Ważne dla Twojego biznesu słowa i frazy kluczowe nadal nie zajmują wysokich pozycji w rankingu Google? Zastanawiasz się, co możesz zrobić, żeby zwiększyć efekty pozycjonowania stron? Z pozoru niewielkie zmiany mogą dać bardzo dobre rezultaty. Co warto wiedzieć na ten temat?
Pozycjonowanie strony w Google ‒ jak poprawić efekty?
Jeśli chcesz skutecznie poprawić pozycję strony, musisz prowadzić regularne działania i przez cały czas analizować ich efekty. Na bieżąco sprawdzaj, czy w sklepie internetowym lub na stronie nie pojawiły się błędy, czy wszystko działa poprawnie. Pomyśl, w jaki sposób zoptymalizować witrynę, by była bardziej przyjazna dla użytkowników.
Teksty zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek internetowych i użytkowników
Regularne wdrażanie treści
Wartościowy, unikalny kontent to ważny czynnik rankingowy. Jeśli więc zależy Ci na uzyskaniu wyższych pozycji, zadbaj o regularną publikację wysokiej jakości treści. Mowa o opisach produktów i kategorii, jak również o poradnikach czy sekcji FAQ (oczywiście zoptymalizowanych pod kątem słów kluczowych).
Częste publikacje są “wabikiem” dla robotów Google. Sprawiają, że roboty częściej odwiedzają stronę, usprawniają indeksację i oczywiście skutkują wyższymi pozycjami w Google.
A może na Twojej stronie znajdują się unikalne teksty, ale wymagają optymalizacji? Podstawowa optymalizacja tekstów to przede wszystkim zadbanie o właściwą strukturę treści – nagłówki h1, h2, h3. Ważne są także dobór i zagęszczenie słów kluczowych oraz dodanie linkowania wewnętrznego.
Nawet niewielkie zmiany mogą w pozytywny sposób wpłynąć na pozycje strony w wyszukiwarce Google. Sprawdź więc jakość tekstów, skup się na tym, by były przyjazne dla potencjalnych klientów. W obrębie Twojej witryny nie może być podstron niskiej jakości.
Usunięcie duplikatów
Jeśli na stronie znajdują się wewnętrzne lub zewnętrzne duplikaty treści, trzeba je usunąć.
Duplikacja wewnętrzna (czyli duplikacja w obrębie jednej domeny), może doprowadzić do powstania kilku podstron skupiających się na tych samych frazach, czyli do kanibalizacji.
Gdy użytkownik wpisze w wyszukiwarkę frazę, na którą pozycjonowane są różne podstrony, Google sam zdecyduje, którą z podstron wyświetlić. Może to mieć negatywne skutki. Jakie?
Użytkownik szukający ogólnych informacji, trafi na stronę produktową, a ten, który chce zobaczyć konkretne produkty na artykuł blogowy. Przyczyni się to do wzrostu współczynnika odrzuceń i straty klienta. (To częsty, choć niejedyny skutek kanibalizacji. W przypadku bardzo silnych stron Google może wyświetlić 2 adresy URL).
O duplikacie zewnętrznym mówimy w przypadku kopiowania treści z innych stron. Duplikacja zewnętrzna sprawi, że roboty wyszukiwarki wyświetlą wyłącznie stronę, którą uznają za oryginalną.
Po usunięciu duplikatów i zastąpieniu ich wysokiej jakości tekstami z pewnością zauważysz poprawienie pozycji strony w Google.
Indeksacja a pozycjonowanie
Treści do indeksu wyszukiwarki możesz zgłosić od razu po ich wdrożeniu. Im szybciej teksty znajdą się w indeksie Google, tym szybciej będą widoczne w wyszukiwarce.
Wykorzystaj specjalistyczne narzędzie – Google Search Console i sprawdzaj, czy dana podstrona jest już zindeksowana. Jeśli tak, to super. Jeśli nie, zweryfikuj dlaczego – powody mogą być różne.
Aby pomóc robotom w indeksacji przydatna będzie w prawidłowy sposób wykonana mapa strony.
Linkowanie wewnętrzne
Zależy Ci na szybkim zaindeksowaniu podstrony? A może chcesz zachęcić użytkowników do odwiedzenia konkretnej zakładki? Tutaj znakomicie sprawdzi się linkowanie wewnętrzne. Linki wewnętrzne są istotnym aspektem UX, ułatwiają użytkownikom poruszanie się w obrębie witryny.
Linki możemy umieścić w opisach i artykułach, w stopce, w menu, w boksach.
Responsywna wersja strony, czyli urządzenia mobilne
Urządzenia mobilne – korzysta z nich praktycznie każdy. Jeśli zauważyłeś, że liczba wyświetleń Twojej strony www na urządzeniach mobilnych jest bardzo mała, sprawdź, czy wersja mobilna lub responsywna witryny działa bez zarzutu.
Użytkownicy często przeglądają internet za pomocą telefonów i tabletów. Strony, które nie działają poprawnie w wersji mobilnej, są natychmiast zamykane, użytkownik wędruje do konkurencji i już nie wraca.
Warto też pamiętać o aktualizacji algorytmu Mobile First Index, zgodnie z którą roboty Google w pierwszej kolejności indeksują wersję strony wyświetlającej się na urządzeniach mobilnych.
Meta dane a widoczność w wynikach organicznych
Prowadząc prace, których celem jest poprawa widoczności strony w wynikach wyszukiwania, skontroluj meta dane swoje strony www, czyli meta title i meta description.
Optymalizacja tytułów i opisów meta może zachęcić użytkowników do odwiedzania Twojej witryny. Meta tytuł jest też czynnikiem rankingowym.
Dane strukturalne (rich snippets)
Dane strukturalne, znane także pod nazwą rich snippets, to znaczniki umieszczane w kodzie. Widoczne są z poziomu wyszukiwarki. Dzięki danym strukturalnym możemy zachęcić użytkowników do odwiedzenia naszej strony www. Dane strukturalne mogą zawierać następujące informacje:
- odpowiedzi na najistotniejsze pytania z danej dziedziny,
- oceny (gwiazdki) od klientów,
- cena danego artykułu,
- dostępność artykułów,
- breadcrumbs, czyli nawigacja okruszkowa.
Techniczna optymalizacja SEO
Chcąc zwiększyć pozycję strony www w Google, nie możemy zapomnieć o optymalizacji technicznej. Jakie prace są tutaj konieczne?
Certyfikat SSL
Strony bez ważnego certyfikatu SSL to strony potencjalnie niebezpieczne, zazwyczaj w błyskawicznym tempie zamykane przez użytkowników. Przyczynia się to do obniżenia pozycji w rankingu Google. Czy na Twojej stronie www bądź w sklepie internetowym zainstalowany jest ważny certyfikat SSL?
Szybkość ładowania strony a pozycjonowanie
Czas, w jakim wczytuje się witryna, ma wpływ na zadowolenie użytkowników, a także na pozycję strony w Google. Jeśli strona ładuje się zbyt wolno, szybko to zmień.
Jak zoptymalizować prędkość ładowania? Warto przeprowadzić takie prace, jak:
- kompresja obrazków (wykorzystaj narzędzie, które skonwertuje grafikę do odpowiedniego formatu),
- optymalizacja kodu strony,
- usunięcie zbędnych wtyczek.
Przyjazne adresy URL
Kolejny krok do zwiększenia pozycji w Google to adresy URL. Adresy powinny zawierać słowa i frazy dopasowane do konkretnej podstrony. Jeśli zamiast słów kluczowych adres zawiera ciąg przypadkowych znaków, na przykład %7 *(, optymalizacja jest wysoce zalecana.
Optymalizacja obrazów
Wśród najważniejszych rzeczy na stronie www wymienimy także obrazki, grafiki. Istotne, by miały odpowiedni format i były estetyczne. Liczy się także opis atrybutu alt.
Unikalny opis alt ma znaczenie dla robotów wyszukiwarki – będą one mogły w prawidłowy sposób wyświetlać grafikę w Google Grafika. Alt jest też czytany przez oprogramowanie dla osób niewidomych.
Linkowanie zewnętrzne
Jeśli szukasz sposobów na podniesienie pozycji strony w Google, koniecznie sprawdź profil linków zewnętrznych. Znaczenie ma przede wszystkim jakość linków, nie ich liczba. Jakie sa sposoby na pozyskanie linków?
Przede wszystkim artykuły sponsorowane publikowane na portalach zewnętrznych, budowa stron zapleczowych, działania w mediach społecznościowych, wpisy w katalogach firm, wizytówki NAP.
Struktura strony
Znikomy procent użytkowników poświęca czas, by prześledzić całą zawartość witryny, sprawdzić każą podstronę. Większość chce w szybki, łatwy sposób znaleźć to, czego potrzebuje.
Przemyślana nawigacja menu, logiczny podział na kategorie i podkategorie, wewnętrzne linkowanie to konieczne działania.
Jak poprawić pozycjonowanie strony – analityka
Jak poprawić pozycję strony w Google? Nie ma oczywiście jednoznacznej odpowiedzi. W przypadku każdej ze stron zalecane będą inne działania, inna strategia
Zawsze jednak musimy pamiętać o analityce. Regularnie sprawdzać współczynnik odrzuceń, analizować zachowanie użytkownika na stronie, porównywać liczbę wyświetleń do liczby kliknięć.
Na podstawie uzyskanych danych należy zoptymalizować strategię, wprowadzić odpowiednie zmiany w obrębie swojej strony i czerpać z tego korzyści.
Jak poprawić pozycjonowanie strony?
W jaki sposób możemy poprawić pozycje strony?
Poznaj algorytmy Google – na bieżąco śledź wszelkie aktualizacje, najnowsze rozwiązania, trendy.
Marketing szeptany – wpisy na forach branżowych, komentarze w mediach społecznościowych, to kolejne z zalecanych działań.
Profil Firmy w Google – dzięki optymalizacji zyskasz widoczność na Mapach Google i z poziomu wyszukiwarki.
Jakie jeszcze działania możemy przeprowadzić, żeby zwiększyć pozycje firmy w bezpłatnych wynikach wyszukiwania? Są to:
- optymalizacja Profilu Firmy w Google,
- działania w mediach społecznościowych.
Oprócz pozycjonowania strony w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, możemy też zdecydować się na dodatkową formę promocji, między innymi na kampanie Google & FB Ads.
Pozycjonowanie ‒ widoczność w Google
Twoi klienci za pośrednictwem wyszukiwarki Google szukają stron www o różnej tematyce. Sprawdzają jedynie propozycje z TOP10. Zadbaj więc o to, by się tam znaleźć.
Aby zwiększyć pozycje w wyszukiwarce, konieczne są takie prace, jak: rozbudowa treści, budowa profilu linków, optymalizacja techniczna strony. Przemyślana strategia i regularne działania przyniosą jednak wiele korzyści. Dobrze więc jak najszybciej rozpocząć działania, wyprzedzić konkurencję i zwiększyć ruch na swojej stronie.