynikach wyszukiwania, w sieci reklamowej Google, na YouTube, na stronach partnerów, w aplikacji. Popularnością cieszy się także reklama produktowa (polecana sklepom e-commerce z konkurencyjnymi cenami), która wyświetla się głównie w karcie Zakupy, a także obok wyników wyszukiwania i w sieci reklamowej Google.
W przypadku Google Ads naliczana jest opłata za każde kliknięcie reklamy (PPC) lub za 1000 wyświetleń reklamy (PPM) lub za obejrzenie wideo (PPW) lub wykonaną przez użytkownika akcję (PPA), np. za zakup produktu, rejestrację itp.
Omawiany rodzaj reklamy internetowej to szybkie efekty, możliwość precyzyjnego targetowania oraz optymalizacja budżetu. Jest to idealne rozwiązanie dla firm, które chcą uzyskać natychmiastowe efekty. Musisz jednak pamiętać, że w momencie wyczerpania budżetu, reklamy przestaną się wyświetlać.
Remarketing
Kolejną formą reklamy jest remarketing. Za pomocą remarketingu dotrzesz do użytkowników, którzy już odwiedzili Twoją stronę www lub sklep e-commerce, a także do osób, które przeglądały już konkretne produkty. Taka reklama to sposób, by przypomnieć klientom o swojej ofercie i zwiększyć szansę na finalizację transakcji.
Content marketing – ważny element promocji online
Content marketing polega na tworzeniu i udostępnianiu wartościowych treści: artykułów, video, infografik itp. Działania z zakresu contentu to sposób, by zdobyć zaufanie klientów, zwiększyć rozpoznawalność, zyskać miano eksperta. Wysokiej jakości content jest także ważnym czynnikiem rankingowym Google.
Social media marketing – sposób na budowę społeczności wokół marki
Social media marketing obejmuje działania na platformach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, Twitter czy LinkedIn. Regularna implementacja contentu, bezpośrednia komunikacja z odbiorcami umożliwi budowę społeczności wokół marki oraz poszerzenie grona klientów.
Reklama w mediach społecznościowych
Oprócz działań bezpłatnych, jak wdrażanie wpisów, skusić się możesz na płatne reklamy. Reklama w social mediach, np. Facebook Ads, Pinterest Ads, Twitter Ads czy TikTok Ads to wiele korzyści, np.:
- Targetowanie – możliwość dotarcia do odbiorców w określonym wieku, mających konkretne zainteresowania. Twoja reklama nie będzie wyświetlała się przypadkowym użytkownikom, ale osobom, które mogą być zainteresowane Twoją ofertą.
- Analityka – platformy social mediów udostępniają dane statystyczne, pozwalają także na przeprowadzenie testów A/B. Wszystko to umożliwia weryfikację skuteczności reklam oraz ich poprawną optymalizację.
- Różne formaty – w zależności od wyznaczonych celów e-marketingowych, wykorzystać możesz różne formaty reklam, np. grafiki, wideo, karuzele, posty sponsorowane oraz reklamy dynamiczne.
Video marketing
Video marketing to strategia polegająca na promocji marki, produktów, usług za pomocą materiałów wideo. Wideoporadniki, webinary, podcasty są coraz bardziej popularne, użytkownicy często korzystają z YouTube i innych tego typu platform.
Wyróżniamy następujące rodzaje reklam wideo:
- TrueView In-Stream
Reklamy wyświetlają się na YouTube przed, w trakcie lub po obejrzanym wideo. Użytkownik możne pominąć reklamę po 5 sekundach; Opłata naliczana jest wyłącznie wtedy, gdy użytkownik obejrzy co najmniej 30 sekund lub dokona interakcji. Reklamodawca płaci więc wyłącznie wtedy, gdy odbiorca zainteresuje się reklamą.
- TrueView Discovery
To reklamy wyświetlane w formie miniatury w wynikach wyszukiwania YouTube – obok powiązanych tematycznie filmów lub na stronie głównej.
- Reklamy Out-Stream
Reklamy wideo wyświetlane poza YouTube, na przykład w aplikacjach mobilnych, w wynikach wyszukiwania, na stronach internetowych.
- Reklamy In-Feed
Reklamy wideo In-Feed to reklamy natywne, które pojawiają się na takich platformach, jak Facebook, Instagram, TikTok, Twitter czy LinkedIn. Użytkownicy widzą daną reklamę, podczas przewijania feedu, treści reklamowe wyglądają naturalnie i nie zakłócają eksploracji platformy.
- Interaktywne reklamy wideo
Interaktywne reklamy wideo to treści, z którymi użytkownik może wejść w interakcję, na przykład ankiety, quizy.
E-mail marketing
E-mail marketing to promocja produktów, usług, komunikacja z potencjalnym klientem za pomocą wiadomości e-mail. Działania obejmują wysyłkę newsletterów, personalizowanych ofert, informacji na temat promocji czy nowości w sklepie e-commerce.
Reklamy w marketplace
Część firm promuje swoje produkty za pomocą marektplace’ów, na przykład takich, jak Allegro, Amazon, Empik czy Facebook Marketplace. Większość tego typu platform oferuje różne narzędzia promocji, np. Allegro Ads, Facebook Ads, Amazon Ads. Sprzedawcy mogą zdecydować się na reklamy i wyróżnienia, które zwiększą widoczność produktów w wyszukiwarce danej platformy.
Kluczem do sukcesu w reklamie internetowej jest nie tylko wybór odpowiedniego narzędzia, ale także umiejętne połączenie kilku strategii w spójną, dostosowaną do potrzeb firmy kampanię.
Darmowa reklama w Internecie
Czy w dobie tak dużej konkurencji możemy mówić o darmowej reklamie internetowej? Czy firmy mają do dyspozycji także bezpłatne rozwiązania? Okazuje się, że tak.
Media społecznościowe
Założenie i prowadzenie profilu firmy na takich platformach jak Facebook, Instagram, LinkedIn czy TikTok jest całkowicie bezpłatne (choć oczywiście można korzystać także z płatnych form promocji).
Regularne publikowanie wartościowych treści – ciekawostek z branży, porad czy historii sukcesu, może przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów i zachęcić ich do interakcji. Odpowiadanie na komentarze i budowanie społeczności wokół marki to bezpłatne i skuteczne metody zwiększania zaangażowania.
Content marketing
Dostarczanie wartościowych treści jest jednym z najskuteczniejszych sposobów na promocję marki. Regularna implementacja artykułów blogowych, publikacje gościnne, tworzenie infografik, e-booków, a nawet, nagrywanie podcastów to wiele korzyści dla firmy. Wartościowy content to nie tylko reklama i docieranie do odbiorców na różnych etapach procesu decyzyjnego, ale także budowa autorytetu tematycznego, wsparcie w procesie pozycjonowania.
Profil Firmy w Google
Profil Firmy w Google, dawniej wizytówka Google Moja Firma, to bezpłatne narzędzie, które pozwala na zwiększenie widoczności w wynikach wyszukiwania i na mapach Google. Optymalizacja profilu nic nie kosztuje, a może przynieść wiele korzyści.
Najważniejsze działania z zakresu optymalizacji profilu obejmują:
- tytuł wizytówki,
- zoptymalizowany pod kątem słów kluczowych opis oferty,
- pozyskiwanie opinii,
- zdjęcia,
- regularną publikacja wpisów.
Pamiętaj, że kluczem do skutecznej reklamy, nawet tej darmowej, jest regularność, zgodność z charakterem marki i dostarczanie odbiorcom wartościowych treści. W ten sposób możesz zbudować silną obecność online.
Reklama w Internecie | Opis |
---|---|
Pozycjonowanie (SEO) | Długotrwały proces poprawy widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania. Obejmuje działania on-site i off-site. Strony z TOP3 zgarniają aż 68,7% ruchu |
Google Ads | Google Ads to reklamy płatne. Możesz zdecydować się na reklamy tekstowe, graficzne, wideo bądź produktowe. Taka promocja pozwala na uzyskanie szybkich efektów, ale po wyczerpaniu budżetu emisja reklam jest wstrzymana |
Content marketing | Tworzenie wartościowych treści (artykułów, wideo, infografik i innych) to nie tylko reklama, ale także budowa autorytetu tematycznego |
Social Media Marketing | Implementacja wpisów oraz interakcja z odbiorcami to sposób na reklamę produktów i usług oraz na budowę relacji z odbiorcami |
Reklama w mediach społecznościowych | Fabebook Ads, Pinterest Ads, Twitter Ads czy TikTok Ads to sposób na zwiększenie zasięgów, dotarcie do grupy docelowej, zyskanie nowych klientów |
Video marketing | Video content cieszy się coraz większą popularnością, reklamy w takiej formie, na przykład na You Tube, to sposób na zwiększenie popularności oferowanych usług i produktów |
E-mail marketing | Wysyłanie newsletterów, ofert personalizowanych, informacji o promocjach i nowościach to kolejna z form reklamy |
Reklamy w marketplace | Allegro Ads, Amazon Ads i inne formy reklamy, które oferowane są przez marketplace’y umożliwiają zwiększenie widoczność produktów na wybranej platformie |
Reklama w Internecie – jakie opcje masz do wyboru?
Ile kosztuje reklama w Internecie?
Ile kosztuje reklama internetowa? Koszty reklamy w Internecie są zróżnicowane i uzależnione od wielu czynników.
Reklama w Google Ads
Kliknięcie (PPC) może kosztować zarówno kilka groszy, jak i kilkaset złotych. W mniej konkurencyjnych branżach koszt kliknięcia może wynosić około 0,50 groszy, w innych przypadkach 5 zł, w jeszcze innych 50 zł, a nawet 300 zł.
Wpływ na cenę mają rodzaje reklam Google Ads, branża, konkurencyjność frazy kluczowej.
Content
Przygotowanie wartościowego artykułu blogowego to koszt w granicach 15 do nawet 100 zł i więcej za 1000 zzs. Podobnie jak w innych przypadkach, wiele zależy od branży, jakości artykułu, doświadczenia copywritera.
Jeśli chodzi o artykuły sponsorowane, istotny jest koszt publikacji. Cena publikacji uzależniona jest od rodzaju i popularności portalu, a także generowanego ruchu – może więc wynosić kilkadziesiąt złotych, jak i kilkanaście tysięcy zł.
Pozycjonowanie (SEO)
Koszty zależą od konkurencyjności słów kluczowych i zakresu działań. Koszt miesięczny pozycjonowania małych firm zaczyna się od około 600 zł, wraz ze wzrostem zakresu działań i konkurencyjności słów kluczowych cena będzie wzrastać do 1000 zł, 1500 zł 3000 czy nawet 10000 zł miesięcznie.
Jakość strony internetowej
Koniecznie pamiętaj o tym, jak dużą rolę odgrywa strona internetowa. Reklama w mediach społecznościowych, która będzie kierowała na kiepskiej jakości podstronę, nie wpłynie pozytywnie na współczynnik konwersji. Kampania Google Ads nie zwiększy sprzedaży, jeśli użytkownik nie będzie mógł znaleźć informacji na temat interesujących go produktów.
Widoczność w wyszukiwarce Google w wynikach organicznych będzie coraz mniejsza, jeśli przez kiepski content czas sesji użytkowników będzie krótki, a współczynnik odrzuceń będzie coraz wyższy.
Na stronie internetowej Twojej firmy nie może zabraknąć nagłówków i wartościowych treści, estetycznych zdjęć z atrybutami ALT. Strona powinna ładować się w ułamku sekundy i poprawnie działać na urządzeniach mobilnych.
Reklama w Internecie – kroku po kroku
O czym powinieneś pamiętać, by reklama Twojej firmy przyniosła oczekiwane rezultaty?
- Określenie grupy docelowej
Aby reklama w sieci była skuteczna, musi zainteresować odpowiednich odbiorców. Zastanów się więc, do kogo chcesz kierować swoje komunikaty – do studentów, seniorów, młodzieży, właścicieli małych firm, klientów premium, rodzin z dziećmi. Pomyśl, jakie potrzeby, motywacje i obiekcje mogą mieć Twoi odbiorcy. Im lepiej poznasz grupę docelową, tym lepiej.
- Wyznaczenie celów
Kolejny krok to wyznaczenie celów, najlepiej, wykorzystać metodę SMART. Celem może być zwiększenie rozpoznawalności, pomnożenie sprzedaży, zwiększenie liczby połączeń telefonicznych czy zarezerwowanych wizyt. Twój cel powinien być konkretny, określony w czasie, realny i mierzalny, na przykład zwiększenie liczby rezerwowanych wizyt o 20% w przeciągu trzech miesięcy.
- Wybór kanałów
Kolejna kwestia to dobór kanałów reklamy. Przemyśl, jakie rozwiązanie sprawdzi się w przypadku Twojej firmy. Czy będzie to pozycjonowanie i kampanie Google Ads, czy może działania w mediach społecznościowych, na przykład na Instagramie i Pintereście, a może najskuteczniejszy będzie e-mail marketing?
- Brief i harmonogram prac
Warto byś przygotował brief, w którym umieścisz najważniejsze informacje na temat planowanych działań. Na czym chcesz się skoncentrować? Które z produktów i usług chcesz promować w pierwszej kolejności? Jaki ma być styl komunikacji, jak mają wyglądać grafiki? Odpowiedź na najważniejsze pytania pozwoli Ci stworzyć skuteczną strategię działań.
Istotny jest również harmonogram prac. Jak często powinny być publikowane artykuły blogowe, ile wpisów tygodniowo powinno pojawić się na profilu w social mediach?
- Kwestie techniczne
Istotne są również kwestie techniczne, na przykład ustalenie budżetu, w tym maksymalnego kosztu pozyskania klienta, wybór formatu reklam (grafika, wideo, karuzela, dynamiczna reklama produktowa), określenie stron docelowych, na które kierować będą reklamy. Ważne jest także ustalenie modelu naliczania opłat (PPC, PPM, PPV). Kolejnym wymaganym działaniem może być optymalizacja strony docelowej, na przykład poprawa prędkości ładowania, responsywność, implementacja wartościowego contentu itp.
- Przygotowanie contentu
Po ustaleniu szczegółów, przychodzi czas na przygotowanie contentu. Pamiętaj, że treść reklamy musi być chwytliwa i, że nie może wprowadzać w błąd. W przypadku niektórych branż, m.in medycznej, mogą pojawić się dodatkowe ograniczenia. Ważne też, by treści artykułów i poradników były wyczerpujące i merytoryczne, najlepiej przygotowane przez ekspertów. Kolejna kwestia to grafiki – powinny wyróżniać się estetyką i podkreślać charakter marki. Wideo natomiast być wysokiej jakości – ważny jest dźwięk i obraz.
- KPI
Ważne jest także określenie skuteczności reklamy, należy więc ustalić KPI (Key Performance Indicators, czyli kluczowe wskaźniki efektywności). KPIs umożliwiają monitorowanie wyników i optymalizację działań. Wśród istotnych wskaźników znajdują się:
- CTR – wskaźnik klikalności reklamy, pokazujący, ile osób kliknęło w reklamę w stosunku do liczby jej wyświetleń.
- ROAS (Return on Ad Spend) – zwrot inwestycji w reklamę, czyli stosunek przychodów do kosztów kampanii.
- Konwersja – procent użytkowników, którzy wykonali pożądaną akcję (np. zakup, zapis na newsletter).
Reklama firmy w Internecie – dlaczego warto?
Dlaczego reklama w internecie jest tak ważna? Powodów jest wiele, przede wszystkim, użytkownicy szukają w sieci informacji na różne tematy, pytają o fachowców, zamawiają usługi i produkty. Klienci sprawdzają w Internecie opinie na temat restauracji, salonu fryzjerskiego, jakości obsługi klienta, weryfikują też profile w social mediach. Firmy, które nie dbają o reklamę w Internecie, wiele tracą.
Zgodnie ze statystykami:
- Dla 84% osób recenzje online są tak samo wiarygodne, jak rekomendacje znajomych lub członków rodziny. (Localiq)
- 30 milionów Polaków korzysta z internetu, z czego 78% dokonało przynajmniej raz zakupów online. (GEMIUS.COM)
- 93% użytkowników przed dokonaniem konwersji, weryfikuje recenzje online. (Localiq)
- 76% konsumentów, zanim odwiedzi stacjonarną siedzibę firmy, przeprowadza research w sieci. (Prnewswire.com)
- 75% użytkowników kupuje w polskich sklepach e-commerce. (GEMIUS.COM)
- 97% użytkowników poprzez Internet, dowiaduje się o istnieniu lokalnych firm. (The Media Captain)
- 19% użytkowników kupuje produkty poprzez media społecznościowe. (GEMIUS.COM)
Jakie jeszcze czynniki przemawiają za reklamą internetową?
Zasięg lokalny lub globalny reklamy
- Dzięki reklamie internetowej dotrzesz do odbiorców z całej Polski, z wybranego miasta lub dowolnego zakątka świata. Twoja oferta trafi do klientów lokalnych, na przykład z Katowic, Poznania, Gorzowa czy Lublina, czy do odbiorców z określonych dzielnic danego miasta.
- W przypadku Google Ads i Facebook Ads możesz wykorzystać targetowanie. Taka opcja sprawi, że reklamy trafią do odpowiedniej grupy docelowej, na przykład do osób w określonym wieku, mających konkretne zainteresowania, kobiet lub mężczyzn itp.
Wiarygodność i zaufanie odbiorców
- Zaufanie klientów ‒ użytkownicy największym zaufaniem darzą strony www z TOP 10 bezpłatnych wyników wyszukiwania. Pozycjonowanie jest więc zalecanym działaniem.
- Wartościowy ruch ‒ pozycja na pierwszej stronie wyszukiwarki to większy, wartościowy ruch na stronie www. Dla użytkowników liczą się wyłącznie domeny z najwyższych pozycji w rankingu, takie witryny uzyskują najwyższy CTR.
- Wyższa konwersja ‒ widoczność i wartościowy ruch to także wyższa konwersja. Konwersję stanowić mogą przesłanie zapytania ofertowego, zakup produktu lub usługi, zostawienie danych kontaktowych.
- Przewaga nad konkurencją ‒ im wyższe pozycje i lepsza widoczność w Internecie, tym większa przewaga nad konkurencją.
- Wizerunek eksperta – widoczność w sieci to również kreowanie wizerunku eksperta oraz budowa autorytetu tematycznego.
Mierzalne efekty reklam
- Niezależnie od wybranej formy reklamy, kluczem do sukcesu jest mierzenie efektywności. O ile przy tradycyjnych reklamach jest to dość trudne działanie, to przy reklamach w sieci nie ma z tym najmniejszego problemu. Za pomocą specjalistycznych narzędzi, na przykład takich, jak Google Analytics 4, Ahrefs czy Facebook Insights zweryfikujesz CTR, konwersję czy ROI.
Elastyczność i różnorodność formatów
Reklama w Internecie nie ogranicza się do jednej formy. Możesz zdecydować się na wartościowe artykuły, infografiki, banery, wideo, posty w mediach społecznościowych, Google Ads, pozycjonowanie. Możesz dopasować rodzaj reklamy do specyfiki oferty oraz wyznaczonych celów biznesowych.
Łączenie różnych form reklamy
Pozycjonowanie strony www lub sklepu e-commerce możesz połączyć z reklamą PPC, z RTM, czyli Real Timie Marketingiem, promocją w mediach społecznościowych i innymi działaniami. Dzięki temu będziesz budował swoją widoczność w sieci i docierał do klientów różnymi ścieżkami.
Przyszłość reklamy w Internecie
Rynek reklamy online jest bardzo dynamiczny, nikt nie ma pewności, co przyniesie przyszłość. Na dziś, wśród najbardziej obiecujących kierunków znajdują się technologie rozszerzonej rzeczywistości (AR) oraz wirtualnej rzeczywistości (VR).
Nie można też zapominać o ciągłym wzroście znaczenia mobilności. Smartfony i inne urządzenia mobilne stanowią główne narzędzie dostępu do Internetu dla coraz większej liczby użytkowników. Strony www i sklepy e-commerce muszą więc poprawnie działać i sprawnie ładować się na tabletach i smartfonach.
Reklama internetowa – podsumowanie
Reklama w Internecie to sposób, by Twoja firma ruszyła na przód. Już dziś postaw na działania, które w atrakcyjny sposób zaprezentują Twoją ofertę i sprawią, że trafi ona do właściwych osób. Nowoczesna strona internetowa, artykuły na blogu, działania w mediach społecznościowych, kampanie Google Ads – zdecydować się możesz na różne rozwiązania. Zanim wybierzesz najlepsze dla Twojej firmy opcje, przeanalizuj potrzeby grupy docelowej i określ istotne cele e-marketingowe oraz wskaźniki efektywności. Powodzenia!