Pozycja strony w Google

Spis treści

Od czego zależy pozycja strony w Google?

Od czego zależy pozycja strony w Google? To pytanie, które od wielu lat zadają sobie właściciele stron internetowych, specjaliści SEO, marketerzy czy SEO copywriterzy.  Choć oficjalna lista czynników rankingowych nie jest dostępna, możemy wyróżnić  kilka kryteriów, które odgrywają ważną rolę w procesie zdobywania wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania (SERP). O jakich czynnikach mowa? O tym poniżej. 

Pozycja strony w Google – od czego zależy?

O pozycji strony w wyszukiwarce Google decydują czynniki rankingowe. To zbiór wytycznych, działań, określonych cech strony www lub sklepu e-commerce, które są istotne dla robotów Google. Należy jednak podkreślić, że firma Google nie ujawnia szczegółowych informacji na temat wszystkich czynników rankingowych. Mamy jednak dobrą wiadomość, dzięki przeprowadzanym przez wielu specjalistów SEO testom oraz dostępnym materiałom Giganta, wyodrębnić można kilka podstawowych kryteriów, które na pewno mają wpływ na wysokie pozycje strony w wyszukiwarce Google. 

Ważne są także czynniki behawioralne, budowa marki (także offline), znajomość grupy docelowej. 

Pozycja strony w Google – czynniki rankingowe

W procesie zwiększania widoczność ważne są regularnie działania w obrębie strony (on-site) i poza nią (off-site). Do działań przeprowadzanych bezpośrednio na stronie (on-site), zaliczamy m.in. szybkość ładowania strony, prawidłową implementację dopasowanych do tematyki witryny fraz kluczowych, linkowanie wewnętrzne. Do czynników off-site na pewno można zaliczyć  liczbę oraz jakość linków zewnętrznych, a więc takich, które prowadzą do pozycjonowanej strony ze źródeł zewnętrznych.

Poniżej przedstawiamy kilka najważniejszych czynników rankingowych, które mają bezpośredni wpływ na wysokie pozycje strony w Google

Prędkość ładowania strony www

Strony, które ładują się kilkanaście sekund, są nieatrakcyjne – i to nie tylko dla użytkowników, ale i dla Google. Natomiast witryny, które wczytują się bez opóźnień, są premiowane przez algorytm. Na czas ładowania danej strony często mają wpływ, np. niezoptymalizowane grafiki, zbyt duże pliki wideo, itp.

Aby zoptymalizować ów czynnik, warto przeprowadzić takie prace, jak:

  • kompresja obrazków (wykorzystaj narzędzie, które skonwertuje grafikę do odpowiedniego formatu, np. WEBP),
  • optymalizacja kodu strony,
  • usunięcie zbędnych wtyczek. 

Dobrą opcją może być korzystanie z CDN (Content Delivery Network). CDN działa poprzez dystrybucję zawartości strony na serwery zlokalizowane w wielu miejscach – pliki przesyłane są z najbliższego względem użytkownika serwera. Skraca to czas przesyłania danych i zmniejsza obciążenie głównego serwera, co pozytywnie wpływa na wydajność strony. CDN może nie tylko zwiększyć prędkość ładowania strony, ale również wpłynąć na zadowolenie użytkowników i zredukować współczynnik odrzuceń.

Architektura strony

Architektura strony to kolejny, bardzo ważny czynnik rankingowy. Przede wszystkim, liczy się dobrze rozplanowane menu, w obrębie którego użytkownicy, jak i roboty Google, będą poruszać się z łatwością. Kolejne kwestie to podział na kategorie i podkategorie, prawidłowo rozmieszczone linki wewnętrzne, prowadzące do określonych podstron czy przyciski nawołujące do podjęcia akcji (CTA). Jeżeli chodzi o sklep e-commerce, warto skupić się na stworzeniu przemyślanej ścieżki zakupowej, dzięki której klienci będą mogli dokonać szybkich zakupów.

Warto kierować się zasadą, że użytkownik do każdego miejsca na stronie powinien dotrzeć za pomocą maksymalnie 3 kliknięć.

od czego zależy pozycja strony w Google, pozycja strony a czynniki rankingowe
Od czego zależy pozycja strony w Google: najważniejsze czynniki

Optymalizacja treści

Aby strona mogła zająć wysokie pozycje w Google, musi mieć odpowiednio zoptymalizowane treści. Należy skupić się na stworzeniu tekstów na podstrony witryny oraz na regularnym prowadzeniu bloga. Warto pomyśleć również o systematycznej rozbudowie podstron, klastrach tematycznych i sekcji FAQ. Dzięki tym działaniom strona będzie dużo atrakcyjniejsza dla użytkowników oraz dla robotów Google, które zajmują się, m.in. indeksacją witryny. 

Treści powinny być poprawne pod kątem językowym i merytorycznym, ważne jest też wyczerpujące omówienie tematu. Kolejna kwestia to unikalność. Przygotowane opisy czy artykuły nie mogą być skopiowane z innych stron, powinny też zawierać oryginalne wnioski, przykłady z własnego doświadczenia. Częstą i odradzaną praktyką jest korzystanie z opisów przygotowanych przez producenta. Takie działanie powoduje powstanie tzw. duplicate content, który wpływa negatywnie na pozycjonowanie.

Podstawowa optymalizacja tekstów to przede wszystkim zadbanie o właściwą strukturę treści – nagłówki h1, h2, h3 odpowiedni dobór i zagęszczenie słów kluczowych oraz dodanie linkowania wewnętrznego.

Dobrze też pamiętać, że liczy się nie tylko tekst, ale też grafiki, wideo, wykresy, kalkulatory i inne, przydatne dla odbiorców funkcje. 

Częste publikacje są “wabikiem” dla Google. Sprawiają, że roboty częściej odwiedzają stronę, a indeksacja przebiega szybciej . Wszystko to skutkuje wyższymi pozycjami w Google.

Duplikacja wewnętrzna lub zewnętrzna 

Jeśli na stronie znajdują się wewnętrzne lub zewnętrzne duplikaty treści, trzeba je usunąć.

  • Duplikacja wewnętrzna (czyli duplikacja w obrębie jednej domeny), może doprowadzić do powstania kilku podstron skupiających się na tych samych frazach, czyli do kanibalizacji.
  • O duplikacie zewnętrznym mówimy w przypadku kopiowania treści z innych stron. Duplikacja zewnętrzna sprawi, że roboty wyszukiwarki wyświetlą wyłącznie stronę, którą uznają za oryginalną.

Po usunięciu duplikatów i zastąpieniu ich wysokiej jakości tekstami z pewnością zauważysz poprawienie pozycji strony w Google.

Dobór słów kluczowych

Oprócz treści, należy skupić się na doborze odpowiednich słów oraz fraz kluczowych. Wybrane frazy powinny znaleźć się w treściach, nagłówkach stron, meta tagach i opisach produktów. Ważne, aby nasycić teksty nie tylko  głównymi frazami głównymi, ale również pobocznymi, wykorzystać frazy long tail oraz intencyjne. Frazy należy odmieniać, stosować je zgodnie z zasadami języka polskiego. 

Algorytm Google zwraca dużą uwagę na to, czy słowa kluczowe są wplecione w tekst w sposób naturalny i ułatwiają czytelnikowi zapoznawanie się z treścią. Naszpikowanie artykułów oraz treści na stronie przypadkowymi słowami kluczowymi lub zbyt mocne zagęszczenie nimi tekstów, może przyczynić się do nałożenia kar od Google, a nawet doprowadzić do wyłączenia strony z indeksacji.

Certyfikat SSL

Google mocno stawia na bezpieczeństwo stron. Wykupienie certyfikatu SSL (protokołu HTTPS) jest koniecznością, jeśli chcesz zdobyć wysokie pozycje w wyszukiwarce Google. Strony, które nie mają certyfikatu, wyświetlane są jako potencjalnie niebezpieczne, co wpływa niekorzystnie nie tylko na ranking strony, ale i wizerunek firmy. Użytkownicy, którzy natrafią na witrynę potencjalnie niebezpieczną natychmiast przeklikają się do konkurencji.

Certyfikat SSL jest ważny w przypadku wszystkich witryn internetowych, a szczególnie, jeśli chodzi o sklepy e-commerce i strony, za pomocą których odbywają się transakcje finansowe. 

Linkowanie wewnętrzne 

Linkowanie wewnętrzne polega na umieszczaniu w obrębie witryny odnośników do poszczególnych podstron. Prawidłowe linkowanie wewnętrzne jest ważnym elementem nawigacji strony, pomaga robotom Google w indeksacji, wskazuje najważniejsze sekcje strony. Rozmieszczenie odnośników w obrębie witryny jest też istotne dla użytkowników, ponieważ umożliwia im dotarcie do różnych sekcji, znalezienie informacji o produktach, usługach, odszukanie powiązanych tematycznie poradników i innych treści. 

Linkowanie zewnętrzne

Profil linków przychodzących (linkowanie zewnętrzne, backlinki) to jedno z głównych działań przeprowadzanych poza witryną (off-site), od których zależy wysoka pozycja strony w Google. Dobrze, gdy linki pochodzą z witryn mających duży autorytet i zgodnych z tematyką linkowanej strony.

Profil linków należy rozbudowywać regularnie, dzięki temu liczba odnośników będzie wzrastać w naturalny sposób. Linki zewnętrzne powinny pochodzić ze zróżnicowanych źródeł, takich jak np.: artykuły sponsorowane, teksty zapleczowe, katalogi firm, wpisy gościnne itp.

Responsywna wersja strony, czyli urządzenia mobilne

Urządzenia mobilne – korzysta z nich praktycznie każdy. Jeśli zauważyłeś, że liczba wyświetleń Twojej strony www na urządzeniach mobilnych jest bardzo mała, sprawdź, czy wersja mobilna lub responsywna witryny działa bez zarzutu.

Użytkownicy często przeglądają internet za pomocą telefonów i tabletów. Strony, które nie działają poprawnie w wersji mobilnej, są natychmiast zamykane, użytkownik wędruje do konkurencji i już nie wraca.

Warto też pamiętać o aktualizacji algorytmu Mobile First Index, zgodnie z którą roboty Google w pierwszej kolejności indeksują wersję strony wyświetlającej się na urządzeniach mobilnych.

Dane strukturalne (rich snippets)

Dane strukturalne, znane także pod nazwą rich snippets, to znaczniki umieszczane w kodzie, które widoczne są z poziomu wyszukiwarki. Dzięki danym strukturalnym możemy zachęcić użytkowników do odwiedzenia naszej strony www. Dane strukturalne mogą zawierać następujące informacje:  

  • odpowiedzi na najistotniejsze pytania z danej dziedziny,
  • oceny (gwiazdki) od klientów,
  • cena danego artykułu,
  • dostępność artykułów,
  • breadcrumbs, czyli nawigacja okruszkowa. 

Meta title oraz meta description

W procesie pozycjonowania strony internetowej należy uwzględnić stworzenie unikalnego meta tytułu i meta opisu dla każdej podstrony w Twojej witrynie. Meta tytuł i meta opis to treści, które pojawiają się na stronie wyników wyszukiwania (SERP). Użytkownik widzi zarówno meta tytuł, jak i meta opis – odpowiednia optymalizacja wspomnianych treści może zachęcić odbiorcę do kliknięcia linku. Meta tytuł dostarcza także robotom Google informacje na temat zawartości witryny – ma więc wpływ na pozycjonowanie. 

co ma znaczenie w pozycjonowaniu strony

 

Do czynników rankingowych można zaliczyć jeszcze sporo innych działań, które pozwalają uzyskać wysokie pozycje w wyszukiwarce Google. Warto zaznaczyć, że wysokie pozycje to tylko jedna z korzyści. Optymalizacja sprawi, że strona stanie się przyjazna dla użytkowników oraz zyska większe zaufanie klientów. To natomiast pozwoli na uzyskanie lepszych wyników sprzedażowych.

Pozycje strony w Google – jakie jeszcze działania są ważne? 

Algorytm Google a ranking strony

Pozycja strony internetowej uzależniona jest także od zmian wprowadzanych przez Google, od nowych algorytmów. Śledź więc wszystkie update’y, obserwuj, jakie przynoszą skutki, jakie czynniki zyskują na znaczeniu. 

Indeksacja a pozycjonowanie 

Im szybciej wprowadzone na stronie www zmiany szybciej znajdą się w indeksie Google, tym szybciej będą widoczne w wyszukiwarce. 

Wykorzystaj specjalistyczne narzędzie – Google Search Console i sprawdzaj, czy dana podstrona jest już zindeksowana. Jeśli tak, to super. Jeśli nie, zweryfikuj dlaczego – powody mogą być różne, np. błędy w pliku robots.txt czy przekierowania. 

W indeksacji robotom Google pomoże w prawidłowy sposób wykonana mapa strony. Możesz także, w Google Search Console, zgłosić prośbę o indeksację.

Im więcej dzieje się na Twojej stronie www, tym większa szansa na to, że roboty Google częściej będą ją odwiedzać, to także usprawni to indeksację i da szansę na szybsze zajęcie topowych pozycji w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.

Wiarygodność strony

Na pozycje w Google, wpływa także wiarygodności witryny. Najbardziej wiarygodne są strony i sklepy internetowe z dobrą historią, bez przygód w postaci kar Google, optymalizowane zgodnie z zasadami dla webmasterów. Potwierdzenie wiarygodności stanowią profil wartościowych linków zewnętrznych, cytowania, autorytet autora, autorytet tematyczny

Autorytet autora plus autorytet tematyczny

Największe szanse na sukces mają treści, które są przydatne dla użytkownika, wyczerpują temat, a co więcej, przygotowane są przez osoby, które mają w danej dziedzinie specjalistyczną wiedzę. Zadbaj więc o prawidłowe bio autora, dedykowana podstronę z informacjami na temat doświadczenia twórcy treści.    

Oprócz autorytetu autora, warto też zadbać o autorytet tematyczny strony. Budowa autorytetu tematycznego koncentruje się na tworzeniu wyczerpujących treści z danej dziedziny, tematyczne linki, dane strukturalne sprawią, że roboty zrozumieją tematykę strony, a użytkownicy będą mieli do dyspozycji wartościowe źródło. 

Duet w postaci autorytetu autora i autorytetu tematycznego to większa szansa na uzyskanie widoczności strony internetowej.

Bezpieczeństwo strony

W dobie, w której coraz częściej słyszymy o cyberatakach, użytkownicy, jak i roboty Google, zachowują dużą czujność. Google, co powtarzam niemal za każdym razem, chce wyświetlać użytkownikom wiarygodne i w pełni bezpieczne witryny. Problemy z bezpieczeństwem są więc istotnym powodem, dla którego pozycje Twojej strony mogą być niższe. 

Czym są problemy z bezpieczeństwem? To przede wszystkim:

  • Złośliwe oprogramowanie – złośliwe oprogramowania mogą mieć negatywny wpływ na działanie witryny oraz na wrażenia użytkowników.
  • Treści modyfikowane przez osoby trzecie – kolejnym z niebezpieczeństw są ataki hackerskie. Przestępcy mogą implementować różnego typu treści, np. wprowadzające użytkowników w błąd. Roboty Google uznają takie strony internetowe za niebezpieczne i nie wyświetlają ich w wynikach wyszukiwania.
  • Inżynieria społeczna – działania, których celem jest to, by użytkownik wykonał określone akcje, np. udostępnił wrażliwe dane, poufne informacje, pobrał niebezpieczne oprogramowanie.

Co w sytuacji, w której Google napotka takie problemy na Twojej stronie www?

  • W Google Search Console pojawi się stosowne powiadomienie, a na stronie www ostrzeżenie. 
  • Jak już wspomniałam, będzie to miało negatywny wpływ na pozycjonowanie strony – witryna odnotuje spadki.
  • Takie epizody z pewnością też odstraszą potencjalnych klientów.

Właśnie dlatego tak istotne jest, by Twoja strona była odpowiednio zabezpieczona. Powinna znajdować się na bezpiecznym hostingu, musisz też pamiętać o certyfikacie SSL.

Hosting a bezpieczeństwo danych

Hosting pośrednio wpływa na pozycje strony w rankingu. Porządne hostingi zapewniają zaawansowane mechanizmy ochrony, które zmniejszają ryzyko opisanych powyżej incydentów. Główne mechanizmy ochrony to:

  • regularne aktualizacje oprogramowania serwerowego,
  • zapory sieciowe (firewall) i systemy wykrywania zagrożeń,
  • automatyczne kopie zapasowe,
  • ochrona przed atakami DDoS.

Co więcej, w razie awarii lub  ewentualnego ataku hackerskiego, będziesz mógł liczyć na szybką pomoc.

Zaufany hosting jest istotny z wielu powodów – nie tylko, jeśli chodzi o zabezpieczenia. O jakich powodach mowa? 

Mniejsze ryzyko awarii

Zaufany hosting, to mniejsze ryzyko awarii, np. problemów z infrastrukturą, przeciążeń zasobów, błędów w oprogramowaniu. Każdy z powyższych problemów może sprawić, że strona www będzie trudno dostępna lub całkowicie niedostępna. Takie problemy uniemożliwią indeksację, zmniejszą crawl budżet witryny, a to zwiększy współczynnik odrzuceń i finalnie, negatywnie wpłynie na konwersację i widoczność strony.

Optymalizacja pod kątem skalowalności

Ważna jest również skalowalność hostingu, czyli opcja zwiększenia zasobów serwera, np. mocy procesora, pamięci RAM, miejsca na dysku. W przypadku tańszych usług hostingowych, taka elastyczność może nie być dostępna.  Skutek? Wzrostu ruchu na stronie www, może spowodować problemy z wydajnością.

Jak poprawić pozycję strony i zyskać widoczność w rankingu Google?
Jak poprawić pozycję strony i zyskać widoczność w rankingu Google?

Zakres pozycjonowania

Pozycja strony w Google uzależniona jest także od zakresu prac. Tutaj zasada jest bardzo prosta. Im więcej, dobrze przemyślanych działań, tym większa szansa na sukces. Dane mówią same za siebie:

  • Strony internetowe, które publikują 16 lub więcej postów miesięcznie, mogą generować 3,5 razy więcej ruchu niż te, które publikują mniej niż 4 wpisy w miesiącu.
  • Kompleksowa i prawidłowa optymalizacja techniczna strony zwiększa o 40%  szanse na uzyskanie wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania.
  • Przemyślana, długofalowa strategia link buildingu może zwiększyć widoczność strony www nawet o 97% w porównaniu do stron, które nie pozyskują linków.
  • Strony www i sklepy e-commerce, które integrują optymalizację techniczną (on-site), content oraz działania off-site, mają o 60% większe szanse na uzyskanie trwałej widoczności w topowych wynikach wyszukiwania.

Konkurencyjność w branży 

Konkurencja nie śpi – pozycjonowanie stron internetowych to walka o wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania wielu biznesów. A niestety, liczba miejsc w top 10 jest ograniczona i wygrywają witryny, które Google uzna za najbardziej wartościowe. Jakiekolwiek przerwy w pozycjonowaniu Twojej strony www, to szansa dla konkurencji.

User Experience – strona przyjazna dla użytkownika

Podczas optymalizacji strony, szukania inspiracji na content czy implementacji nowych sekcji strony, na pierwszym miejscu stawiaj odbiorców. Pomyśl, jaka forma treści będzie najlepszą odpowiedzią na dane zapytanie, jakie elementy umieścić w above the fold, gdzie ulokować przyciski CTA.  

Google chce zapewnić użytkownikom jak najlepsze doświadczenia, dlatego user experience (UX) jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na widoczność witryny. 

Czynniki behawioralne 

Czynniki behawioralne potwierdzają (lub nie) wiarygodność strony, trafność i jakość treści, dopasowanie witryny do potrzeb odbiorców. Na pozycję strony wpływać będą współczynnik  odrzuceń (bounce rate) czy czas sesji. 

Jeśli więc odbiorcy odwiedzają Twoją witrynę, ale nie decydują się na dalszą eksplorację i bardzo szybko klikają x na czerwonym tle, może to oznaczać, że z jakichś względów strona nie spełnia ich oczekiwań.

Podczas wycieku danych Google, w maju 2024 roku, pojawiła się informacja, że dla Google liczą się kliknięcia. Im więcej wartościowych kliknięć generuje dana witryna, tym szanse na uzyskanie widoczności także są większe. 

Analityka a pozycja strony w wyszukiwarce Google

Aby poprawić pozycję strony w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, musisz pamiętać o analityce. Na bieżąco kontroluj widoczność strony, sprawdzaj, jakie pozycje w rankingu zajmują ważne dla Ciebie słowa kluczowe, za pomocą jakich fraz kluczowych uzyskujesz największy, wartościowy ruch. Kontroluj stan indeksacji, liczbę wyświetleń oraz kliknięć. Tutaj niezbędne będą specjalistyczne narzędzia, na przykład: Google Search Console, Google Analytics, Ahrefs, Senuto.

Pozycje strony w Google - ważne działania, graf
Pozycje strony w Google – ważne działania, graf

Jak jeszcze zwiększyć pozycje w wyszukiwarce?

Kampanie Google Ads & FB Ads

Kampanie Google i Facebook Ads to sposób, by szybko dotrzeć z ofertą do wybranej grupy docelowej. Kampanie mogą wyświetlać się w różnych miejscach w internecie, na przykład w sieci wyszukiwania, na stronach partnerów Google, na YouTube i przyczynić się do zwiększenia rozpoznawalności firmy, zwiększyć ruch na stronie i konwersję. 

Profil Firmy w Google

W działaniach e-marketingowych warto także uwzględnić Profil Firmy w Google, dawniej wizytówkę Google Moja Firma. Profil Firmy w Google to bezpłatne narzędzie, dzięki któremu można zwiększyć widoczność zarówno w wyszukiwarce Google, jak i na Mapach Google.

Sygnały społecznościowe (Social Signals)

Sygnały z mediów społecznościowych (liczba udostępnień, polubień, komentarzy) także mogą mieć wpływ na SEO. Istnieją przesłanki, że duża aktywność w mediach społecznościowych, w tym integracja z odbiorcami, może pośrednio poprawiać widoczność strony.

Marketing szeptany

Wpisy na forach branżowych, grupach tematycznych, komentarze w mediach społecznościowych, to kolejne z zalecanych działań. Wypowiedzi eksperta będą wspierać budowę autorytetu tematycznego i rozpoznawalności firmy. Może to poskutkować zwiększeniem ruchu na stronie i widocznością w sieci. 

Jeśli chcesz zwiększyć pozycję strony w Google, zależy Ci na tym, by zyskała przewagę nad konkurencją, zapraszamy do skorzystania z naszej oferty! Umów się na bezpłatną konsultację SEO z naszymi specjalistami z 1stplace.pl. Pomożemy Ci zdobyć wysokie pozycje w wyszukiwarce Google.

 

Co wpływa na pozycje w Google Opis 
Działania on-site Implementacja i optymalizacja treści, meta tagów, struktury URL, nagłówków oraz elementów technicznych, takich jak responsywność i szybkość ładowania strony
Działania off-site Budowania autorytetu strony, pozyskiwanie wartościowych linków zewnętrznych, optymalizacja Profilu Firmy w Google, aktywność w mediach społecznościowych
Indeksacja Prawidłowe zaindeksowanie strony w Google umożliwia jej wyświetlanie w wynikach wyszukiwania – kluczowe są mapa witryny xml, eliminacja błędów indeksacji, plik robots.txt
Bezpieczeństwo Wdrożenie certyfikatu SSL i ochrona strony przed atakami hakerskimi zwiększają zaufanie użytkowników i wyszukiwarki
Regularność prac Bieżąca aktualizacja contentu, publikowanie nowych artykułów i optymalizacja techniczna zwiększą crawl budget i pomogą utrzymać wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania
Działania konkurencji Pozycja strony uzależniona jest także od działań konkurencji, aktywne i trafne działania rywali mogą przełożyć się na spadek widoczności Twojej strony 
Aktualizacje Aktualizacje Google także mogą przynieść zmiany w pozycjach strony www
Czynniki behawioralne Niski współczynnik odrzuceń, długie sesje, liczne interakcje odbiorców pozytywnie wpływają na pozycje strony
UX (User Experience) Intuicyjna nawigacja, czytelny design i przydatny content  poprawiają doświadczenia użytkowników (ux), które są kluczowe dla Google  
Hosting Wybór szybkiego, stabilnego hostingu  minimalizuje ryzyko problemów technicznych czy związanych z bezpieczeństwem witryny 

 

Jak zdobyć topowe pozycje w Google ‒ podsumowanie

Twoi klienci, za pośrednictwem wyszukiwarki Google, szukają stron www o różnej tematyce. Sprawdzają jedynie propozycje z TOP10. Zadbaj więc o to, by się tam znaleźć.

Aby zwiększyć pozycje strony w Google, konieczne są takie prace, jak: rozbudowa treści, budowa profilu linków, optymalizacja techniczna strony. Przemyślana strategia i regularne działania przyniosą wiele korzyści. Dobrze więc jak najszybciej rozpocząć działania, wyprzedzić konkurencję i zwiększyć ruch na swojej stronie.

Pozycjonowanie wymaga wielu testów oraz analiz – tylko wtedy będzie skuteczne i efektywne. Ważne jest działanie na wielu polach, prowadzenie regularnych prac i oczywiście koncentracja na użytkowniku. Zbuduj także autorytet strony, zadbaj o użyteczność witryny i to, by była bezpiecznym, wartościowym źródłem informacji. Takie strony doceniane są zarówno przez użytkowników, jak i przez roboty Google. 

Ocena strony: 5/5 - (3 głosów)
Paweł Kapłan

W branży marketingu internetowego od 2010 roku. Swoja przygodę rozpoczynał od lokalnego SEO oraz Google Ads (w tamtym czasie jeszcze Google Adwords), natomiast znacznie bardziej zaczęło go pociągać tradycyjne pozycjonowanie w bardzo trudnych i konkurencyjnych branżach. Pracował przy wielu projektach dla dużych brandów(Empik, Bonprix, BMW), ale najbardziej lubi mocne wyzwania gdzie klient znajduje się w pozycji "underdoga". Paweł brał udział w warsztatach prowadzonych przez takie osobistości jak Dixon Jones (Majestic SEO), Razvan Gavrilas (cognitiveSEO) czy Neil Patel.

Zapisz się do naszego Newslettera

bądź na bieżąco ze światem
marketingu internetowego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Picture of Karina Zielińska
Karina Zielińska

Piszę, praktycznie o wszystkim. Zawsze robię z sercem i na 100%. Nawet wtedy, gdy temat jest z kosmosu i wymaga godzin researchu. Stawiam na współpracę, w której każdy jest wygrany.

Podobne publikacje

Chcesz odkryć potencjał
swojej strony?

Reklamy PPC
Strony i sklepy
Social Media
Więcej z kategorii Wiedza