Spis treści

Jak pozycjonować wizytówkę w Google?

Wizytówka Google, obecnie Profil Firmy w Google, daje mnóstwo możliwości i to bez żadnych kosztów. Pamiętać jednak musimy o jednej, niezwykle ważnej rzeczy. Istotne jest nie tylko to, by założyć wizytówkę Google, ale także to, by była widoczna w wynikach wyszukiwania i w Google Maps.

Jak nietrudno się domyśleć, nie zyskamy widoczności bez prawidłowej optymalizacji. Jakie więc działania powinniśmy wykonać w obrębie naszej wizytówki? Jak pozycjonować wizytówkę Google? Na co zwrócić uwagę? 

Czym jest wizytówka w Google? 

jak pozycjonowac wizytowke w google

Wizytówka w Google, aktualnie Profil Firmy w Google, to narzędzie marketingowe, które ma wiele zalet. Jest to usługa bezpłatna, a samo założenie profilu przebiega bardzo sprawnie i bezproblemowo.

Wizytówka wyświetla się w wynikach wyszukiwania, a także w Google Maps. Użytkownik od razu widzi informacje na temat firmy, za pomocą kilku kliknięć może wybrać numer telefonu, sprawdzić trasę, poznać opinie poprzednich klientów.

Z wyszukiwarki, jak i z aplikacji Google Maps, korzysta praktycznie każdy, bez względu na wiek czy intencję wyszukiwania. Warto więc zadbać o to, by biznes, który prowadzimy, był widoczny w sieci.


Pozycjonowanie wizytówki Google

Jak wygląda pozycjonowanie wizytówki? To optymalizacja wszystkich, istotnych elementów, zamieszczenie ważnych informacji, estetycznych zdjęć, unikalnych treści. Pomyśl, co możesz zamieścić na swojej wizytówce, aby potencjalny klient zainteresował się Twoją ofertą, jakie informacje o Twojej firmie mogą być dla niego ciekawe.

Tak samo, jak w przypadku pozycjonowania stron internetowych i sklepów e-commerce, Google pod uwagę bierze kilka czynników. Dąży oczywiście do tego, by wyświetlić użytkownikowi dostosowane do jego potrzeb wyniki.

Wśród czynników mających wpływ na to, czy Google wyświetli Twoją wizytówkę w wynikach wyszukiwania, wymienić możemy: odległość, trafność i rozpoznawalność. Przyjrzyjmy się każdemu z nich.

Odległość

Chodzi o odległość użytkownika od Twojej firmy. Im potencjalny klient znajduje się bliżej firmy, tym większa szansa na to, że Google wyświetli mu Twoją wizytówkę. (Jak i na to, że klient zdecyduje się na odwiedzenie firmy i skorzystanie z oferty).

Trafność

W jakim stopniu Twoja wizytówka – słowa kluczowe, treści i inne elementy pasują do wpisanego przez użytkownika zapytania.

Rozpoznawalność

Czy Twoja firma cieszy się popularnością, czy uzyskała już rozpoznawalność na dane słowo kluczowe?


Jak pozycjonować wizytówkę, czyli Profil Firmy w Google? 

Tytuł – podstawa przy pozycjonowaniu wizytówki Google Moja Firma

Na wizytówce Google nie może zabraknąć tytułu. Choć z pozoru to rzecz banalna, w praktyce bywa różnie. Tytuł powinien pasować do specyfiki biznesu i zawierać minimum jedno słowo kluczowe. Nie może być zbyt długi (nie umieszczajmy dużej liczby słów kluczowych). Doskonale sprawdzą się kombinacje typu: nazwa firmy plus jedno, najważniejsze dla nas słowo kluczowe. 

Pamiętajmy także o tym, że  nazwa wizytówki powinna być zrozumiała i zachęcająca dla użytkowników. Nie musimy więc podawać pełnej, formalnej nazwy, typu: Przedsiębiorstwo handlowe usługowe itd., lepiej sprawdzą się nazwy typu: Sklep z akcesoriami do włosów, Salon fryzjerski itp. 

Widoczność na mapach Google - docieraj do potencjalnych klientów. Tytuł wizytówki

Adres firmy i obsługiwane obszary – na wizytówkach Google nie może tego zabraknąć

Bardzo ważne jest podanie kompletnego adresu firmy – adres podajemy już na etapie zakładania wizytówki. Pamiętajmy jednak, że na profilu powinny znaleźć się pełne dane adresowe, telefoniczne, e-mailowe. Istotne, by wpisane dane były takie same, jak te, które znajdują się na Twojej stronie www, w mediach społecznościowych i w innych miejscach w Internecie. 

Warto też zastanowić się nad obszarem usług. Jeśli na przykład świadczysz usługi z dojazdem do klienta, zaznacz konkretny obszar. Dodaj informacje na temat dzielnic, miasta, gminy, województwa, w których działasz. Rekomendowane jest podanie realnego obszaru ‒ im bardziej rozległy teren, tym uzyskanie wysokiej pozycji będzie trudniejsze. 

A co jeśli firma ma kilka oddziałów? W takim przypadku dobrze zdecydować się na założenie kilku wizytówek. 

Kategorie usług i produktów a Google Maps

Kolejny krok to kategorie usług, jakie oferuje firma. Podczas optymalizacji profilu zaznaczamy zarówno kategorię główną, jak i kategorie dodatkowe. Wybieramy spośród gotowych propozycji. Jeśli na liście brakuje kategorii, która jest ściśle powiązana z naszym biznesem, zaznaczmy te najbardziej podobne.

Najlepiej wybrać 2-3 kategorie. Dobór kategorii jest bardzo ważny i warto go przemyśleć. Sprawdźmy na spokojnie, które z opcji najbardziej pasują do naszego biznesu. Zobaczmy, co zaznaczyła konkurencja, być może dostarczy to nam inspiracji.    

Dane adresowe i obszar działania 

Bardzo ważne jest podanie kompletnego adresu firmy. Na profilu powinny znaleźć się pełne dane adresowe, telefoniczne, e-mailowe, adres strony www. Jeśli świadczysz usługi z dojazdem do klienta, zaznacz obszar, na którym działasz. Rekomendujemy podanie realnego obszaru ‒ im bardziej rozległy teren, tym uzyskanie wysokiej pozycji będzie trudniejsze. 

A co jeśli firma ma kilka oddziałów? W takim przypadku dobrze zdecydować się na założenie kilku wizytówek. Możemy zaznaczyć główną miejscowość, województwo bądź inny obszar terytorialny. 

Pamiętać także musimy o tym, żeby dane umieszczone na wizytówce były zgodne z tymi, które znajdują się na stronie www, w mediach społecznościowych i w innych miejscach w internecie. 

Godziny pracy – kolejny element wizytówki Google Moja Firma

Godziny pracy firmy podajemy na etapie zakładania wizytówki. Warto wymienić godziny, w jakich rzeczywiście firma obsługuje klientów. Informacja, że nasz sklep otwarty do jest do 20:00, podczas gdy otwarty jest tylko do 17:00, wprowadzi klienta w błąd. Może też zniechęcić użytkowników do naszej firmy.

Opis firmy zoptymalizowany pod słowa kluczowe a Google moja firma

Przyciągający uwagę opis, który dostarczy użytkownikom, czyli potencjalnym klientom, szczegółowych informacji, to kolejny krok. Opis powinien być przyjemny w czytaniu, zawierać najważniejsze dla użytkowników informacje, ważne frazy kluczowe.

Maksymalna liczba znaków ze spacjami opisu wizytówki Google Moja Firma, to 750. Warto dobrze wykorzystać limit znaków. Najlepiej, aby najważniejsze informacje znalazły się w pierwszych 250 zzs. Użytkownik widzi właśnie tę część opisu. Aby przejść do dalszej części tekstu, musi kliknąć Zobacz więcej, a jak wiadomo, klienci nie zawsze to robią.

Wizytówka Google Moja Firma - opis firmy

Publikacja wpisów a optymalizacja wizytówki Google

Profil Firmy w Google ma jeszcze jedną, bardzo ciekawą opcję. Jest to możliwość zamieszczania krótkich wpisów. Możemy więc przekazywać odbiorcy aktualne informacje, dzielić się nowościami, informować o nowych produktach, promocjach, rabatach. Warto zadbać o to, by na profilu znajdowały się aktualności z życia firmy, nawiązywać do aktualnych wydarzeń, świąt itp. Do wpisów dobrze dołączać link prowadzący do zgodnej pod względem tematycznym podstrony (to dobre wsparcie link buildingu, który odgrywa ważną rolę pozycjonowaniu), lub przycisk call to action. Liczą się również estetyczne zdjęcia lub ciekawe wideo. Regularna publikacja ciekawych tekstów to doskonały sposób na promowanie biznesu.

Komentarze użytkowników w Google Maps

Klienci mają możliwość dodania komentarzy na nasz temat, przydzielania ocen ‒ gwiazdek. Brak negatywnych opinii oraz pozytywne komentarze od byłych klientów z pewnością zwiększą zainteresowanie ofertą. Jeśli mamy taką możliwość, zachęcajmy klientów do tego, by napisali przynajmniej kilka słów na temat współpracy, produktu, realizacji usługi.

Mamy także możliwości odpowiedzi na każdy komentarz, możemy podziękować za miłe słowa, a w razie ewentualnych nieporozumień, wyjaśnić sprawę.

pozycjonowanie firmy - wizytówka Google Moja Firma a opinie klientów

Na Twojej wizytówce nie może zabraknąć zdjęć  

Na profilu firmy możemy, a nawet powinniśmy, umieścić zdjęcia. Zdjęcia widoczne są zarówno z poziomu wyników wyszukiwania, jak i na mapach Google. Warto opublikować zdjęcia sprzedawanych produktów, zrealizowanych usług, zdjęcia sprzed i po zabiegu, itp. Zalecanym rozwiązaniem jest publikacja zdjęć z wnętrza obiektu, jak i z zewnątrz budynku, w którym znajduje się firma. Estetyczne fotografie hotelu, restauracji, biura, zaprocentują. 

Wizytówka Google a atrybuty – kolejny ważny element

Atrybuty Google to bardzo ciekawa opcja. Za pomocą atrybutów można przekazać klientom dodatkowe informacje na temat firmy, wartości, jakimi się kieruje, wszystkiego, czym się wyróżnia. Przykładami atrybutów będą dostęp do Wi-Fi, podjazd dla osób niepełnosprawnych, restauracja rodzinna. Niektóre z atrybutów możemy dodać samodzielnie. Google przedstawia propozycje atrybutów, które pasują do Twojej firmy – możemy je zaakceptować lub odrzucić.


Wizytówka Google Maps – co jeszcze warto wiedzieć?

Konto Google, na którym zakładamy wizytówkę, powinniśmy powiązać ze stroną internetową firmy. Warto też zaimplementować Google Analytics i Google Search Console – narzędzia, które są niezastąpione podczas analizy skuteczności prowadzonych działań.

  •  Zarządzanie wizytówką Google nie jest trudne. Poruszanie się po panelu Google nie sprawia problemów nawet osobom bez doświadczenia.
  • Możemy utworzyć landing page (bussiness site), na którym widoczne będą publikowane na wizytówce wpisy. Publikowane na wspomnianym landingu wpisy podlegają indeksacji i mogą stanowić wsparcie w procesie pozycjonowania strony www.
  • Pozycjonowanie mapy Google to także większa rozpoznawalność firmy. Z wyszukiwarki Google korzystają użytkownicy w różnym wieku, a lokalne adresy URL są coraz częściej klikane. 
 

Dlaczego warto optymalizować wizytówkę Google?

Dlaczego założenie wizytówki Google oraz jej optymalizacja to dobre rozwiązanie?

    • Widoczność w wyszukiwarce Google to w dobie Internetu podstawa. Jednak, jak wiadomo, na górze rankingu Google liczba miejsc jest ograniczona. Jeśli z jakichś powodów Twoja strona www nie wyświetla się na ważną frazę w TOP10, sposobem, na wyświetlanie informacji o Twojej firmie na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, może być właśnie pozycjonowanie wizytówki firmy.
    • Powiązanie wizytówki ze stroną internetową to dodatkowe źródło ruchu, sposób, by docierać do klientów różnymi drogami, zwiększyć rozpoznawalność. Wielu użytkowników, po odwiedzinach wizytówki, decyduje się także zajrzeć na stronę internetową. Wszystko to skutkuje powiększającym się gronem nowych klientów, a w rezultacie większymi zyskami.
    • Optymalizacja wizytówki nie jest skomplikowanym procesem, a może przynieść nam wiele korzyści. Warto dokładnie przemyśleć wszystkie działania, zastanowić się, jakie rozwiązania będą w naszym przypadku najlepsze. Kwestię optymalizacji wizytówki możemy też powierzyć w ręce agencji SEO/SEM.  
Podsumowując, na profilu możemy umieścić informacje na temat firmy, dane kontaktowe, zdjęcia produktów i realizacji, obowiązkowo adres strony internetowej i dane teleadresowe. Użytkownicy mogą także wystawiać komentarze – a to ważne informacje dla potencjalnych klientów. Pozytywne opinie na temat twojej firmy, będą procentować.
 
Optymalizacja Profilu Firmy w Google (dawniej wizytówka Google Moja Firma), to doskonała opcja zarówno dla firm działających w konkurencyjnych branżach, jak i w niszowych, dla niewielkich biznesów, jak i tych bardzo dużych, zarówno w przypadku restauracji, salonów piękności, sieci sklepów, firm remontowo-budowlanych i wielu, wielu innych. 
Masz pytania? Już dziś skontaktuj się z naszym zespołem! W 1stplace.pl od ponad 10 lat obsługujemy klientów z wielu branż. Zadbamy o widoczność wizytówki, jaki i o pozycjonowanie firmy w wynikach organicznych.

W przypadku pozycjonowania lokalnego obsługujemy przykładowe lokalizacje:

Chcesz dotrzeć do klientów? Postaw na optymalizację Profilu Firmy w Google i ciesz się coraz większą popularnością. Zapraszam również do przeczytania innego wpisu na naszym blogu gdzie podzieliliśmy się konkretami z zakresu pozycjonowania lokalnego i ile realnie kosztuje pozycjonowanie stron w Poznaniu.

Ocena strony: 5/5 - (1 głosów)
Maciej Muchowski

Rozpoczął swoją karierę w branży SEO i marketingu w 2010 roku. Jego specjalizacją jest kreatywny link building oraz webdesign. W chwili obecnej największą przyjemność sprawia mu pozycjonowanie lokalne, którego optymalizację potrafi wykonać w ekspresowym tempie, nie tracąc przy tym, ani procenta jakości działania. Doskonale odnajduje się w skomplikowanych i zawiłych sytuacjach projektowych, kiedy nieocenione jest jego nieszablonowe podejście. W swojej bogatej karierze w branży SEO, tworzył strategie link buildingowe dla największych brandów w Polsce.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza