Pozycjonowanie strony w Google

Spis treści

Jak wypozycjonować stronę w Google?

Pozycjonowanie strony w Google – jak to ugryźć? Pozycjonowanie to proces wieloetapowy, a lista działań, które należy przeprowadzić, jest długa. Warto jednak uzbroić się w cierpliwość i zawalczyć o zwiększenie widoczności w wynikach wyszukiwania (SERP). Pozycje w TOP 10 to szansa na pomnożenie konwersji.

Z wyszukiwarki Google korzysta codziennie wielu użytkowników, którzy mogą stać się lojalnymi klientami. Ale, jeśli Twojej strony nie będzie  na szczycie wyników, wspomniani użytkownicy trafią do konkurencji.

W naszym artykule omówimy, jak pozycjonować witrynę w Google. Przyjrzymy się frazom kluczowym, w tym także frazom z długiego ogona, omówimy kwestie techniczne, dotyczące treści i inne złote zasady seo.

O czym więc pamiętać przy pozycjonowaniu stron? Zaczynamy!

Widoczność w wyszukiwarce Google a analiza słów kluczowych

Krok pierwszy to wybór fraz kluczowych. Wybierając frazy, sprawdź miesięczną liczbę wyszukiwań, zweryfikuj konkurencyjność i sezonowość. Ważne też, by słowa kluczowe pasowały do Twojej oferty – nie mogą wprowadzać klientów w błąd. 

Jak dobrać słowa kluczowe?

Wybór słów kluczowych to przede wszystkim weryfikacja fraz, których mogą szukać Twoi potencjalni klienci. Jakie nazwy produktów lub usług wpisują w okno wyszukiwania Twoi odbiorcy? Jakie nazwy marek, których produkty sprzedajesz, mogą być szczególnie interesujące? 

Listę potencjalnych słów kluczowych, możesz zweryfikować za pomocą narzędzia Google Keyword Planner. W narzędziu sprawdzisz, które słowa kluczowe cieszą się największą popularnością, a które nie są wyszukiwane. Czasem wystarczy delikatnie zmienić słowo kluczowe, by uzyskać wiele korzyści.

Long tail (długi ogon)

Fraza długiego ogona, czyli long-tail, to rozbudowane wyrażenie, składające się co najmniej z 3 słów. Frazy długiego ogona określają intencje użytkownika i, chociaż nie są tak popularne jak frazy ogólne, dają większe szanse na konwersję. Z takich fraz korzystają potencjalni klienci, mający zdefiniowane potrzeby, szukający konkretnych usług i produktów. Przykładowa fraza typu long tail to: damskie buty adidas air max 270.

Tworzenie nowych treści

Jak proces pozycjonowania stron lub sklepów internetowych, to oczywiście treści. Wdrażanie unikalnych tekstów to jedna z najlepszych rzeczy, które możesz zrobić, aby poprawić ranking w SERPach. Twoja strategia może obejmować dodawanie publikacji na serwisach zewnętrznych, pisanie bloga, tworzenie filmów lub infografik. W przypadku działań on-site, pierwsze skrzypce grają treść strony głównej, opisy produktów i usług, a także informacje w zakładce Kontakt.

Istotne, by treści były zoptymalizowane pod kątem słów kluczowych. Frazy kluczowe należy umieścić w nagłówkach, treści głównej, adresach url, w atrybutach alt.

Kolejna kwestia, Google uwielbia świeże, wartościowe treści, upewnij się więc, że Twój content jest ciekawy dla potencjalnych klientów.

Content marketing to obszerny temat, jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, zachęcamy do lektury naszych artykułów, które omawiają różne zagadnienia z tego zakresu.

 

jak wypozycjonować swoją stronę w google
Jak wypozycjonować swoją stronę www w Google?

Pozyskiwanie linków

Pozyskiwanie linków zwrotnych, znane również jako link building, to proces zdobywania linków prowadzących ze źródeł zewnętrznych na pozycjonowaną stronę. Linki zwrotne pomagają zwiększyć autorytet witryny, wskazują stronę www jako wiarygodne źródło informacji.

Zgodnie z wytycznymi Google, linki powinny być pozyskiwane w sposób naturalny, pochodzić z wartościowych, tematycznych źródeł. Więcej na temat linków zewnętrznych przeczytasz w naszym artykule, który znajduje się tutaj.

Pozycjonowanie w Google a struktura strony  

Omówiliśmy dwa, ważne z punktu widzenia SEO, obszary działań – treści i linki zewnętrzne. Przedstawiliśmy także najważniejsze informacje dotyczące słów kluczowych. To jednak dopiero niewielka część działań, które należy wykonać, by zyskać widoczność w wyszukiwarce Google. Przejdźmy do kolejnych zagadnień. 

Struktura strony

Menu nawigacyjne to podstawowy element każdej strony internetowej i sklepu e-commerce. Intuicyjne menu, z logicznym podziałem na kategorie i podkategorie, umożliwia użytkownikowi poruszanie się pomiędzy różnymi sekcjami witryny, ułatwia też indeksowanie. 

Hierarchia informacji

Dobra struktura strony to przede wszystkim hierarchiczne rozmieszczenie informacji. Użytkownik powinien z poziomu strony głównej, sprawnie przeklikać się do podstron zawierających bardziej szczegółowe informacje. Istotne, by hierarchia była logiczna i zrozumiała zarówno dla użytkowników, jak i algorytmów wyszukiwarek. 

Linkowanie wewnętrzne

Linkowanie wewnętrzne to proces umieszczania linków prowadzących do innych podstron na tej samej witrynie. Jest to istotny element SEO, ponieważ:

  • Ułatwia nawigację: Linki wewnętrzne pomagają użytkownikom poruszać się po witrynie.
  • Przekazywanie mocy: Poprzez linki, wartość SEO może być przekazywana z jednej podstrony na inną, co zwiększa szansę na uzyskanie lepszych rezultatów. 
  • Zmniejszenie współczynnika odrzuceń: Dobrze zaplanowane linkowanie może wydłużyć czas sesji i zmniejszyć współczynnik odrzuceń. 

Optymalizacja techniczna strony lub sklepu internetowego

Optymalizacja techniczna strony internetowej lub sklepu e-commerce jest kluczowa. Najważniejsze aspekty to:

Poprawne wyświetlanie na urządzeniach mobilnych

Strony internetowe powinny poprawnie wyświetlać się na różnych urządzeniach, szczególnie mobilnych – to właśnie takie witryny indeksowanie są jako pierwsze. Problemy z responsywnością skutkują utratą widoczności i klientów. 

Szybkość ładowania strony

Optymalizacja rozmiaru obrazów, minimalizacja kodu CSS i JavaScript, leniwe ładowanie mogą znacząco przyspieszyć prędkość witryny.

Adresy URL

Struktura adresów URL powinna być logiczna i zrozumiała – zarówno dla użytkowników, jak i dla robotów Google. Dobre praktyki obejmują używanie krótkich, opisowych URL-i z odpowiednimi słowami kluczowymi. Odpowiednio zaprojektowane adresy URL usprawniają indeksowanie strony oraz zwiększają jej atrakcyjność w oczach odwiedzających.

Inne, istotne elementy to: stosowanie certyfikatu SSL, poprawne użycie tagów meta, dobrze skonfigurowany plik robots.txt oraz aktualna mapa witryny (sitemap.xml).

Widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania – co jeszcze musisz wiedzieć?

Przygotowanie strategii pozycjonowania

Pozycjonowanie stron internetowych i sklepów e-commerce powinno rozpocząć się od audytu seo i opracowania strategii. Audyt pozwoli na wykrycie błędów, wskaże kierunek działań, ułatwi opracowanie przemyślanej strategii. 

Indeksowanie strony

Indeksowanie strony to proces, w przypadku którego Google zbiera informacje na temat stron internetowych, analizuje je i dodaje do swojej bazy danych. Dopiero po indeksacji witryna staje się widoczna w wynikach wyszukiwania.

Dużą pomocą jest tutaj Google Search Console. Narzędzie umożliwia monitorowanie indeksacji, wykrycie błędów, problemów z plikiem robots.txt czy błędów serwera.

Weryfikacja strony konkurencji

Weryfikacja stron konkurencji to kolejne z zalecanych działań. Analiza kroków, które, aby osiągnąć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania podejmują liderzy, dostarcza inspiracji, pozwala zidentyfikować luki we własnej strategii. 

Analiza wyników

Czy prace z zakresu seo przynoszą rezultaty? Czy prowadzone działania zwiększają pozycje strony, czy witrynę odwiedza coraz większa liczba użytkowników? Wszystkie te kwestie należy weryfikować. Uzyskane dane pozwolą na optymalizację strategii. 

Algorytmy Google

Algorytmy Google wciąż są aktualizowane – ma to na celu poprawę jakości wyników wyszukiwania i eliminację praktyk manipulowania rankingami. Zrozumienie algorytmów, nieustanne śledzenie nowości umożliwia dostosowanie strategii do aktualnych wymogów wyszukiwarki.

Oczekiwanie na efekty 

Skuteczne pozycjonowanie stron wymaga czasu, musisz wiedzieć, że rezultaty nie będą widoczne od razu, ale po około 3-5 miesiącach, regularnych, prawidłowych działań.

pozycjonowanie strony w Google
Jak pozycjonować stronę internetową w Google? Najważniejsze działania on-site i off-site

Promocja strony w Google – inne działania

Linki sponsorowane

Linki sponsorowane to materiały oznaczone są jako reklama. Takie rozwiązanie pozwala na natychmiastowe zwiększenie widoczności strony, szybkie dotarcie do docelowej grupy odbiorców.

Korzystanie z systemu Google Ads

Google Ads to zaawansowana platforma reklamowa dająca duże możliwości targetowania i personalizacji kampanii. Ów system umożliwia emisję reklam tekstowych, graficznych, wideo i produktowych. 

Działania w mediach społecznościowych

Promocja firmy za pomocą mediów społecznościowych to kolejna, skuteczna strategia. Platformy SM, np. Facebook, Instagram, Twitter czy LinkedIn umożliwiają realizację różnych celów biznesowych, np. budowanie relacji z odbiorcami i zwiększanie widoczności w sieci. 

Samodzielne pozycjonowanie strony www – tak czy nie? 

Czy warto samemu wypozycjonować stronę www, czy lepszą opcją jest skorzystanie z pomocy specjalistów? 

Samodzielne pozycjonowanie strony internetowej jest możliwe i może być korzystne, szczególnie dla małych firm lub indywidualnych przedsiębiorców z ograniczonym budżetem. Wymaga to jednak solidnej wiedzy z zakresu SEO, w tym optymalizacji treści, budowania linków, analizy słów kluczowych i technicznych aspektów strony. Ważne jest także regularne śledzenie algorytmów, trendów, potrzeb klientów. To nie koniec, wszelkie działania muszą być prowadzone regularnie, a to wymaga czasu i zaangażowania. W przypadku samodzielnego pozycjonowania konieczne jest także wykupienie dostępu do specjalistycznych narzędzi. 

Współpraca z agencją seo, zwłaszcza, jeśli nie masz doświadczenia w pozycjonowaniu, może być dobrym rozwiązaniem. To oszczędność czasu, możliwość skupienia się na prowadzeniu biznesu i pewność, że działania prowadzone są zgodnie ze sztuką. Fachowcy zajmą się doborem fraz kluczowych, zadbają o wdrażanie wartościowych treści i inne prace na Twojej witrynie. Skupią się także na działaniach off-site, na przykład pozyskiwanie linków zewnętrznych czy optymalizacji Profilu firmy w Google.

Pozycjonowanie strony w Google koszt

Na koszty pozycjonowania strony w Google wpływa wiele czynników. Są to między innymi: 

  • zakres działań
  • konkurencyjność fraz kluczowych
  • rodzaj branży 
  • zakres pozycjonowana (lokalne, ogólnopolskie, na rynki zagraniczne).

Jak pozycjonować stronę w Google – podsumowanie

Pozycjonowanie stron www pod kątem wyszukiwarek, w naszym przypadku Google, to wieloetapowy proces. Aby uzyskać rezultaty, należy uwzględnić optymalizację strony www, czyli działania on-site, jak i prace poza witryną, czyli działania off-site. Istotna jest także bieżąca analiza efektów, śledzenie aktualizacji Google i optymalizacja strategii. W zależności od potrzeb i zasobów, możesz samemu pozycjonować stronę lub skorzystać ze wsparcia fachowców, na przykład agencji e-marketingowej.

Gdyś miał jakiekolwiek pytania dotyczące pozycjonowania w Google, zachęcamy do kontaktu, z przyjemnością pomożemy. 

 

 

Ocena strony: 5/5 - (1 głosów)
Maciej Muchowski

Rozpoczął swoją karierę w branży SEO i marketingu w 2010 roku. Jego specjalizacją jest kreatywny link building oraz webdesign. W chwili obecnej największą przyjemność sprawia mu pozycjonowanie lokalne, którego optymalizację potrafi wykonać w ekspresowym tempie, nie tracąc przy tym, ani procenta jakości działania. Doskonale odnajduje się w skomplikowanych i zawiłych sytuacjach projektowych, kiedy nieocenione jest jego nieszablonowe podejście. W swojej bogatej karierze w branży SEO, tworzył strategie link buildingowe dla największych brandów w Polsce.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza