Spis treści

Jak pozycjonować wizytówkę w Google?

Wizytówka Google, obecnie Profil Firmy w Google, daje nam całe mnóstwo możliwości i to bez żadnych kosztów. Pamiętać jednak musimy o jednej, niezwykle ważnej rzeczy. Aby wizytówka dobrze spełniała swoją rolę, musi być widoczna w internecie. Tutaj konieczna jest prawidłowa optymalizacja.

Jak powinno przebiegać pozycjonowanie wizytówki? Na co zwrócić uwagę?  Zachęcamy do lektury! 

Czym jest wizytówka w Google? 

jak pozycjonowac wizytowke w google

Wizytówka w Google, aktualnie Profil Firmy w Google, to narzędzie marketingowe, które ma wiele zalet. Jest to usługa bezpłatna, a samo założenie profilu przebiega bardzo sprawnie i bezproblemowo. Na profilu możemy umieścić informacje na temat firmy, dane kontaktowe, zdjęcia produktów i realizacji. Kolejne opcje to publikacja wpisów. 

Klienci natomiast mają możliwość wystawiania komentarzy ‒ pozytywne opinie osób, które już skorzystały z naszych usług, z pewnością zadziałają zachęcająco. 

Dobrze zoptymalizowany, widoczny w Google profil, jest sposobem na zwiększenie rozpoznawalności na rynku lokalnym oraz na dotarcie do klientów, którzy mogą być zainteresowani naszymi usługami. 

Jak pozycjonować wizytówkę, czyli Profil Firmy w Google?

Jak wygląda pozycjonowanie wizytówki? To przede wszystkim optymalizacja wszystkich, istotnych elementów. 

Tytuł wizytówki

Krok numer jeden to tytuł wizytówki. Choć z pozoru to rzecz banalna, w praktyce bywa różnie. Tytuł powinien pasować do specyfiki biznesu i zawierać minimum jedno słowo kluczowe, nie może być zbyt długi, (nie umieszczajmy dużej liczby słów kluczowych). Doskonale sprawdzą się kombinacje typu nazwa firmy plus jedno, najważniejsze dla nas słowo kluczowe. 

Pamiętajmy także o tym, że  nazwa wizytówki powinna być zrozumiała i zachęcająca dla użytkowników. Nie musimy więc podawać pełnej, formalnej nazwy, typu: Przedsiębiorstwo handlowe usługowe itd., lepiej sprawdzą się nazwy typu Sklep z akcesoriami do włosów, Salon fryzjerski itp.  

Kategorie

Kolejny krok to kategorie usług, jakie oferuje firma. Podczas optymalizacji profilu zaznaczamy zarówno kategorię główną, jak i kategorie dodatkowe. Wybieramy spośród gotowych propozycji. Jeśli na liście brakuje kategorii, która jest ściśle powiązana z naszym biznesem, zaznaczmy te najbardziej powiązane.

Najlepiej wybrać 2-3 kategorie. Dobór kategorii jest bardzo ważny i warto go przemyśleć. Sprawdźmy na spokojnie, które z opcji najbardziej pasują do naszego biznesu. Zobaczmy, co zaznaczyła konkurencja.   

Dane adresowe i obszar działania 

Bardzo ważne jest podanie kompletnego adresu firmy. Na profilu powinny znaleźć się pełne dane adresowe, telefoniczne, e-mailowe, adres strony www. Jeśli świadczysz usługi z dojazdem do klienta, zaznacz obszar, na którym działasz. Rekomendujemy podanie realnego obszaru ‒ im bardziej rozległy teren, tym uzyskanie wysokiej pozycji będzie trudniejsze. 

A co jeśli firma ma kilka oddziałów? W takim przypadku dobrze zdecydować się na założenie kilku wizytówek. Możemy zaznaczyć główną miejscowość, województwo bądź inny obszar terytorialny. 

Pamiętać także musimy o tym, żeby dane umieszczone na wizytówce były zgodne z tymi, które znajdują się na stronie www, w mediach społecznościowych i w innych miejscach w internecie. 

Godziny pracy

Godziny pracy także mają znaczenie. W godzinach otwarcia firmy wizytówka wyświetla się wyżej w wyszukiwarce. Ponadto, podanie dłuższych godzin pracy niż konkurencja, może nam przynieść wiele dobrego ‒ sprawić, że będziemy wyświetlać się wyżej.   

Opis 

Przyciągający uwagę opis, który dostarczy użytkownikom, czyli potencjalnym klientom, szczegółowych informacji, to kolejny krok. Nad opisem warto dobrze się zastanowić. Powinien być przyjemny w czytaniu, zawierać najważniejsze dla użytkowników informacje, zawierać ważne słowa i frazy kluczowe.

Najlepiej, aby najważniejsze informacje znalazły się w pierwszych 250 zzs. Użytkownik widzi właśnie ten opis. Aby przejść do dalszej części tekstu, musi kliknąć Zobacz więcej, a jak wiadomo, klienci nie zawsze to robią. 

Publikacja wpisów 

Profil Firmy w Google ma jeszcze jedną, bardzo ciekawą opcję. Jest to możliwość zamieszczenia krótkich wpisów. Możemy więc przekazywać odbiorcy aktualne informacje, dzielić się nowościami, informować o nowych produktach, promocjach, rabatach. Do wpisów możemy dołączać linki i zdjęcia. Regularna publikacja ciekawych tekstów to doskonały sposób na promowanie biznesu. 

Komentarze użytkowników 

Klienci mogą wystawiać komentarze na nasz temat, przydzielać oceny ‒ gwiazdki. Brak negatywnych opinii oraz pozytywne komentarze od byłych klientów z pewnością zwiększą zainteresowanie naszym biznesem.

Oczywiście mamy możliwości odpowiedzi na każdy komentarz, możemy podziękować za miłe słowa, a w razie ewentualnych nieporozumień wyjaśnić sprawę. 

Zdjęcia firmy

Na profilu firmy możemy, a nawet powinniśmy, umieścić zdjęcia. Warto opublikować zdjęcia biura, firmy, sprzedawanych produktów, zrealizowanych usług itp. Zalecanym rozwiązaniem jest również publikacja zdjęć z zewnętrz, sfotografowanie budynku, w którym znajduje się firma, hotel, restauracja, biuro. Zdjęcia będą dobrą wskazówką dla klientów i sprawią, że szybciej odnajdą oni siedzibę firmy. 

Optymalizacja wizytówki nie jest skomplikowanym procesem, a może przynieść nam wiele korzyści. Warto dokładnie przemyśleć wszystkie działania, zastanowić się, jakie rozwiązania będą w naszym przypadku najlepsze. Kwestię optymalizacji wizytówki możemy też powierzyć w ręce agencji SEO/SEM. 

Chcesz dotrzeć do klientów? Postaw na optymalizację Profilu Firmy w Google i ciesz się coraz większą popularnością. Zapraszam również do przeczytania innego wpisu na naszym blogu gdzie podzieliliśmy się konkretami z zakresu pozycjonowania lokalnego i ile realnie kosztuje pozycjonowanie stron w Poznaniu.

Ocena strony: 5/5 - (1 głosów)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?