SMM, czyli Social Media Marketing

Spis treści

Social media marketing – na czym polega, jakie działania obejmuje? Wskazówki i statystyki

Social Media Marketing, czyli SMM to jedna z zalecanych i najbardziej skutecznych form promocji w sieci. Z mediów społecznościowych, na przykład z Facebooka lub Instagrama, korzysta około 69% Polaków. Skuteczny marketing w social mediach pozwala więc na dotarcie do potencjalnych klientów, budowę rozpoznawalności i pozytywnego wizerunku. A jakie działania warto prowadzić, by zyskać sukces? 

Social Media Marketing – co to? 

SMM, czyli social media marketing, to strategia działań promocyjnych, które prowadzone są w social mediach, a więc za pomocą takich platform, jak Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn czy Tik Tok. Celem wdrażanych prac jest generowanie ruchu, pozyskiwanie klientów i rozpoznawalności. Przemyślana strategia marketingu w mediach społecznościowych umożliwia promocję usług, produktów, idei, budowę marki osobistej.

Social media – co to?

Social media, po polsku media społecznościowe, to serwisy i aplikacje internetowe oraz mobilne, które umożliwiają komunikację, interakcję oraz udostępnianie różnego rodzaju treści. Z założenia, social media mają ułatwiać dzielenie się przemyśleniami, doświadczeniami i zainteresowaniami. Kolejnym celem jest wspieranie nawiązywania kontaktów pomiędzy użytkownikami o podobnych zainteresowaniach.

Media społecznościowe są też popularnym narzędziem e-marketingu. Firmowy profil umożliwia budowę społeczności, która będzie wymieniać się opiniami na temat danej marki, usługi, produktu, wydarzenia itp. SM ułatwiają także angażowanie użytkowników w różnego rodzaju inicjatywy mające promować dany produkt.

Do najpopularniejszych mediów społecznościowych możemy zaliczyć takie serwisy i aplikacje jak Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, LinkedIn, TikTok, Snapchat.

Pozycjonowanie w social mediach – co to oznacza?

Pozycjonowanie w social mediach odnosi się do działań podejmowanych w celu poprawy widoczności i zasięgu treści lub profilu marki na platformach mediów społecznościowych. To strategia marketingowa, która ma na celu umieszczenie marki na czołowych pozycjach w wynikach wyszukiwania poszczególnych kanałów tj. Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, YouTube czy też Pinterest.

Pozycjonowanie w social mediach może przynieść takie korzyści, jak wzrost ruchu na stronie internetowej, angażowanie społeczności użytkowników, budowanie trwałych relacji z potencjalnymi klientami. Kluczowe elementy omawianego procesu to:

  • optymalizacja profilu,
  • tworzenie wartościowych treści,
  • wykorzystywanie odpowiednich hashtagów,
  • budowanie społeczności,
  • aktywne uczestnictwo w rozmowach,
  • udostępnianie treści innych użytkowników.

Istotne okazuje się także monitorowanie wyników – uzyskane dane pozwolą na optymalizację strategii.  

Jak prowadzić social media marketing
– najważniejsze strategie 

Publikacja postów, która przychodzi na myśl od razu, gdy mówimy o SMM, to dopiero pierwszy krok w stronę sukcesu. Bardzo ważne jest budowanie zasięgu, zyskiwanie uwagi użytkowników oraz zachęcanie ich do aktywności. Konieczna jest więc przemyślana strategia, regularność działań, bieżąca optymalizacja. Rozłóżmy to na czynniki pierwsze. 

Publikacja treści

Kluczowy jest wartościowy content. Treści o ważnej dla odbiorców tematyce, przygotowane z zaangażowaniem, to priorytet. W tym obszarze jest wiele możliwości, możesz publikować treści, zdjęcia, infografiki, wideo, miksować różne formy.

  • Wysoce zalecana jest publikacja opisów usług i produktów, informowanie odbiorców o premierach, zmianach w ofercie, nowych usługach. Jeśli zastanawiasz się nad wprowadzeniem do sklepu e-commerce kolejnego artykułu, zapytaj użytkowników o to, czy byliby zainteresowani zakupem. Nie wiesz jaką tkaninę uwzględnić w nowej kolekcji? Użytkownicy udzielą Ci najlepszych wskazówek.
  • Case studies, przykłady zrealizowanych zleceń, statystyki dotyczące firmy, to kolejne ciekawe treści, które jednocześnie będą dowodem słuszności. Bez względu na to, czy chodzi o remont mieszkania, stylizację rzęs, manicure, meble na wymiar, warto pochwalić się swoją pracą.
  • Ciekawą formą contentu będzie ukazanie życia firmy od kuchni. Awanse, urodziny, ważne wydarzenia, przygotowania do różnego typu wyzwań sprawią, że Twoja firma zyska bardziej ludzką twarz, a to ważny element w pozyskiwaniu zaufania klientów.
  • Ciekawostki z branży, informacje o trendach i nowościach, relacje z udziału w targach i konferencjach, pomogą Ci w budowie wizerunku eksperta w branży, zwiększą autorytet tematyczny strony www bądź sklepu e-commerce.
  • Kolejna opcja to zachęcanie do dzielenia się doświadczeniami, oceny firmy i produktów, przesyłania zdjęć, np. w zakupionych w Twoim sklepie e-commerce outfitach. User generated content cieszy się dużym zaufaniem i może przynieść wiele korzyści.

Wykorzystaj w pełni potencjał dostępnych możliwości.

Format treści w SM  Charakterystyka i możliwości Platformy social mediów 
Teksty (posty) Krótkie wpisy angażujące użytkowników, porady, cytaty, pytania, ankiety, ogłoszenia  Facebook, LinkedIn, Twitter
Grafiki Infografiki, zdjęcia produktowe, memy, estetyczne treści przyciągające uwagę Instagram, Pinterest, Facebook
Wideo krótkie Dynamiczne, łatwe do przyswojenia nagrania, prezentacja trendów, edukacja, instrukcje  TikTok, Instagram Reels, YouTube Shorts
Wideo długie Szczegółowe treści edukacyjne, poradniki, recenzje YouTube, Facebook
Stories Efemeryczne treści, które znikają po 24 godzinach, idealne do budowania relacji, są spontaniczne i naturalne Instagram, Facebook, Snapchat
Transmisje na żywo Interakcja w czasie rzeczywistym z odbiorcami. Sprawdzą się tutaj webinary, sekcje Q&A, prezentacje produktów Facebook, Instagram, YouTube, TikTok
Posty karuzelowe Możliwość pokazania wielu elementów w jednym poście (np. zdjęcia, teksty). Idealne rozwiązanie, jeśli chodzi o prezentację produktów Instagram, LinkedIn
GIF-y i animacje Przyciągają uwagę dzięki prostocie i dynamice, są łatwe w udostępnianiu i angażujące Twitter, Instagram, Facebook

SMM a budowa społeczności 

Odbiorcy muszą czuć, że ich zdanie i obecność mają dla Ciebie znaczenie. Jak tego dokonać? Pierwszym, bardzo ważnym krokiem, jest poznanie grupy docelowej, potrzeb i oczekiwań odbiorców. Tutaj pomocne są specjalistyczne narzędzia, ankiety, analiza trendów.

Krok kolejny to interakcja, odpowiadanie na komentarze i wiadomości prywatne, prośba o opinie, zachęcanie do dyskusji, CTA. Możesz także organizować ankiety, konkursy i wyzwania.

Forma interakcji w social mediach  Opis i zastosowanie
Komentarze i reakcje Odpowiadanie na komentarze użytkowników zwiększa zaangażowanie odbiorców i wzmacnia relacje
Ankiety i pytania Zbieranie opinii, poznawanie preferencji użytkowników
Tagowanie i oznaczanie Zachęcanie odbiorców do oznaczania marki w treściach oraz do udostępnienia treści
Konkursy Konkursy, które wymagają aktywności użytkowników (np. kreatywne zdjęcia, udostępnianie postów)
Grupy społecznościowe Tworzenie przestrzeni dedykowanych klientom i entuzjastom marki
Transmisje na żywo Odpowiedzi na pytania w czasie rzeczywistym, pokazanie autentyczności marki

Reklama płatna a serwisy społecznościowe

Ważnym elementem social media marketingu są reklamy płatne, np. Facebook Ads, Instagram Ads itp. Kampanie płatne są doskonałym uzupełnieniem działań organicznych i dają wiele dodatkowych możliwości.

  • Pozyskiwanie nowych klientów: Reklamy płatne w social mediach pozwalają dotrzeć do osób spoza grona obserwujących, a to kluczowa strategia w zdobywaniu nowych klientów. Reklamy zwiększają także rozpoznawalność marki.
  • Generowanie ruchu: Reklamy mogą kierować użytkowników na stronę internetową lub do sklepu online, a to duże wsparcie działań sprzedażowych.
  • Wzrost zaangażowania: Atrakcyjne treści reklamowe zachęcają odbiorców do interakcji, np. polubienia wpisu, napisania komentarza, udostępnienia czy obserwowania profilu.
  • Remarketing: Remarketing umożliwia dotarcie do osób, które wcześniej miały kontakt z marką, na przykład oglądały produkty w sklepie e-commerce, ale zrezygnowały z zakupów. Remarketing to szansa, żeby przypomnieć odbiorcom o ofercie i zwiększyć szansę na finalizację transakcji.
  • Opcja targetowania: Precyzyjne targetowanie reklam sprawia, że treści docierają do odbiorców, którzy mogą być zainteresowani ofertą. 

Współpraca z influencerami

Coraz większą popularność zyskuje influencer marketing. Wsparcie influencerów, którzy mogą pochwalić się imponującym gronem odbiorców, może być dużym krokiem naprzód. Dlaczego? Ponieważ opinie influencerów uznawane są wiarygodne, zwykle cieszą się większym zaufaniem niż tradycyjne formy reklamy.

Analiza rezultatów i optymalizacja

Jak w przypadku każdej formy marketingu, tak samo w SMM, ważna jest analiza wyników. Istotna jest weryfikacja liczby i aktywności użytkowników, identyfikacja wpisów, które cieszą się największą popularnością, sprawdzanie skuteczności reklam. To jednak nie koniec.

Warto weryfikować wszelkie wzmianki na temat firmy, śledzić oznaczenia, cytowania, opinie, linki, komentarze. Takie działanie sprawi, że będziesz na bieżąco z informacjami, które pojawiają się w sieci na temat Twojej firmy. Być może znajdziesz inspiracje na ulepszenie produktów i usług, a w razie nieprzychylnych wzmianek, będziesz mógł szybko zareagować.

Social media marketing – najlepsze praktyki

Jakie są najlepsze praktyki w social media marketingu? Mamy kilka wskazówek.

Uzupełnienie danych

Bez względu na to, na jakich platformach działasz, Twój profil powinien być w 100% uzupełniony. Zadbaj więc o ciekawy opis firmy, zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle, odnośnik do strony internetowej i inne dane. Im dokładniej uzupełnisz profil, tym odbiorcy uzyskają więcej informacji, a to zwiększy szanse na konwersję.

Spójna stylistyka

Możesz prowadzić działania marketingowe na wielu platformach, ale pamiętaj o tym, jak ważna jest spójność, określenie konkretnego stylu komunikacji, stosowanie wybranych kolorów. Eksponuj firmowe barwy, wykorzystaj je w grafikach, postach i materiałach wideo. Korzystaj też z konkretnego lub konkretnych szablonów, np. te same ramki, typografia czy filtry na zdjęciach. Pomoże Ci to zwiększyć rozpoznawalność marki.

Nazwa firmy

Zadbaj o spójną pisownię nazwy firmy, o to, by była konsekwentnie stosowana w różnych mediach. Dla przykładu, nasza agencja to 1stplace.pl i tak zawsze ją zapisujemy, nie 1STplace.pl czy 1stPlace.pl.

Logo

Logo to kolejna z podstawowych kwestii. Zdecyduj się na konkretne rozwiązanie i konsekwentnie je stosuj. Zadbaj jednak o to, by logo było dopasowane pod kątem wymiarów wymaganych na danej platformie.

  • Facebook i Instagram: 180×180 px (kwadratowe, wyśrodkowane).
  • LinkedIn: 400×400 px.
  • YouTube: 800×800 px.

Logo jest kluczowym elementem budowania rozpoznawalności i profesjonalnego wizerunku marki.

Regularne publikacje

Wrzucanie wpisu raz na jakiś czas nie przyniesie oczekiwanych rezultatów. Co więcej, jeśli użytkownicy zauważą, że na Twoim profilu w social mediach niewiele się dzieje, szansa na to, że o nim zapomną, wzrośnie, a tego nie chce żadna firma.

Publikuj co najmniej dwa wpisy w tygodniu. Najlepszym rozwiązaniem jest opracowanie harmonogramu publikacji, na przykład na trzy miesiące do przodu. W harmonogramie uwzględnij ważne wydarzenia, premiery, święta itp. Skup się także na tym, by być na bieżąco, śledź trendy, możesz też wykorzystać moc RTM, czyli real time marketingu.

SMM – najpopularniejsze portale społecznościowe

Facebook

Facebook to najpopularniejszy serwis społecznościowy na świecie, który sprawdza się praktycznie w każdej branży, przede wszystkim, jeśli chodzi o marketing B2C, czyli business-to-consumer. Prowadzenie profilu na Facebooku to dobre rozwiązanie dla firm działających w takich obszarach, jak:

  • handel detaliczny, sklepy odzieżowe, sklepy z akcesoriami,
  • gastronomia, firmy cateringowe, restauracje, kawiarnie, cukiernie,
  • rozrywka, kluby, zespoły muzyczne, animatorzy,
  • hotele, pensjonaty, biura podróży,
  • siłownie, kluby fitness, trenerzy personalni,
  • salony kosmetyczne, salony fryzjerskie, spa.

Facebook – przydatne dane 

  • 19 godzin i 47 minut – tyle czasu przeciętny użytkownik poświęca na aktywności na Facebooku. (WPBeginner)
  • 54,3% użytkowników korzysta z Facebooka, aby poznać nowe marki. (WPBeginner
  • 89% marketerów na całym świecie prowadzi działania na Facebooku. (Sproutsocial)
  • w sierpniu 2024 roku liczba użytkowników Facebooka w Polsce uzyskała wynik w postaci 24,75 mln. (Statista)
  • Facebook, zgodnie z danymi Tiago Bianchi z 11 lutego 2025 r., jest trzecią najpopularniejszą stroną www na świecie. Na pierwszym miejscu znalazło się Google, na drugim YouTube. (Statista)
  • 2,19 miliarda osób – tyle wynosi liczba użytkowników, do których marketerzy docierają za pomocą reklam na Facebooku. (WPBegginer)

Instagram.com

Instagram to popularny, umożliwiający przesyłanie zdjęć serwis, przejęty przez Facebooka w 2012 roku. Instagram to dobre rozwiązanie dla branż, w których pierwsze skrzypce grają estetyka, emocje, interakcje z odbiorcami. Instagram dobrze sprawdzi się w branży modowej, kosmetycznej, florystycznej. Na prowadzenie profilu na Instagramie decydują się także architekci oraz osoby działające w branży medycznej.

Instagram – przydatne dane 

  • Zgodnie z danymi z 2024 roku, z Instagrama korzystają aż 2 miliardy aktywnych użytkowników miesięcznie. Taki wynik czyni platformę jedną z najpopularniejszych na świecie. (Sprout)
  • 62,7% osób korzysta z Instagrama, aby zweryfikować marki i proponowane przez nie rozwiązania. (Wpbeginner)
  • 60% użytkowników Instagrama to osoby w wieku od 18 do 34 lat. (Sprout)
  • 4,65 miliarda – do tylu użytkowników docierają za pośrednictwem Instagrama marketerzy. (Wpbeginner)
  • 2/3 czasu eksploracji Instagrama użytkownicy poświęcają na wideo. (Reuters)
  • Największą liczbę obserwatorów uzyskało oficjalne konto platformy (@instagram)- wynik wynosi aż 685 milionów. Wśród najpopularniejszych kont na świecie znajdują się także: Cristiano Ronaldo (@cristiano) – 649 milionów obserwujących, Lionel Messi (@leomessi) – 505 milionów. (EN.WIKIPEDIA.OR). 

Pozycjonowanie na Instagramie

  • Estetyczne publikacje – udostępnianie wysokiej jakości zdjęć i grafik.
  • Wykorzystanie hashtagów – dodawanie hashtagów zwiększy zasięg i sprawi, że dotrzesz do nowych użytkowników.
  • Story i Live – Instagram Stories i transmisje na żywo zaangażują użytkowników w czasie rzeczywistym (dobrym rozwiązaniem w tym przypadku są Q&A).
  • Współpraca z influencerami – nawiązywanie współpracy z influencerami zwiększy rozpoznawalność marki. 

Pinterest

Pinterest będzie doskonałym wyborem dla branż, w których duże znaczenie mają estetyka oraz emocje związane z produktami lub usługami. Będą to:

  • marki odzieżowe, projektanci mody, sklepy e-commerce,
  • projektanci wnętrz, sklepy z meblami, dekoracje do domu,
  • restauracje, blogerzy kulinarni, firmy cateringowe,
  • floryści, firmy zajmujące się obsługą florystyczną imprez i przygotowywaniem innych dekoracji,
  • sklepy ogrodnicze, kwiaciarnie,
  • twórcy handmade, producenci materiałów rzemieślniczych,
  • firmy działające w branży ślubnej,
  • hotele, restauracje.

Omawiana platforma to dobre rozwiązanie dla użytkowników, którzy szukają inspiracji.

Pinterest – przydatne dane 

  • 82% użytkowników korzysta z Pinteresta za pomocą aplikacji mobilnej.
  • 1,5 miliarda – tyle pinów użytkownicy zapisują tygodniowo. (Thesocialshepherd)
  • Z Pinteresta korzystają 522 miliony użytkowników na całym świecie.  (Thesocialshepherd)
  • 16,7 mln – tyle wynosi liczba aktywnych użytkowników w skali miesiąca. (Thesocialshepherd)
  • Użytkownicy platformy: 70% kobiet i 30% mężczyzn. BUSINESS.PINTEREST.COM
  • 46% użytkowników ma 18-24 lat, 40% to osoby w wieku 25-34, 39% osoby w wieku 35-44 lata. BUSINESS.PINTEREST.COM

Pinterest – pozycjonowanie 

  • Tworzenie inspirujących tablic – tworzenie tematycznych tablic związanych z marką i wartościami, udostępnianie atrakcyjnych zdjęć i grafik.
  • Optymalizacja opisów i tagów – dodawanie opisów i tagów związanych z treściami, które mają potencjał przyciągnięcia uwagi i generowania ruchu.

LinkedIn.com

LinkedIn.com to popularny serwis biznesowy. Profil na wspomnianej platformie sprawdzi się w przypadku firm działających w branży B2B, czyli business-to-business, będzie też dobrym rozwiązaniem dla specjalistów, którzy chcą pochwalić się swoimi osiągnięciami.

Na aktywne działania na LinkedIn decydują się agencje e-marketingowe, firmy działające w obszarze HR, firmy IT, producenci oprogramowania, startupy technologiczne, agencje consultingowe i doradcze. Z takiego rozwiązania korzystają także:

  • szkoły biznesu, uniwersytety, szkoły językowe,
  • organizatorzy eventów, konferencji, targów,
  • firmy produkcyjne, dystrybutorzy,
  • firmy logistyczne, spedycyjne, operatorzy transportowi,
  • agencje reklamowe, firmy graficzne, firmy z branży designu.

LinkedIn – przydatne dane 

  • 571 milionów użytkowników na świecie korzysta z LinkedIn. (Webfx)
  • 174 miliony użytkowników korzysta z wersji LinkedIn Premium. (Webfx) 
  • 64% marketerów wykorzystuje LinkedIn do celów promocyjnych. (Webfx) 
  • 60% użytkowników LinkedIn jest w wieku od 25 do 34 lat. (Webfx). 

Pozycjonowanie na LinkedIn

Zasady pozycjonowania na LinkedInie:

  • Budowanie sieci kontaktów – nawiązywanie relacji z innymi specjalistami w branży.
    Udostępnianie dowodów słuszności – informowanie o osiągnięciach i sukcesach marki oraz jej pracowników.
  • Publikowanie opinii i porad – udzielanie wartościowych porad i dzielenie się wiedzą z danej dziedziny (dzięki temu zbudujesz autorytet marki).

Tik-Tok

Tik-Tok to portal społecznościowy skupiający się na contencie wideo. W Polsce platforma zyskała popularność w 2020 roku. Krótkie, umieszczone na Tik-Toku filmy inspirują, bawią, edukują i dostarczają wielu emocji. Na Tik-toku można umieścić prezentacje produktów bądź zrealizowanych usług, instruktaże i wiele, wiele innych. 

Tik-Tok – przydatne dane 

  • Użytkownicy spędzają na Tik-Toku ponad godzinę dziennie. (Sprinklr)
  • 61% użytkowników odkrywa na Tik-Toku nowe marki. (Thesocialshepherd)
  • 67% użytkowników przyznaje, że dzięki Tik-Tokowi odkryło nowe marki i produkty (Thesocialshepherd)
  • W ostatnim kwartale 2024 roku Tik-Tock wygenerował około 186 milionów pobrań. (Statista

Twitter.com

Twitter to platforma, z której korzystają miliony użytkowników. Jeśli chodzi o działania na Twitterze, to istotne są: 

  • najnowsze informacje,
  • szybkie reagowanie na różnego typu wydarzenia.

Za pośrednictwem Twittera firmy mogą dzielić się newsami, raportami i informacjami z różnych dziedzin. Omawiana platforma jest dobrym rozwiązaniem dla firm technologicznych oraz działających w branży PR.

Twitter -przydatne dane 

  • Twitter zajmuje 12.  miejsce pod kątem popularności (Thesocialshepherd)
  • 33% użytkowników obserwuje marki i firmy na Twitterze (Thesocialshepherd)
  • 335,7 miliona – tyle wynosi liczba użytkowników Twittera na całym świecie (Thesocialshepherd). 

Pozycjonowanie na Twitterze

  • Wykorzystanie hashtagów -stosowanie popularnych w danej branży hasztagów.
  • Angażowanie się w rozmowy – udział w dyskusjach, odpowiadanie na pytania i komentarze, udostępnianie treści innych użytkowników.
  • Śledzenie trendów – wykorzystywanie aktualnych tematów i trendów, aby dotrzeć do większej liczby użytkowników.

YouTube.com

W dobie, w której wideo content jest coraz bardziej popularny, YouTube staje się doskonałym sposobem na docieranie do klientów i budowanie z nimi relacji. Kanał na omawianej platformie umożliwia dzielenie się wiedzą i nowinkami, a także przeprowadzanie prezentacji produktów czy usług. YouTube sprawdzi się w wielu branżach, począwszy od agencji e-marketingowych, po medycynę, trenerów personalnych, szkoły tańca czy branżę nieruchomości.

YouTube.com- przydatne dane 

  • Z YouTube korzysta miesięcznie około 2,5 miliardów użytkowników. (Sprinklr)
  • Użytkownicy urządzeń mobilnych korzystają z YouTube dwa razy częściej niż użytkownicy komputerów stacjonarnych. (Sprinklr)
  • 46% użytkowników YouTube’a to kobiety, 54% to mężczyźni. (Webfx)
  • Światowe przychody uzyskane z reklam YouTube w przedostatnim kwartale 2023 roku wynosiły 7 miliardów dolarów. (Webfx)

Pozycjonowanie na YouTube

  • Optymalizacja treści wideo – tworzenie wysokiej jakości filmów, które są interesujące i angażują widzów. Optymalizacja tytułów, opisów i tagów wideo pod kątem lepszego pozycjonowania w wynikach wyszukiwania.
  • Budowanie społeczności – zachęcanie do subskrypcji kanału, komentowania i udostępniania filmów oraz angażowanie się w dialogi z widzami.
  • Współpraca z innymi twórcami – wystąpienia gościnne itp. 
Platforma Opis i przeznaczenie SM Kluczowe funkcje i możliwości
Facebook Najpopularniejsza platforma społecznościowa. Szeroka demografia, szczególnie osoby 25-45 lat. -Grupy tematyczne i wydarzenia
-Reklamy targetowane (Facebook Ads)
-Rozbudowane analizy (Insights)
-Transmisje na żywo (Facebook Live)
Instagram Platforma skupiona na treściach wizualnych – wideo, zdjęcia, relacje (stories). Młodsi odbiorcy (18-34 lata)  – Posty i stories
– Reels (krótkie filmy)
– Sklepy i tagowanie produktów
Hashtagi 
– Rozbudowane narzędzia reklamowe
Pinterest  Katalog inspiracji – zdjęcia, grafiki, pomysły DIY, 70% użytkowników to kobiety w wieku 18-40 lat – Tablice tematyczne
– Piny z linkami do stron www
– Reklamy produktowe
– Wyszukiwarka wizualna
Linkedin Platforma biznesowa skoncentrowana na networkingu i rozwoju zawodowym, użytkownicy to specjaliści z różnych branż, firmy, osoby szukające pracy i zatrudniające – Profile osobiste i firmowe
– Ogłoszenia o pracę – Reklamy B2B i możliwości targetowania wg branży
Tik-Tok Platforma krótkich, kreatywnych nagrań, popularna wśród młodszej grupy odbiorców, głównie użytkownicy w wieku 16-24 lat – Krótkie wideo (do 10 minut)
– Filtry, efekty, dźwięki
– Reklamy i współpraca z influencerami
YouTube Największa platforma wideo zawierająca nagrania o różnej tematyce, filmy, vlogi, reklamy. Szeroka grupa odbiorców, głównie 18-49 lat – YouTube Shorts
– Transmisje na żywo
– Możliwość zarabiania (monetyzacja, reklamy)
– Analityka
Twitter Platforma z krótkimi, dynamicznymi treściami (tweetami), i aktualnościami, użytkownicy to głównie politycy, dziennikarze – Hashtagi
– Posty
– Ankiety i retweety
– Szybka reakcja na aktualne wydarzenia
Snapchat Przesyłanie zdjęć i krótkich filmów – Efemeryczne treści 
– Filtry i efekty AR
– Stories i Spotlight

Social Media Marketing – korzyści

Za nami definicja social media marketingu, omówienie najważniejszych działań i dobrych praktyk. Przejdźmy teraz do korzyści wynikających z prowadzenia działań marketingowych w social mediach. Zacznijmy od kilku statystyk:

  • W 2024 roku liczba aktywnych użytkowników mediów społecznościowych przekroczyła 5 miliardów, co stanowi 62,3% populacji.  (DataReportal)
  • Przeciętny użytkownik spędza na eksploracji platform mediów społecznościowych około 2 godziny i 20 minut dziennie. (DataReportal)
  • Szacuje się, że do 2027 roku liczba użytkowników mediów społecznościowych przekroczy 6 miliardów. (WPBeginner)
  • 91% użytkowników korzysta z mediów społecznościowych za pomocą urządzeń mobilnych. (Sprinklr)
  • 73,9% użytkowników szuka w social mediach marek, których produkty chce zakupić. (WPBeginner)
  • 48,9% użytkowników korzysta z mediów społecznościowych, by lepiej poznać ulubione marki. (WPBeginner)
  • 43% użytkowników za pomocą mediów społecznościowych odkrywa nowe marki i produkty. (WPBeginner)
  • 54% nastolatków przyznaje, że rezygnacja z mediów społecznościowych byłaby dla nich trudnością. (Pew Research Center)
  • W 2024 r. wydatki na reklamę w mediach społecznościowych na całym świecie wyniosły 234,14 mld dolarów amerykańskich. (Statista)
  • 71% konsumentów chętniej poleci markę, z którą miało pozytywne doświadczenia w mediach społecznościowych. (Sprinklr)
  • Użytkownicy wydają około 20–40% więcej, jeśli dana marka dba o dobrą komunikację za pomocą mediów społecznościowych. (Sprinklr)

Social media marketing może przynieść wiele korzyści. Przemyślane działania to: 

  • Zwiększenie rozpoznawalności i budowanie wizerunku marki

Aktywność na Facebooku, Pintereście, Instagramie bądź innej platformie, to sposób na pozyskiwanie nowych klientów i zwiększenie rozpoznawalności marki. Większość użytkowników weryfikuje działania firm w social mediach.

  • Generowanie ruchu

W social mediach możesz prezentować produkty i usługi, poinformować odbiorców o promocjach i nowościach w ofercie, a co za tym idzie, zwiększyć szansę na konwersję. Ciekawe wpisy, linki prowadzące na stronę internetową lub do sklepu e-commerce wspierają proces link buildingu i pozycjonowania witryny, są także dodatkowym źródłem ruchu. 

  • Budowa relacji

Dzięki mediom społecznościowym firmy mogą bezpośrednio komunikować się z klientami, odpowiadać na pytania użytkowników, rozwiązywać ich problemy. Wiele biznesów, również tych niewielkich, doskonali ofertę, poprawia poziom obsługi klienta na podstawie feedbacka z mediów społecznościowych.

Co więcej, poprzez udostępnianie wartościowych treści, reagowanie na komentarze i tworzenie angażujących kampanii, marki stają się bardziej ludzkie i dostępne dla swoich odbiorców.

Kiedyś wszyscy widzieli takie same reklamy. Dziś, dzięki mediom społecznościowym, marki mogą dostosowywać komunikację do potrzeb odbiorców.

Dzięki zaawansowanym algorytmom i analizie danych, można precyzyjnie określić zainteresowania, zachowania zakupowe i preferencje użytkowników. Wielu z nas już przestaje się dziwić, gdy widzi reklamę konkretnego produktu. To nie magia, to precyzyjna segmentacja.

  • Wiarygodność firmy

Budowa relacji to proces, który działa w obie strony. Użytkownicy mogą lepiej poznać firmę: życie zespołu od kuchni, sukcesy, wyzwania. Odbiorcy mogą także śledzić aktywności firmy, na przykład udział w targach i wydarzeniach branżowych, szkolenia itp. Wszystko to zwiększa wiarygodność firmy, sprawia, że pokazuje ona swoją ludzką twarz, a jednocześnie buduje wizerunek eksperta. 

Ważnym elementem w budowanie wiarygodności są recenzje i opinie. Działania w mediach społecznościowych i zachęcanie odbiorców do napisania kilku zdań to wysoce zalecane rozwiązanie. 

  • Poszerzenie grona odbiorców i sprzedaż 

Profile społecznościowe, np. Instagram, Facebook czy Pinterest stanowią także wsparcie sprzedaży. Instagram Shopping pozwala na bezpośrednią sprzedaż w aplikacji. W przypadku Facebooka sprzedaż wspiera Marketplace oraz opcja integracji narzędzi e-commerce. Buyable Pins na Pintereście umożliwia zakup produktów prezentowanych na zdjęciach. 

social media, social media marketing
Social media – zalety

Social media marketing – koszty 

Kosztami, jakie generuje social media marketing, zainteresowanych jest wiele firm. Niestety, udzielenie jednoznacznej odpowiedzi jest niemożliwe – wpływ na koszty ma mnóstwo czynników, na przykład: 

  • liczba i rodzaj obsługiwanych profili społecznościowych,
  • tygodniowa liczba wpisów, 
  • budżet na reklamę płatną, 
  • autorskie grafiki,
  • sesje zdjęciowe,
  • w przypadku samodzielnych działań dodatkowo należy uwzględnić zakup dostępu do specjalistycznych narzędzi.  
Działania w SMM  Koszty SMM
Reklamy i posty 50–300 zł za profesjonalny, przygotowany przez copywritera tekst
Grafiki 50–500 zł za grafikę 
Wideo Produkcja: 500–10 000 zł,  montaż: 200–2000 zł za projekt
Zarządzanie mediami społecznościowymi – freelancer  Współpraca z freelancerem to miesięczny koszt w wysokości 500/3000 zł miesięcznie za zarządzanie jednym profilem. Na stawkę wpływa między innymi liczba postów w miesiącu
Zarządzanie mediami społecznościowymi – agencja social media marketingu Współpraca z agencją SMM to koszt w wysokości 3000–20 000 zł na miesiąc. Są to zwykle koszty pełnej obsługi z zakresu social media marketingu 
Budżet reklamowy (Social Ads) Małe firmy, około 500–5000 zł/miesiąc
Średnie, około 10 000–50 000 zł/miesiąc
Duże marki, około 100 000 zł+/miesiąc
Koszt za kliknięcie (CPC) Facebook/Instagram: 0,50–5 zł
LinkedIn: 5–20 zł
TikTok: 0,50–3 zł
Koszt za tysiąc wyświetleń (CPM) Facebook: od 10 zł
LinkedIn/TikTok: do 30 zł
Konsultacje ekspertów 200–1000 zł za godzinę
Konkursy/promocje 500–5000 zł na nagrody i logistykę
Sesje zdjęciowe 1000–10 000 zł za profesjonalną sesję
Mikroinfluencerzy (do 10k obserwujących) 500–3000 zł za post/współpracę
Makro influencerzy (10k–100k) 15 000 zł+ za kampanię

Media społecznościowe – jakie platformy wybrać, by dotrzeć do odbiorców?

Jak widać, możliwości jest bardzo dużo. I tutaj pojawia się pytanie – czy aby realizować różne cele e-marketingowe, musisz prowadzić działania na każdej z wymienionych platform? Nie. Lepiej byś skupił się na jednym do trzech profil, ale zadbał o to, by wybrane platformy były prowadzone w prawidłowy sposób. A czym kierować się przy wyborze?

Grupa docelowa

Aby wybrać odpowiednie profile w mediach społecznościowych, w pierwszej kolejności poznaj swoją grupę docelową. Określi, jakie są ulubione kanały odbiorców, w jakim wieku są Twoi klienci, jakie mają oczekiwania. 

Poszczególne platformy przyciągają użytkowników w konkretnym wieku, np.

  • Instagram – z platformy korzystają młodsze osoby, zwłaszcza w wieku 18-35 lat. Instagram cieszy się zainteresowaniem wśród miłośników mody, zdrowego trybu życia, zagadnień związanych ze zdrowiem i urodą. 
  • LinkedIn to platforma dla specjalistów z różnych dziedzin, na przykład copywriterów, managerów, finansistów, firm działających w obszarze B2B. Z platformy korzystają osoby szukające możliwości rozwoju, budujące ścieżkę kariery, chcące nawiązać kontakty biznesowe i poszerzyć wiedzę.
  • Facebook skupia osoby w różnym wieku, ale największą popularnością cieszy się wśród użytkowników powyżej 30. roku życia.
  • Pinterest przyciąga użytkowników, którzy szukają inspiracji, pomysłów na aranżacje wnętrz, wskazówek ze świata mody, kulinariów, branży florystycznej i modowej. Dominującą grupą są kobiety w wieku 25-44 lata, choć platforma stopniowo zdobywa też popularność wśród mężczyzn.

Media społecznościowe

Rodzaj treści

Przeanalizuj czy chcesz publikować treści, czy lepszym wyborem będą zdjęcia i infografiki, a może wideo. Rodzaj contentu wskaże Ci kierunek działań i ułatwi wybór platformy. W przypadku niektórych branż, niemal od razu przychodzą na myśl konkretne formy contentu oraz konkretne portale społecznościowe, na przykład:

  • branża modowa – Pinterest, Instagram,
  • B2B, consulting – LinkedIn,
  • Technologia, IT – Twitter. 

Social media marketing – najważniejsze narzędzia

Dużym wsparciem w przygotowaniu strategii oraz w prowadzeniu działań z zakresu social media marketingu, są specjalistyczne narzędzia. Z jakich rozwiązań szczególnie warto korzystać?

Hootsuite

Hootsuite to narzędzie, które oferuje wiele funkcji, przydatnych podczas prowadzenia działań w mediach społecznościowych. Są to:

  • Opcja inteligentnego planowania i publikacji wpisów, wskazówki dotyczące daty publikacji.
  • Nawet jeśli prowadzisz działania na kilku platformach, wszystkie czynności wykonujesz z poziomu jednego pulpitu.
  • Dostępne w narzędziu dane analityczne pozwolą Ci na optymalizację wpisów, zwiększenie ich skuteczności i oczywiście, wyprzedzenie konkurencji.
  • Hootsuite dostarcza także danych na temat trendów, a to może sprawić, że Twoje treści zawsze będą na czasie.

Buffer

Buffer to kolejne narzędzie, które pomoże Ci w zarządzaniu kanałami w mediach społecznościowych – na Facebooku, Instagramie, Pintereście, Twitterze itp. Narzędzie ułatwia publikacje, umożliwia generowanie pomysłów na posty oraz analizę efektów działań. Kolejne funkcje to sugerowanie hashtagów, śledzenie komentarzy i innych interakcji.

BuzzSumo

BuzzSumo to narzędzie, które wspiera optymalizację działań z zakresu marketingu treści i mediów społecznościowych. Wśród najważniejszych funkcji znajdują się: monitorowanie popularności treści, identyfikacja trendów, analiza zaangażowania odbiorców.

W social media marketingu warto też korzystać z takich narzędzi, jak Google Trends czy Google Analytics. W przygotowaniu grafik pomoże natomiast Canva

social media marketing, smm
social media marketing, smm

Social media marketing agency

Social media marketing wymaga dobrze opracowanej strategii, a co za tym idzie, wiedzy i umiejętności. Ważna jest wiedza dotycząca wybranej platformy social mediów, contentu, e-marketingu, działania reklam płatnych. Przydatne są także umiejętności graficzne, analityczne oraz kreatywność. Wszystko to sprawia, że wiele firm decyduje się na współpracę z agencją social media marketingu.

Media marketing agency to firma, która specjalizuje się w tworzeniu, implementacji oraz optymalizacji strategii marketingu mediów społecznościowych. Zespół agencji SMM analizuje grupę docelową, opracowuje szczegółowy harmonogram publikacji, zajmuje się przygotowaniem grafik, reklamą płatną. Do zadań specjalistów należy także zachęcenie odbiorców do interakcji, zwiększanie zasięgów, budowanie relacji z użytkownikami.

Część agencji social mediów zajmuje się również optymalizacją strony www bądź sklepu e-commerce, pozycjonowaniem, reklamami Google Ads. Dzięki temu firmy mogą korzystać z kompleksowych usług z zakresu e-marketingu.

Social media manager

Social media manager to specjalista, który zajmuje się omawianym dziś social media marketingiem. Zadania specjalisty mogą różnić się w zależności od potrzeb firmy, którą reprezentuje w sieci, wymagań agencji, w której pracuje, doświadczenia i umiejętności.

Social media manager skupia się głównie na zarządzaniu marketingiem na Facebooku, Instagramie, Twitterze, LinkedIn czy TikToku. Odpowiada za opracowanie strategii, analizę wyników, przebieg różnego typu prac. Często zarządza zespołem copywriterów, grafików czy specjalistów ds. płatnej reklamy, np. Facebook Ads.

Taka osoba zwykle też kontaktuje się z właścicielem profilu, ustala plan działań, omawia propozycje i pomysły na content, grafiki, organizowanie wydarzeń itp.

Marketing i social media – studia

Wraz z coraz większą popularnością social mediów, zwiększa się zapotrzebowanie na specjalistów, którzy zajmą się działaniami marketingowymi na różnych platformach społecznościowych. Wykonywanie takich prac wymaga wiedzy i odpowiednich umiejętności, właśnie dlatego, coraz więcej osób zainteresowanych jest edukacją z tego zakresu.

Osoby w różnym wieku szukają studiów, kursów, różnego typu materiałów na temat mediów społecznościowych i social media marketingu. Jakie są w tym zakresie możliwości? Wiele uczelni oferuje studia licencjackie, magisterskie, podyplomowe z zakresu marketingu i social media marketingu. Programy takich studiów obejmują zwykle marketing i specyfikę działania różnych platform.

Dostępne są również kursy – zarówno online, jak i stacjonarne. Zdecydować się można na darmowe szkolenia, szkolenia płatne czy warsztaty kończące się uzyskaniem certyfikatu. W sieci dostępne są również poradniki, e-booki, artykuły, które omawiają różne zagadnienia social media marketingu.

Social media marketing praca

Praca w social media marketingu to kreatywne i dające wiele satysfakcji zajęcie. Tacy specjaliści mogą znaleźć zatrudnienie w agencjach e-marketingowych, w agencjach seo czy agencjach 360 stopni. Co więcej, wiele firm prowadzi własne działy reklamy, promocji i PR, a specjaliści ds. social mediów stanowią ważną część zespołu. W ofertach wielu firm znajdują się również propozycje staży, które są ciekawą propozycją dla osób, które dopiero poznają świat social media marketingu.

Praca w social media marketingu Opis działań, obowiązków, trendów w SSM 
Zakres obowiązków  – Tworzenie strategii działań w mediach społecznościowych
– Tworzenie angażujących treści (posty, wideo, grafiki)
– Zarządzanie kampaniami reklamowymi
– Analiza wyników i raportowanie
– Współpraca z influencerami, kontakt z klientem, na wyższych stanowiskach zarządzanie zespołem 
Popularne stanowiska w SSM -Social Media Manager
– Content Creator
– Community Manager
Performance Marketing Specialist
– Influencer Marketing Specialist
Umiejętności twarde  – Znajomość platform, ich specyfiki i możliwości (Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok, YouTube)
– Obsługa narzędzi graficznych (Canva, Adobe Photoshop)
– Analiza danych (Google Analytics, Meta Insights)
– Zarządzanie kampaniami reklamowymi
Umiejętności miękkie – Kreatywność
– Komunikatywność
– Zdolności organizacyjne
– Umiejętność pracy pod presją
Narzędzia wspierające – Publikacje: Hootsuite, Buffer, Later
– Analiza: Brand24, NapoleonCat, Google Analytics
– Tworzenie treści: Canva, Adobe Creative Suite
– Reklamy: Facebook Ads Manager, TikTok for Business
Trendy w SMM – Rosnąca popularność wideo (TikTok, Reels, Shorts)
AI w marketingu (personalizacja, automatyzacja)
– Autentyczność przekazu
– Zrównoważony rozwój i wartości marki
Wynagrodzenie – Osoby początkujące: 3 000–5 000 zł brutto/miesiąc
– Osoby z doświadczeniem: 6 000–12 000 zł brutto/miesiąc
– Freelancerzy: 100–300 zł/godz. lub 2 000–10 000 zł za projekt

Miesięczny koszt związany z social media marketingiem może więc wynosić 1000 zł, jak i 10 000. Małe i średnie firmy zwykle przeznaczają budżety w wysokości 1000- 3000 zł miesięcznie. 

Social media marketing a inne formy marketingu 

Choć social media marketing odgrywa coraz ważniejszą rolę, to nie stanowi jedynej, zalecanej formy promocji biznesu. SMM warto łączyć z innymi formami e-marketingu, pozwoli to na docieranie do klientów różnymi drogami i budowę trwałej widoczności w sieci. 

SMM a pozycjonowanie

Oprócz aktywności na Facebooku, Pintereście czy na  Instagramie, warto także skupić się na zwiększaniu widoczności strony www bądź sklepu e-commerce w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Tutaj kluczowe jest pozycjonowanie witryny. Przemyślana strategia, obejmująca content, optymalizację techniczną strony, pozyskiwanie linków zewnętrznych umożliwi uzyskanie widoczności na ważne dla Twojego biznesu frazy. Witryny zajmujące miejsce w TOP10 wyników organicznych odnotowują największy ruch i konwersję.   

SMM a content marketing 

Content marketing odgrywa bardzo ważną rolę w promocji firm o każdej wielkości, działających w różnych branżach. Publikacje i wystąpienia gościnne, regularna implementacja treści na stronie www, publikacje na portalach zewnętrznych, są istotnym elementem pozycjonowania, wspierają budowę rozpoznawalności marki i autorytetu tematycznego, są  też dodatkowym źródłem ruchu.  

SMM a kampanie Google Ads

Kampanie Google Ads to koleją droga, by dotrzeć do odbiorców. Kampanie w natychmiastowy sposób zwiększają widoczność firmy w sieci. Reklamy wyświetlają się w karcie Zakupy, na YouTube, na stronach partnerów Google, na G-mailu. 

Profil firmy w Google 

Profil Firmy w Google sprawia, że firma może zyskać dodatkową widoczność w wynikach wyszukiwania i na Google Maps. Profil oferuje wiele przydatnych funkcji, np.:

  • załączenie danych kontaktowych,  adresu firmy oraz adresu strony www,
  • publikacja wpisów do 1500 zzs,
  • publikacja grafik i wideo, 
  • załączanie linków, na przykład prowadzących na strony produktowe, 
  • pozyskiwanie opinii i udzielanie odpowiedzi na pozyskane komentarze,
  • szansa na wyświetlanie informacji na temat strony www w sekcji local pack. 

Jak prowadzić marketing social media – lista dla Ciebie 

Określenie grupy docelowej

  • Zidentyfikuj, kim są Twoi potencjalni klienci, określ wiek, płeć, zainteresowania, lokalizację
  • Skoncentruj się na potrzebach, obiekcjach, motywacjach i preferencjach odbiorców.

Wybór odpowiednich platform SM

  • Dopasuj platformy do swojej grupy docelowej (np. Instagram dla młodszych użytkowników, LinkedIn dla profesjonalistów).
  • Rozpocznij od 1do 3 platform, aby nie rozpraszać działań.

Bezpośrednia komunikacja

  • Odpowiadaj na komentarze, wiadomości i opinie użytkowników.
  • Bądź dostępny dla swoich klientów, odpowiadaj na pytania.

Tworzenie wartościowych treści

  • Publikuj treści, które edukują, inspirują, rozwiązują problemy Twoich odbiorców.
  • Stosuj różnorodne formaty: posty, wideo, stories, infografiki.
    Harmonogramowanie postów
  • Zaplanuj publikacje z wyprzedzeniem, aby utrzymać regularność.
  • Skorzystaj z narzędzi takich jak Hootsuite, Buffer lub Later.

Monitorowanie wyników

  • Regularnie analizuj dane z narzędzi analitycznych (np. Meta Insights, Google Analytics).
  • Sprawdzaj, które treści działają najlepiej i na tej podstawie optymalizuj strategię.

Ewolucja strategii

  • Na podstawie zebranych wyników modyfikuj treści i działania, aby lepiej dopasować się do oczekiwań odbiorców.

Inne platformy mediów społecznościowych

    • Reddit.com – z serwisu korzysta około 267 milionów zarejestrowanych użytkowników, platformę można nazwać międzynarodowym wykopem.

    • Vimeo.com – jeden z najbardziej popularnych serwisów do udostępniania filmów itp.

    • Delicious.com – popularny serwis dający możliwość umieszczenia linku do strony oraz opisu firmy.

    • Yelp.com – serwis bardzo znany i popularny w USA. Każda firma lokalna powinna posiadać tam profil.

    • SlideShare.net – serwis dający możliwość umieszczania prezentacji oraz linka zwrotnego do swojej witryny.

    • Dailymotion.com – kolejny serwis umożliwiający udostępnianie filmów. Oprócz linku zwrotnego do swojej witryny możemy umieścić także linki do innych profili społecznościowych.

    • SoundCloud.com – portal muzyczny, na którym bardzo sprawnie i szybko stworzymy nowy profil z linkiem zwrotnym.

    • Behance.net – strona należąca do firmy Adobe. Daje nam możliwość stworzenia profilu firmowego oraz dodania linku zwrotnego.

    • About.me – bardzo dobry profil, na którym można umieścić dużo informacji o firmie.

    • Storify.com – serwis umożliwiający dzielenie się contentem, a co za tym idzie również linkami.

    • CrunchBase.com – serwis przeznaczony typowo dla firm. W profilu możemy dokładnie opisać jakie produkty lub usługi oferuje nasza firma, przedstawić pracowników itd.

    • Tumblr.com – platforma mikroblogowa dająca możliwość dodawania wpisów wraz z linkami.

  • Rebelmouse.com – serwis, podobnie jak Storify, umożliwia udostępnianie treści w których możemy zawierać linki.

Podsumowanie social media marketing

Social media marketing to wszelkie działania marketingowe, których celem jest promocja marki przy wykorzystaniu mediów społecznościowych, np. Facebooka, Instagrama, Tik-Toka, LinkedIn i innych platform. Portale społecznościowe są doskonałym sposobem na budowanie wizerunku marki, zyskanie lojalności klientów, zwiększenie sprzedaży – warto wykorzystać ich potencjał. A jak powinna wyglądać strategia, która pozwoli odnieść sukces? Ważny jest wybór odpowiednich platform, określenie grupy docelowej, publikacja wartościowych treści, monitorowanie wyników. Dużym wsparciem są także płatne kampanie, które umożliwiają precyzyjne targetowanie reklam.

Społeczność medialna - co to?

Społeczność medialna to grupa osób zgromadzonych wokół konkretnego medium. Są to użytkownicy dzielący się zainteresowaniami, wartościami lub celami. Społeczności mogą formować się wokół tematów, marek, hobbystów, działalności lub nawet indywidualnych influencerów. Siła społeczności medialnej polega na jej zdolności do angażowania się, dzielenia się treściami i wspierania dialogu wewnątrz grupy.

Media społecznościowe to platformy internetowe dające wiele możliwości. Social media umożliwiają tworzenie i udostępnianie treści, nawiązywanie interakcji z innymi, promowanie produktów i usług. Wśród dostępnych na różnych platformach narzędzi, wymienić można posty, komentarze, lajki czy udostępnienia. Media społecznościowe rewolucjonizują sposób komunikacji, prowadzenia biznesu, promocji marki. 

Pozycjonowanie w Social Media oferuje liczne korzyści zarówno dla mniejszych brandów, jak i rozbudowanych korporacji. Przede wszystkim zwiększa rozpoznawalność marki, umożliwia dotarcie do szerokiej grupy odbiorców, generuje ruch na stronie internetowej (wpływając pozytywnie na SEO), buduje autorytet i zaufanie wśród klientów, oraz przyczynia się do generowania potencjalnych leadów.

W celu pozycjonowania kanałów na platfomach społecznościowych, należy tworzyć wartościowe treści, wykorzystywać narzędzia reklamowe (np. Facebook & Instagram Ads), budować społeczność (np. zakładanie grup Facebookowych), angażować się w rozmowy, korzystać z influencer marketingu, monitorować wyniki i dostosowywać działania w oparciu o reakcje społeczności.

Ocena strony: 4.4/5 - (7 głosów)
Karina Zielińska

Piszę, praktycznie o wszystkim. Zawsze robię z sercem i na 100%. Nawet wtedy, gdy temat jest z kosmosu i wymaga godzin researchu. Stawiam na współpracę, w której każdy jest wygrany.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Picture of Karina Zielińska
Karina Zielińska

Piszę, praktycznie o wszystkim. Zawsze robię z sercem i na 100%. Nawet wtedy, gdy temat jest z kosmosu i wymaga godzin researchu. Stawiam na współpracę, w której każdy jest wygrany.

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Więcej z kategorii Wiedza