Fraza kluczowa (słowo kluczowe) to wyrażenie wpisywane przez użytkownika w wyszukiwarce internetowej. To hasło, jakie użytkownik wpisuje w wyszukiwarce w celu odnalezienia konkretnych informacji, produktów itp. Z punktu widzenia SEO fraza kluczowa to słowo lub zestawienie słów, na które pozycjonuje się daną stronę internetową. Wyrażenie, którego wpisanie w wyszukiwarce spowoduje wyświetlenie się danej strony w wynikach wyszukiwania. Wyróżniamy różne rodzaje fraz kluczowych, w tym: ogólne (np. pozycjonowanie), long tail (tzw. frazy długiego ogona, rozbudowane, składające się z kilku wyrazów, np. skuteczne pozycjonowanie stron internetowych), lokalne (np. pozycjonowanie Poznań), brandowe (zawierające markę, nazwę firmy, np. 1stplace). Warto dodać, że frazy kluczowe stosuje się nie tylko przy pozycjonowaniu stron internetowych. Mają one również zastosowanie na przykład w reklamach Google Ads. W tym przypadku fraza kluczowa jest hasłem, którego wpisanie w wyszukiwarce spowoduje wyświetlenie reklamy.
CSR w strategii firmy: jak budować silną markę i pozyskać lojalność Klientów?
Odpowiedzialność społeczna biznesu (CSR) już dawno przestała być jedynie modnym hasłem. Stała się istotnym elementem strategii każdej firmy, która chce przyczyniać się do zrównoważonego rozwoju