Pozycjonowanie stron Internetowych

Pozycjonowanie stron internetowych to od wielu lat nieodłączny element promocji w internecie. Według badań przeprowadzonych przez CBOS w 2016 roku ponad 65% osób dorosłych w Polsce korzystało z internetu przynajmniej raz w tygodniu. Z najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej w Polsce (Google) korzysta ponad 96% internautów. Jak mówi stare marketingowe powiedzenie “musisz być tam, gdzie Twoi klienci” – w takim przypadku pozycjonowanie to jedno z najefektywniejszych rozwiązań.

Co to jest pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie stron internetowych to zbiór działań mających na celu wpływanie na ranking wyszukiwarki Google, która kierowana jest poprzez swoje unikalne oraz stale aktualizowane algorytmy. Często zdarza się, że pojęcie pozycjonowania przyrównywane zostaje z pojęciem SEO (Search Engine Optimization), jednak warto pamiętać, że popularne SEO, to jedynie część składowa całego procesu pozycjonowania. Strona internetowa, która osiąga wysokie pozycje w wyszukiwarce Google może liczyć na wiele profitów takich jak na przykład zwiększony przepływ użytkowników czy większą rozpoznawalność w internecie.

proces-pozycjonowania1

Dlaczego pozycjonowanie stron internetowych to skuteczna forma reklamy?

Internet oraz jego błyskawiczny rozwój zapoczątkował powstanie dodatkowych form reklamy i działań marketingowych. Pozycjonowanie stron internetowych plasuje się w chwili obecnej na czele tych działań, głównie za sprawą olbrzymiej i wciąż rosnącej ilości zapytań wprowadzanych do wyszukiwarki Google. W Polsce ponad 26 milionów obywateli korzysta z internetu, co samo z siebie wskazuje jak olbrzymi potencjał reklamowy posiada. Jeśli chcemy, aby nasz biznes się rozwijał i korzystał ze wszystkich najefektywniejszych kanałów sprzedaży, to absolutną koniecznością jest inwestycja w pozycjonowanie. Dzięki pozycjonowaniu w doskonały sposób możemy dotrzeć do użytkowników już zainteresowanych naszymi usługami lub produktami.

Poniżej przykładowa pierwsza strona wyników wyszukiwania dla słowa kluczowego “pozycjonowanie Poznań“:

pozycjonowanie stron internetowych wyniki wyszukiwania

Na powyższej grafice można zauważyć jak dużo przestrzeni na całej pierwszej stronie wyników wyszukiwania zajmują bezpłatne wyniki organiczne (zielona ramka) oraz lokalne (niebieska ramka). Jak widać na przykładzie naszej firmy, wykorzystujemy w maksymalnym stopniu możliwości, które dają nam bezpłatne wyniki wyszukiwania. Jeszcze jedną grupą wyników, która znajduje się na grafice są linki sponsorowane (pomarańczowa ramka), które możemy wygenerować poprzez system reklamowy Google Adwords (wyniki płatne).

Trzeba mieć na uwadze, że aż 90% użytkowników kończy swoje poszukiwania na pierwszej stronie wyników wyszukiwania (10 wyników organicznych), dlatego tak ważne jest, aby nasza strona była tam obecna. Istnieje również spora różnica pomiędzy ilością wejść dla strony, która znajduje się na 1 miejscu w rankingu (~51% wejść), a tą która zajmuje 10 miejsce (~11%). Jeśli założymy więc, że dla frazy wyszukiwanej przez użytkowników 1000 razy w miesiącu znajdujemy się na 1 pozycji to uzyskamy ~510 wejść, a będąc na 10 pozycji ~110 wejść.

Dlaczego pozycjonowanie w wyszukiwarce Google?

Odpowiedź jest bardzo prosta – wyszukiwarka Google posiada aż ~96% udziału na polskim rynku wyszukiwarek internetowych. Kolejnymi w kolejności są: Bing – 1,4%, Yahoo 0,8%, Onet – 0,6%, Zapmeta – 0,2%, Yandex 0,1%, Interia 0,1%.

pozycjonowanie-w-google-polska

Dla kogo właściwie jest pozycjonowanie?

  • Czy często zdarza Ci się korzystać z wyszukiwarki Google?
  • Czy do wyszukiwania informacji w Internecie wykorzystujesz telefon lub tablet?
  • Czy porównujesz ceny produktów i usług w Internecie?
  • Czy przed zakupem sprawdzasz opinie o produktach lub usługach?
  • Czy gdy szukasz lekarza specjalisty korzystasz z rekomendacji znalezionych w sieci?
  • Czy szukając restauracji w pobliżu korzystałeś z wyszukiwarki Google?

Jeśli odpowiedziałeś twierdząco na powyższe pytania, to już pewnie zdajesz sobie sprawę z tego że internet jest nieodłączną częścią życia każdego z nas. To właśnie dzięki wyszukiwarkom internetowym możemy w błyskawiczny sposób uzyskać istotne i ważne dla nas informacje. Samo pozycjonowanie przeznaczone jest dla każdego kto prowadzi:

  • Stronę Firmową,
  • sklep Internetowy,
  • portal Informacyjny,
  • porównywarkę Internetową,
  • blog,
  • oraz wszelkiego rodzaju inwestycje internetowe.

Ponadto jeśli:

  • Chcesz zwiększyć rozpoznawalność swojej firmy,
  • szukasz formy skutecznej reklamy,
  • chcesz rozpocząć sprzedaż w internecie,
  • chcesz rozwinąć swoją firmę poprzez dodatkowe inwestycje,
  • myślisz o dotarciu do nowych klientów i odbiorców.

To pozycjonowanie jest zdecydowanie dla Ciebie!

Jakie czynniki wpływają na pozycjonowanie?

Na proces pozycjonowania ma wpływ ponad 200 czynników i ich liczba stale wzrasta. Google na bieżąco modyfikuje i ulepsza swoje algorytmy, które odpowiadają za ustalanie rankingu. Oto kilka czynników które z pewnością będą brane pod uwagę podczas procesu pozycjonowania:

  • Wiek oraz historia pozycjonowanej domeny
  • Tytuł strony głównej oraz podstron
  • Opisy strony głównej oraz podstron
  • Nagłówki od H1 do H6
  • Ilość oraz jakość treści
  • Szybkość działania strony
  • Dostosowanie strony do urządzeń mobilnych
  • Ilość oraz “waga” obrazów oraz materiałów wideo
  • Struktura adresów URL
  • Struktura linkowania wewnętrznego
  • Ilość oraz jakość linków przychodzących
  • Współczynnik wyświetleń do kliknięć strony w wyszukiwarce tzw. CTR
  • oraz wiele innych.

Podczas trwania współpracy nieustannie obserwujemy wszystkie zmiany, które zachodzą w algorytmie wyszukiwarki Google i dostosowujemy wszystkie niezbędne elementy techniczne tak, aby Państwa strona była maksymalnie przystosowana do wymagań ustalanych przez Google.

Dobór słów kluczowych w pozycjonowaniu strony internetowej

Dobór słów kluczowych to jeden z pierwszych ale również najważniejszych etapów przed rozpoczęciem właściwego procesu pozycjonowania. Jeżeli chcemy poprawnie dobrać słowa kluczowe musimy zwrócić uwagę na następujące elementy:

  • Średnia ilość wyszukiwań słów kluczowych,
  • trafność oraz powiązanie słów kluczowych z ofertą,
  • konkurencyjność słów kluczowych.

Ilość wyszukiwań słów kluczowych pozwala nam określić szacunkowy ruch na stronie w przypadku poprawnie prowadzonego procesu pozycjonowania. Google poprzez narzędzie o nazwie keyword planner daje nam możliwość precyzyjnego pomiaru takich parametrów jak średnia miesięczna ilość wyszukiwania, trendy, poziom konkurencji czy nawet szacunkowe stawki za kliknięcie danego słowa kluczowego w systemie reklamowym Google Ads. Dodatkowo mamy też możliwość sprawdzenia jaka ilość wyszukiwań dla danego słowa kluczowego pochodzi z komputerów a ile z urządzeń mobilnych.

Podczas wyboru optymalnych słów kluczowych oprócz ilości wyszukiwań musimy dokładnie sprawdzić ich trafność oraz powiązanie z naszą ofertą.  Przykładowo jeśli zajmujemy się sprzedażą butów do wspinaczki, to powinniśmy wybrać frazy takie jak np. buty do wspinaczki, buty męskie wspinaczka, buty damskie wspinaczka itp. Musimy natomiast za wszelką cenę unikać zbyt ogólnikowych słów kluczowych takich jak np. buty czy buty męskie.

Efekty odpowiednio przeprowadzonego doboru słów kluczowych z pewnością zaprocentują w przyszłości podczas procesu pozycjonowania, który z pewnością będzie bardzo owocny.

Tradycyjne słowa kluczowe czy długi ogon (Long Tail)?

Podczas doboru słów kluczowych musimy dokonać jeszcze jednego bardzo istotnego wyboru, a mianowicie jaką strategię doboru słów kluczowych zastosować. Aby podjąć odpowiednią decyzje musimy wziąć pod uwagę kilka czynników:

  • Historia pozycjonowania domeny (czy posiada już jakieś linki przychodzące i jaki jest ich profil),
  • poziom konkurencji słów kluczowych,
  • ilość oferowanych produktów i usług,
  • możliwości finansowe.

Po rozpatrzeniu wszystkich powyższych czynników możemy dokładnie określić, która strategia doboru słów kluczowych będzie skuteczniejsza.

Jeśli do Twojej strony prowadzi sporo linków o dobrej jakości, a Twoje możliwości finansowe są optymalne, to z pewnością możemy się pokusić o połączenie obu strategii co z pewnością będzie najkorzystniejszą opcją. Jeśli jednak dopiero startujesz ze swoim biznesem, a dodatkowo masz bardzo szeroką ofertę asortymentu, to z pewnością zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem okaże się pozycjonowanie w oparciu o długi ogon. Taka strategia pozwoli na pozyskanie ruchu na stronę internetową, omijając firmy, które od wielu lat konkurują ze sobą na najbardziej konkurencyjne frazy. Ostatnią możliwością jest oczywiście tzw. tradycyjne pozycjonowanie w oparciu o najczęściej wyszukiwane i najbardziej konkurencyjne słowa kluczowe. Wysokość wydatków w tej sytuacji uzależniona jest od poziomu konkurencji w danej branży.

Czy otrzymam gwarancję osiągnięcia konkretnych efektów pozycjonowania?

Ani 1stplace.pl, ani żadna inna szanująca swoje imię agencja nigdy nie udzieli żadnych gwarancji dotyczących osiągnięcia konkretnych efektów pozycjonowania strony www. Należy mieć na uwadze, że agencje SEO oraz pozycjonerzy w nich pracujący dążą do tego, aby w maksymalnym stopniu dostosować pozycjonowaną stronę do wymagań oraz wskazówek ze strony Goolge. Gigant z Mountain View nie udostępnia do powszechnej wiadomości precyzyjnych wytycznych dotyczących pozycjonowania stron internetowych. Agencje SEO dzięki własnemu doświadczeniu miarkują wszystkie czynniki w taki sposób, aby otrzymać maksymalnie satysfakcjonujący klienta efekt.

Ile czasu trwa pozycjonowanie?

Bardzo często przy wyrażeniu pozycjonowanie możemy zaobserwować towarzyszące mu słowo jakim jest proces. Pozycjonowanie to długotrwały oraz stały proces mający na celu w pierwszej kolejności umieszczenie naszej strony na najwyższych pozycjach w wyszukiwarce Google, a następnie ich utrzymanie. Czas który należy poświęcić w procesie pozycjonowania, aby osiągnąć wysokie pozycje bywa bardzo zróżnicowany. Google podczas ustalania rankingu wyników wyszukiwania bierze pod uwagę ponad 200 czynników, również takich jak na przykład wiek oraz historia domeny, na co nie zawsze mamy wpływ. Głównymi czynnikami wpływającymi na efektywność pozycjonowania stron internetowych są jednak konkurencyjność danej branży i słów kluczowych oraz obszar działania. Powszechnym błędem jest rezygnacja z procesu pozycjonowania po osiągnięciu satysfakcjonujących wyników w postaci wysokich pozycji oraz zwiększenia ruchu na stronie. Niestety zawsze należy pamiętać, że konkurencyjne firmy nie zasypiają gruszek w popiele i zrobią wszystko, aby wyprzedzić nas w rankingu Google – jest to oczywiście bardzo prawdopodobny scenariusz w przypadku zrezygnowania z usług pozycjonerskich.

Jak dużo kosztuje pozycjonowanie?

Cena pozycjonowania zawsze uzależniona jest od wielu czynników. Jako najważniejszy z pewnością możemy wymienić konkurencyjność słów kluczowych. Istotny jest również zakres działań oraz ilość słów kluczowych, które będziemy chcieli pozycjonować. W wielu agencjach SEO na cenę wpływ ma również okres na który zawiązywana jest umowa – w przypadku naszej firmy nie ma to najmniejszego znaczenia, ponieważ umowa zawsze jest zawierana na czas nieokreślony.

Ile kosztuje pozycjonowanie ?

Jeszcze kilka lat temu pozycjonowanie opierało się w głównej mierze na zdobywaniu linków do swojej strony, a dokładniej na ich ilości. Jakiś czas później branża SEO  doświadczyła aktualizacji algorytmu wyszukiwarki Google,(Pingwin, Panda) które w znacznym stopniu zmieniły oblicze pozycjonowania. 

Dziś nie można skupić się już tylko na ilości linków, najważniejsza jest ich jakość oraz dywersyfikacja. Trzeba również pamiętać o naturalnym „wizerunku” zdobywanych linków. Dzisiejsze pozycjonowanie wymaga przede wszystkim czasu, który należy poświęcić na wysokiej jakości działania promocyjne i linki. 

Co otrzymujesz w ramach kompleksowej obsługi marketingowej?

01 / Stałą opiekę doświadczonego specjalisty SEO, który przygotuje strategię pozycjonowania, dokona dokładnej analizy Twojej strony internetowej oraz branży w której działasz.

02 / Prosty model rozliczenia – opłata za wykonywane działania ustalana jest podczas rozpoczęcia współpracy, a co za tym idzie możesz dokładnie zaplanować wydatki na długi okres czasu.

03 / Pełny audyt strony – dokładna analiza Twojej strony wraz z wyeliminowaniem potencjalnie istniejących błędów to podstawa w drodze do sukcesu.

04 / Dobór oraz propozycję słów kluczowych – przygotujemy dla Ciebie zestawienie słów kluczowych, które mogą przyciągnąć jak największą ilość potencjalnych klientów na Twoja stronę internetową.

05 / Promocję marki – poprzez działania wykonywane na płaszczyznach zarówno PR jak i pozycjonowania Twoja marka zacznie być bardziej rozpoznawalna.

06 / Comiesięczne raporty – każdego miesiąca otrzymujesz od nas raport wykonanych działań.

Dlaczego wybrać 1stplace.pl ?

  • Skuteczność

    Odzwierciedlają to nasze wyniki oraz pozycje naszych klientów.

  • Efektywna Współpraca

    Ponad 90% klientów jest już z nami ponad rok.

  • Indywidualna Oferta

    Otrzymujesz indywidualnie dobraną ofertę specjalnie dla Twojego serwisu.

  • Bezpieczeństwo

    Stosujemy tylko dozwolone techniki pozycjonowania (White Hat SEO).

  • Bezpośredni Kontakt

    Dostajesz bezpośredni numer telefonu do opiekuna Twojej strony.

Zaufali nam

Wyślij zapytanie

Administratorem danych osobowych jest 1stplace.pl sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Poznaniu, adres: ul. Karola Libelta 1a/14, 61-706 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 702019, reprezentowana przez Komplementariusza, spółkę 1stplace.pl Sp. z o.o. Przyjmuję do wiadomości, że podanie danych jest dobrowolne i może być niezbędne do przesłania odpowiedzi na zapytanie i przygotowania oferty.
Polityka prywatności 1stplace.pl sp. z o.o. sp. k.